Last minute boeken. Hoe?

Ik (43) wil met mijn pa (68) een paar dagen skieen. Dit hebben we vorige week besloten en we willen aankomende vrijdag weg en de woensdag daarop terug (dus 5 nachten).
We skieen beiden al ons hele leven en zijn al in veel gebieden geweest, dus ook nu willen we weer in een mooi groot gebied in Oostenrijk. Maar hoe vind je nu een last minute aanbieding. Als ik booking.com gebruik dan zijn het allemaal hoge prijzen. Ook als ik de vvv van St Anton aanschrijf dan krijg ik een mail terug met hotelkamers, maar allemaal gewoon dezelfde standaard prijzen als de website van het hotel aanbiedt. Ik heb op basis hiervan uiteraard al een aantal hotels aangeschreven, maar mijn vraag is eigenlijk of er andere manieren zijn om dit te doen? Dus hoe doen jullie het?

Misschien via AirBnb proberen?

When life gets too complicated.... SKI

Wil je iets op het laatste moment boeken, of een korting? Hotels zijn niet happig op afwijkende termijnen, de kans dat je dan ook nog korting krijgt is niet groot…

Kan dat niet gewoon via Sunweb etc?

Zoeken op Pauschalangebote.

Gaat het specifiek om St Anton?
In de buurt:
http://www.booking.com/Share-1DCBRS

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 01 mrt 2020 18:30

Uitzoeken waar je naartoe wilt… dan boeken via de plaatselijke VVV

Wij moeten ook nog iets vastleggen voor komende week. Ik zou nu eerst op de website van het gebied opzoeken wat er nog vrij is ongeacht de prijs, dan zou ik een selectie maken van de interessante kamers en dan navraag doen rechtstreeks bij de accommodatie.

Ik heb zo enkele opties gekregen die goedkoper waren dan wat de website van het gebied of booking.com aangaf.

Uitzoeken waar je naartoe wilt… dan boeken via de plaatselijke VVV

Bruuuno op 2 mrt 2020 09:30

Prijzen via de plaatselijke vvv zijn vaak de standaard prijzen en het kan nu goedkoper zijn doordat het lastminute is. Ook staan er op de website van de plaatselijke vvv opties die eigenlijk al niet meer beschikbaar zijn.

Als je het goedkoper wil moet je vroeg boeken, niet laat.
Heel veel mensen wachten tot het laatste moment en boeken wanneer er genoeg sneeuw ligt.
Laat boeken = meer zekerheid, maar meestal niet goedkoper.

Als je het goedkoper wil moet je vroeg boeken, niet laat.
Heel veel mensen wachten tot het laatste moment en boeken wanneer er genoeg sneeuw ligt.
Laat boeken = meer zekerheid, maar meestal niet goedkoper.

Errant op 2 mrt 2020 10:09

Als je vorige week beslist te gaan dan kan je moeilijk vroeger boeken … Hij heeft enkel tips nodig om in zijn situatie nu een gunstige prijs te krijgen.

Ik denk dat je als je zo laat pas beslist op zoek moet gaan naar waar je graag heen wil en waar er nog plek is.
De consequentie is dat dan waarschijnlijk de plekjes met de beste prijs/kwaliteitverhouding al benomen zijn.

Summit travel en Sunweb hebben nog wel eens aantrekkelijke last minutes, maar voor Oostenrijk meestal niet zo scherp. Inderdaad accomodaties aanschrijven in het gebied waar je heen wilt en kijken wat ze aanbieden. Zijn er vast een paar die graag nog wat extra mensen hebben. Standaard mailtje maken en rondsturen, of bellen. De grote populaire gebieden in Oostenrijk zijn vaak nog wel druk bezocht deze tijd dus die hebben meestal niet echt scherpe aanbiedingen. Een dorpje verder van de gondel af scheelt vaak wel aanzienlijk in de prijs

Als je het goedkoper wil moet je vroeg boeken, niet laat.
Heel veel mensen wachten tot het laatste moment en boeken wanneer er genoeg sneeuw ligt.
Laat boeken = meer zekerheid, maar meestal niet goedkoper.

Errant op 2 mrt 2020 10:09

Niet helemaal mee eens, last minute boeken is bij bijvoorbeeld Sunweb soms echt een stuk goedkoper, maar dan zit je wel vast aan bepaalde gebieden en reisduren, bijvoorbeeld vrijdag tot zondag of maandag tot vrijdag.

In een gebied als St. Anton zullen ze niet snel kamers in de aanbieding doen. Misschien echt alleen letterlijk op het laatste moment. Als ik last minute boek ben ik juist flexibel in de gebieden waar ik heen wil en bijna altijd de iets minder druk bezochte gebieden of juist echt buiten het seizoen. Zo is half april in Ischgl vaak prima te doen, maar voor half maart zijn de prijzen vaak nog aardig hoog.

Hoe reizen jullie? Wil je halfpension? Kijk eens hier https://nl.bergfex.com/stanton-stchristoph/pauschalangebote/…

Succes!!!

Karin Es

Plaats een reactie