Dynastar Speed Zone 10 Ti 160

Hoi allen,
Na jaren van huren wil ik voor het komende seizoen eindelijk ok mijn eigen ski's. Schoenen heb ik al (Lange SX) en die zitten heerlijk.
Over mij: 34 jaar, 174 cm lang en 62 kilo.Ik heb een week of 6 ski ervaring.
Ben echt een piste skier, hou van wat kortere bochten. Ik schat 6 op de GIGI schaal. Als het kan wil ik wel lekker op tempo door skien. Sinds dit jaar gaan ook de stevigere buckels ook erg lekker/ redelijk soepel. Het lukt nu prima daarbij paralel te skien. Ijzige stukken vind ik niet erg, kom ik goed op techniek door. Ski het liefste rood, ook de lastigere rode vind ik lekker. Ook is zwart ter afwisseling en uitdaging prima. Ik blijf jaarlijks lessen nemen, dus verwacht nog wel beter te worden.

Afgelopen ski vakantie had ik de Dynastar Speed Zone 10 Ti 160cm en die beviel erg goed. Korte bochten gingen makkelijk, paralel blijven ging soepel. Gaf vertrouwen op hogere snelheid. Handelt makkelijk op lagere snelheid. Nu lijkt dit wel een ski die bij mij past.
Ook heb ik de Blizzard quattro RS 70 168 cm gehad. Die vond ik minder prettig. Vooral op lagere snelheid en kortere bochten voelde deze zwaarder aan. Ook met hogere buckels was dat meer 'werken', alsof de achterkant van de ski's moeilijk mee kwam. (Zal ook vast een techniek punt van mijzelf zijn). Op hogere snelheid gaf deze ook veel vertrouwen.
Helaas heb ik de soorten ski's van eerdere jaren niet onthouden. Maar nu de vraag. Is de Dynastar Speed Zone 10 ti een slimme keuze, op basis van mijn ervaring ermee en verwachte verdere ontwikkeling komende jaren?
Of raden jullie een andere ski aan? Ik ga namelijk graag goed voorbereid verder naar een zaak.

Let's go ski!

Ik zou upgraden naar de Speedzone 12ti. Die skiet nog beter en smoother, en naar mening zelfs iets makkelijker dan de 10. Kun je heel lang op doorgroeien ook.

Dank voor de reactie.
Online zit ik de 10 en 12 te vergelijken maar ik lees nergens echt verschillen tussen deze. Waar zit het verschil in bij deze twee?

Let's go ski!

Heeft te maken met de hoeveelheid titanal die erin verwerkt is. Is inderdaad nergens terug te vinden. Het maakt de 12 wat harmonischer. De 12 heeft ook de betere spx binding. Is echt een fijne ski.

veel dank @elisabeth101 Denk dat ik die dan toch ga testen in een skihal in nl. Vind het wel fijn het verschil echt te voelen voor ik iets aanschaf.
Wellicht nog iemand met een goede aanvullende tip?

Let's go ski!

De 12 is een heerlijke ski. Eerlijk gezegd denk ik dat je met jouw ervaring beter nog voor een comfort-ski kunt gaan. Je bent dan ook goedkoper uit, en kunt daar prima mee vooruit voorlopig!

De 12 pas nemen als je het potentieel volledig kunt benutten!

Ben ik niet mee eens. Als je de 10 kan handelen op rood, zwart en buckels is die 12 echt prima te doen, ik durf zelfs wel te stellen dat ie nog makkelijker op de 12 skiet. De 12 is minder lengtestijf dan de 10. Het is niet een moeilijke ski en straft niet af. Waarom een comfort ski voor iemand die dit al kan en graag verder wil leren. Kan ie volgend jaar weer wat nieuws kopen.

Ik merkte vorig jaar wel dat de comfort ski die ik toen had wel erg makkelijk in het gebruik was.
En als ik echt meer vroeg van de ski, snelle en korte bochten, echt hogere snelheid, of hard remmen, dat de ski toen voor mijn gevoel dat minder goed aan kon.
Bij de Speedzone 10 ti had ik dat totaal niet. Denk voor mijn gevoel dat ik daar nog goed een paar jaar plezier van kan hebben en op ontwikkelen.
Maar de 12? Ik ben benieuwd. Ga hem graag eens testen.
Toevallig komend weekend naar winterberg. Kijken of ie daar te huren is…

Let's go ski!

Valt er in winterberg überhaupt wel te skiën momenteel?

Hen48

Plaats een reactie