Sneeuw in Nederland!

Hier in Noord-Holland ligt 10 cm.

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Hier in Noord-Brabant, dichtbij Den Bosch, ligt zeker 10 cm :D

Het sneeuwt weer is in Nederland ja… . Gelijk het hele land in rep en roer, treinen die niet rijden en immense files :P .

Hier is de definitieve sneeuwvideo:

Wel wakker blijven bij het kijken, ik heb er namelijk een bijzonder rustig muziekje onder gezet:)

De schaatsvideo zal misschien nog over een paar uur klaar zijn (voorlopig is de upload van de fragmenten nog steeds bezig).

elburg, 22.00 momenteel 17 gr onder nul!
Aangezien het windstil is merk je daar echter nauwelijks iets van.
Ik herinner me dat ze bij het knmi voor het eerst de term gevoelstemperatuur introduceerden destijds

Dus zoals onlangs bij 6 graden vorst en flinke wind, dat voelde inderdaad veel kouder aan als deze min 17,

Nu vraag ik me alleen af, hoe berekenen ze de gevoelstemperatuur?, welke kriteria gebruiken ze daarvoor?

Nu vraag ik me alleen af, hoe berekenen ze de gevoelstemperatuur?, welke kriteria gebruiken ze daarvoor?

Cees op 3 feb. 2012 22:11

In het engels noemt men het de “windchill factor”.
Dat verklaart alles: het wordt bepaald door de wind(sterkte). In rogier’s blog over extreme kou staat een mooie tabel :)

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2436/Koud-en-wind-…

Zonder winterbanden zijn Amsterdamse bruggen onneembare hellingen. Erg komische video:

http://www.at5.nl/artikelen/75586/filmpje-auto-s-glibberen-d…

Afgelopen vrijdag nog een timelapse gemaakt van de sneeuwval in Eindhoven. Vanaf het moment dat ik het eerste vlokje zag vallen heb ik m’n camera 3 uur foto’s laten maken met onderstaande als resultaat:

Afgelopen vrijdag nog een timelapse gemaakt van de sneeuwval in Eindhoven. Vanaf het moment dat ik het eerste vlokje zag vallen heb ik m’n camera 3 uur foto’s laten maken met onderstaande als resultaat:

Rene Sebastian op 6 feb. 2012 09:02

Leuk!, ook die lege plekken waar die autos gestaan hebben en nu langzaam verdwijnen

7-2-2012 15.00 hier in Elburg momenteel weer wat sneeuwvlokjes

Plaats een reactie