Op zoek naar mijn eerste ski

Dag iedereen,

Ik zou graag m'n eerste ski's kopen, echter kom ik er niet echt uit welke ik zou willen kopen, daarom deze post :)

Ik ben 28 jaar, ben 1m 72 en weeg ongeveer 75kg.
Ik ben een gemiddelde tot ervaren skiër.

Ik zoek eigenlijk ski's vooral voor op de piste, ik ga bijna nooit off-piste. Ik heb me laten wijsmaken, hoe breder onder de voet, hoe beter voor off-piste & hoe smaller hoe beter voor piste.

Nu denk ik dat het beste is om een ski te pakken die iets breder is onder de voet maar niet te breed, want in de middag zijn de meeste pistes toch vol met hoopjes… of ben ik hier verkeerd in?

Ik ben al eens langs AS Adventure gegaan en daar raadden ze me de Elan Wingman 78 TI of de Rossignol Hero Elite Plus TI aan en qua lengte raadden ze mij 160 aan, is dit te kort of te groot?.

Enige tips?

*bericht bewerkt door dkmpbrt op 25 feb 2020 10:33

Ik heb de Elan Wingman C inmiddels een week geskied in Trois Vallees op over het algemeen goed gelegen geprepareerde pistes, maar ook pistes die er 's middags door intensief gebruik minder bijlagen. Uitstekende week gehad. De C heeft enkel carbon, de ti zal iets pittiger zijn. De ski heeft natuurlijk een perfecte piste/breedte. De 82 is ook nog een optie. Kijk maar naar de tests op you tube en in de wintersport magazines.

Hen48

Nog als toevoeging: 1.74/68 kg. Ski voornamelijk blauw/rood.

Hen48

Ik heb de Elan Wingman C inmiddels een week geskied in Trois Vallees op over het algemeen goed gelegen geprepareerde pistes, maar ook pistes die er 's middags door intensief gebruik minder bijlagen. Uitstekende week gehad. De C heeft enkel carbon, de ti zal iets pittiger zijn. De ski heeft natuurlijk een perfecte piste/breedte. De 82 is ook nog een optie. Kijk maar naar de tests op you tube en in de wintersport magazines.

Hulst op 25 feb 2020 11:00

Hey,

Dank je voor de uitleg, even voor de duidelijkheid, je bedoelt de Elan Wingman 78 C?

Mvg,
Bart

Ik denk dat je zeer juist advies hebt gehad Bart

@dkmpbrt. Joost ja. Ik ski al jaren Elan Amphibio. Ik heb de 12ti nog en heb de 16ti voor dit seizoen verkocht. Vooral door mijn leeftijd ski ik wat rustiger. Tourtochten in blauw en af en toe rood in het enorme Trois Vallees gebied zijn mijn favorieten. En daarvoor is de Wingman C ideaal. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden, maar ik ken Elan als een zeer betrouwbare, kwalitatief goede ski. De tests zeggen, denk ik, ook voldoende over alle Wingmans, die uiteindelijk nog maar pas op de markt zijn. Overigens heeft Outdoor XL in Barendrecht nogal wat aanbiedingen in de types. Ik heb zelf een testski gekocht.

Hen48

“Juist ja”

Hen48

Ben nog 1 aspect vergeten. Ik heb de ski in 1.68. Ook voor jou een goede lengte.

Hen48

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt, ik heb de Elan Wingman 78 TI gekocht met lengte 168. Ik ga ze binnenkort uittesten!

Alvast bedankt voor de hulp!

Leuk, succes, moet goed komen.

Hen48

Plaats een reactie