Spuitbusje

Eigenlijk gebruik ik al jaren een soort van spuitbus je om tijdens en na de skivakantie mijn skies te "waxen". Meestal gekocht bij de Perry. Dit busje in van de Decathlon en kost iets van 15 Euro. Voor mijn gevoel ben ik veel sneller op de piste dan anderen, maar dat zou ook mijn gewicht van 100 kg kunnen zijn, haha.

Na de vakantie (vandaag dus) gebruik ik het busje weer om ze in te vetten voor de opslag maar.

Vraag voor de profi's: hoe goed is dit spul eigenlijk of is het eigenlijk (deels) een placebo?

null

Easy on = easy off. Zegt men. Misschien dat het voor de opslag wel goed werkt zodat je belag niet uitdroogt. Ik kan je van harte bevelen om zelf te waxen met hot wax.

Om als aanvulling nog een ecologisch argument aan te dragen: Deze spray bevat fluor en is daarmee slecht voor het milieu.

When life gets too complicated.... SKI

Ben eens in de zomer op de gletsjer’s gaan skiën en op de camping ff snel zoiets er op smeren was voldoende. Had geen zin om elke dag de ski’s te gaan waxen en op de camping is dat ook niet zo handig. Eind van de dag ff zo’n stick er op smeren en de dag erop kon je er weer tegenaan. Het is altijd beter dan helemaal niet waxen.

Übung macht den meister!!!

(Die)fluor spray wax werkt heel goed, maar slechts heel kort. Ik heb hem vroeger ook gebruikt voor langlaufen en dan kun je het goed voelen: eerste km of 2 super, maar na 10km is het helemaal weg.
Het helpt ook zeker niet voor opslag.

Punt twee inderdaad het milieu en gezondheids aspect van fluor wax, zeker voor alpine skiën, absoluut niet nodig.

Er zijn tegenwoordig ook ‘echte’ hard wax sprays, die net zo werken als traditionele ‘strijk’ wax. Je spuit het op, laat het een paar minuten drogen borstelt het uit(net als strijk wax). Dat neem ik tegenwoordig mee.

*bericht bewerkt door Slim op 23 feb 2020 18:35

@slim , die ken ik niet, linkje?

Edwin van Riel

@evr66:

https://rex.fi/en/glidewax/G-Spray-Fluor-Free-Racing-Gliders…

https://www.swixsport.com/us/collections/ch-liquid/…
“ The SWIX CH Liquid, easy to use and extremely durable. These gliders are fully comparable to standard SWIX CH gliders, both in terms of perfomance and durability.”

Mijn enige probleem was dat ik ook spuitbus grip wax had gekocht, dat glijdt niet zo goed…

*bericht bewerkt door Slim op 23 feb 2020 18:34

Tnx!

Edwin van Riel

Mijn enige probleem was dat ik ook spuitbus grip wax had gekocht, dat glijdt niet zo goed…

Slim op 23 feb 2020 18:34

hahahahaha :-)

En verder on-topic, na één piste merk je daar niets meer van. Gaat snel van je belag af.

Click. Click. Peace

Ik heb het idee dat dergelijk spul het belag juist uitdroogt, wat het ongeschikt maakt voor de opslag. Ik gebruik het om halverwege een dag mijn dag, of de dag van een ander nog te redden. De zelfde avond gaat er alleen wel een verse laag echte wax op.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hier ook af en toe gebruikt tijdens vakantie , maar voornamelijk voor de waxen na de ski vakantie tegen uitdrogen . Nooit uitgedroogd materiaal gehad na het zomer seizoen.
Heb ook heeel lang met zo’n spray gedaan .

*bericht bewerkt door miepmiep op 24 feb 2020 10:25

Plaats een reactie