wie vertrekt op zaterdag tussen 6:00 en 9:00uur?

Ik spreek best veel wintersporters en dan hebben we het ook over de heenreis. Het valt mij op dat er heel veel mensen eerder vertrekken, dus bijv. op vrijdag overdag of vrijdagmiddag met overnachting of in de nacht van vrijdag op zaterdag. Dit alles om de drukte op zaterdag te voorkomen. Nu staat er bijna altijd in vakantieperiode op zaterdagochtend rond Munchen vroeg in de ochtend al file, dus in de drukte komt toch bijna iedereen die ook eerder vertrokken zijn. Maar zijn er ook veel mensen die nog traditioneel op zaterdagochtend vertrekken tussen 6:00 en 9:00 uur in de ochtend vanuit Nederland en zijn deze mensen misschien niet beter af, zodat het dan minder druk is?

Ja ik. Morgen om 8:30 ongeveer vertrekken vanuit Den Bosch en dan (hopelijk) achter de drukte aan rijden tot Annecy. Daar overnachten we. Zondag de laatste 2 uur naar Les Arcs, zodat we om 13:00 uur al op de piste kunnen staan.

De laatste tijd doen wij dit bovenste. Jarenlang vrijdagnacht gereden of op zaterdagnacht en dan pension van zondag tot zondag.
Nu we wat ouder worden willen we geen nacht meer overslaan en wij gaan volgende week zaterdag om 7u rijden. We rijden dan achter de drukte aan en zijn zaterdag naar verwachting eind van de middag in Hinterglemm. De 2e zaterdag gaan wij nog skieen en rijden dan rond 15u naar huis. Ook dan rijden we weer achter de drukte aan.

Wij zijn vanmorgen om 10:30 vertrokken vanuit west brabant en hebben zeer goed door kunnen rijden. Toch best wat Nederlanders zien rijden. Verder helemaal niet druk en zijn nu bij overnachting hotel. Morgen de laatste 350km

Vandaag een nieuwe groep gasten. De meesten zijn gisteren vertrokken en hebben onderweg overnacht. Anderen zijn vanochtend om 8.30u vertrokken, maar iedereen was vrijwel tegelijk op de bestemming. De laatvertrekkers zelfs nog eerder dan enkele overnachters.

Alle Duitsers?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij rijden al jaren in één keer. Als we doordeweeks vertrekken meestal pas rond 08:00 uur, zijn we vaak rond 19:00 uur op bestemming in Oostenrijk.
Volgende week zaterdag gaan we ook in één keer, we vertrekken dan om 05:30 uur en verwacht er rond 17:00 uur te zijn.

Wij zijn van vrijdag op zaterdag vertrokken om 3 uur snachts. Heerlijk rustig , flink doorgereden waren 12:30 in morgins . Port dus Soleil.

Wilde geen risico lopen om de massa's tegen te komen. Zeer goed gelukt. Smiddags op het terras. Ingechecked materiaal gehaald. Volgende dag gelijk de piste op. Al had het toen ook gelijkt gekund natuurlijk.

*bericht bewerkt door Ivo83 op 23 feb 2020 17:09

Dit gaat niet over zaterdag, maar over zaterdag 7 maart, dan is het niet super super druk.
Maar ik heb er toch voor gekozen om nou eens niet in de nacht om 0300 te vertrekken maar 11:30 op vrijdag en dan bij Freiburg lekker eten en slapen, en dan de volgende ochtend ontbijt om 7:00 en dan de laatste 4uur naar Zermatt.
In December en Januari 2x naar Arabba in de nacht gereden en vind het steeds moeilijker worden.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Even een storinkje wegnemen.
Men schrijft bijvoorbeeld; we zijn om … uur vertrokken en kwamen om … uur aan.
We hebben er … uur over gedaan.
Ja… en waarvandaan? Er zit nogal een verschil in reistijd als je vanuit Roermond naar de Alpen vertrekt of vanuit Dokkum.

Xx10

Ik hoorde ook van mensen die op zaterdag 15 februari om 9 uur waren gaan rijden en tegen middernacht pas in het hotel aankwamen.
Wij rijden de laatste jaren steeds op vrijdag. Dan doen we er ca 12 uur over. In één keer naar het hotel.

Het lijkt me niks om op zondag nog te moeten aankomen. Tenzij je natuurlijk langer blijft.

Wij zijn vanuit Leuven België om 22.30 vertrokken naar Dienten, Hochkoenig, om 7.15 waren we al bij de bakker, lekker op het gemak gereden en om de 200km gestopt voor 5-10min.
Ik vond het wel druk op de weg, maar wel nergens file/opstoppingen. Vrijdag op Zaterdag rond 02.00 vertrekken wij normaal terug richting België. , hopelijk tegen 10u thuis en zonder file/drukte

Wij zijn gisteren om 5 uur vertrokken uit Dienten waren om 14 u thuis in NH. Weinig verkeer tot voorbij Munchen, was rustig op de weg, geen files gehad, en op zondag geen vrachtverkeer dat scheelt echt.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie