Onze Alta Badia ontgroening

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia en San Cassiano

Deze winter gaan we voor het eerst naar Alta Badia. In Sulden, onze bestemming van de afgelopen 3 jaar, konden we geen geschikte accommodatie vinden voor deze Carnavalsweek (veel al volgeboekt of schreeuwend duur), dus moesten we op zoek naar wat anders. De enthousiaste meningen van hier en het vooruitzicht op de vele blauwe pistes hebben de doorslag gegeven om op zoek te gaan. Het is uiteindelijk San Cassiano geworden. We gaan altijd met ons gezin, mijn zus en mijn ouders (opa en oma). Van 7 jaar tot 74 jaar :) dus een lekker gemixt gezelschap.

Wat vonden we er van? Het heeft al onze verwachtingen overtroffen. De uitzichten, de pistes, de hutjes en terrasjes, alles was even mooi. De eerste dagen begonnen zonnig en vrij warm, vanaf dinsdag was er wat bewolking en werd het flink kouder, de wind trok ook aan. Nog een beetje verse sneeuw er overheen midden in de week en de dagen erna was de sneeuwkwaliteit nog beter.

null

null

null

Blauwe dalafdaling (11)

null

Bioch

null

9a van Pralongia naar San Cassiano

null

null

null

Lunchen bij La Utia. Zoals te zien wordt deze kleine erwt blij van het vooruitzicht op eten :)

null

Skirennen op donderdagmiddag bij de Armenterola sleeplift

null

null

null

null

Best vermoeiend zo'n weekje skiën

null

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 04 dec 2020 18:44

Tof man!
Hupla…weer een Dolomiti-fan erbij.😎

Born to run. B.S.

Was echt super. En de jongens vonden het het mooiste skigebied waar ze tot nu toe geweest zijn 😀. Dat zijn er overigens nog maar 3, Fieberbrunn, Sulden en nu Alta Badia.

De skisafari vonden ze erg tof. De kleine is naar La Crusc geweest en de grote naar Edelweiss.

Dus wij gaan zeker terug.

Oh wat heerlijk! Herkenbare plaatjes! De 9 en de 11, heerlijke pistes en prachtig gelegen 🙌 En wat leuk dat de jongste naar Badia (La Crusc/Santa Croce) is geweest! Nog steeds voor mij één van de mooiste pistes vanaf het hoogste punt…

Ideaal gebied met zo’n gezelschap inderdaad 😉 Vonden jullie het druk bij de liften en op de pistes in toch wel een drukke vakantieweek?

Eigenlijk viel het me alles mee qua drukte. De gondel Piz Sorega had meestal wel wat minuutjes wachttijd, ook de Bioch lift was meestal wel wat drukker. Maar nergens echt lang wachten. Op de pistes verspreid alles zich snel dus daar hebben we het totaal niet als echt druk ervaren.

Eigenlijk viel het me alles mee qua drukte. De gondel Piz Sorega had meestal wel wat minuutjes wachttijd, ook de Bioch lift was meestal wel wat drukker. Maar nergens echt lang wachten. Op de pistes verspreid alles zich snel dus daar hebben we het totaal niet als echt druk ervaren.

franksplinter op 2 mrt 2020 21:18

Lijkt meer op wat wij ook hebben ervaren. Valt zeker mee voor zo’n drukke week! Mooi om te horen!

Ideaal gebied met zo’n gezelschap inderdaad 😉

mukkie op 2 mrt 2020 20:33

Dit had ik even gemist. Maar inderdaad, perfect voor onze samenstelling! Ben al weer bezig met volgend jaar :)

Ik Zoek nog een accommodatie voor onze ontgroening volgend seizoen daarzo. die van jullie ziet er goed uit.
Hoe is de verbinding met de piste?
En restaurants enz enz?
Kortom een aanrader??

Wat zoek je precies @Jillcrijns? Er zijn nogal veel dorpen die allemaal iets anders bieden (ook qua prijsniveau).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zoeken is een groot woord… moet nog oriënteren. Normaal wacht ik op de pakket aanbieders. We zijn met 2 kleine kids en tot nu ski in out gehad in Frankrijk voor de mooie prijs van 1300 euro incl pas in Saint sorlin. Snap dat dat heel goedkoop is. Maar rond max 1800 incl pas moet het dit jaar weer lukken in de kerst vakantie. En dolomiti staan nog op mijn verlanglijstje nu de kids goed mee skiën.
Appartement met keuken en2 aparte slaapkamers. Niet te ver van piste, skibus voor de deur ivm kleine kids.
Verwarmde skilocker een must.
Restaurantjes en supermarkt op loopafstand zou fijn zijn.

Ik heb geboekt bij Sotbosch in la Villa
https://www.sotbosch.it/ in Milandora
residence 4 persoons voor 980 euro. Alle andere zaken moet ik nog gaan ontdekken, hoop ik toch over 2 weken.

Ik denk dat San Cassiano één van de rustigere dorpjes is van Alta Badia. Er zijn wel een aantal restaurantjes, de meesten daarvan horen bij een hotel. Verder niet zoveel vertier in het dorp, voor ons helemaal prima. Wij hadden met de familie 2 appartementen. Allebei met 1 slaapkamer en slaapgelegenheid in de huiskamer, bij ons appartement werd in de huiskamer geslapen, in het andere niet, zodat we daar de leefruimte hadden.

*bericht bewerkt door franksplinter op 03 mrt 2020 15:21

Ik denk dat San Cassiano één van de rustigere dorpjes is van Alta Badia. Er zijn wel een aantal restaurantjes, de meesten daarvan horen bij een hotel. Verder niet zoveel vertier in het dorp, voor ons helemaal prima. Wij hadden met de familie 2 appartementen. Allebei met 1 slaapkamer en slaapgelegenheid in de huiskamer, bij ons appartement werd in de huiskamer geslapen, in het andere niet, zodat we daar de leefruimte hadden.

franksplinter op 3 mrt 2020 15:18

En de afstand naar de pistes?

10 minuutjes lopen naar de gondel.

Ik Zoek nog een accommodatie voor onze ontgroening volgend seizoen daarzo. die van jullie ziet er goed uit.
Hoe is de verbinding met de piste?
En restaurants enz enz?
Kortom een aanrader??

Jillcrijns op 3 mrt 2020 14:35

Met kleine kinderen zit je in Alta Badia (met name Corvara, San Cassiano en ook La Villa) wel goed. Er zijn veel blauwe pistes die ook lang zijn, dus ideaal!

Maar rond max 1800 incl pas moet het dit jaar weer lukken in de kerst vakantie. En dolomiti staan nog op mijn verlanglijstje nu de kids goed mee skiën.
Appartement met keuken en2 aparte slaapkamers. Niet te ver van piste, skibus voor de deur ivm kleine kids.
Verwarmde skilocker een must.
Restaurantjes en supermarkt op loopafstand zou fijn zijn.

Jillcrijns op 3 mrt 2020 14:50

1800 euro tijdens de kerst in San Cass zal echt een flinke uitdaging worden. Het dorpje heeft nauwelijks gewone restaurants (alles bij hotels met veel h/p gasten) of schreeuwend duur. Skibus is er al helemaal niet maar tenzij je acco een shuttle aanbiedt. Verwarmde lockers voor ski’s, schoenen, helmen en stokken dan weer wel bij dalstation Piz Sorega. Er zijn wel genoeg winkels en een supermarkt onder Franz Cafe bij het kerkje.

Maar rond max 1800 incl pas moet het dit jaar weer lukken in de kerst vakantie. En dolomiti staan nog op mijn verlanglijstje nu de kids goed mee skiën.

Appartement met keuken en2 aparte slaapkamers. Niet te ver van piste, skibus voor de deur ivm kleine kids.
Verwarmde skilocker een must.
Restaurantjes en supermarkt op loopafstand zou fijn zijn.

Jillcrijns op 3 mrt 2020 14:50

1800 euro tijdens de kerst in San Cass zal echt een flinke uitdaging worden. Het dorpje heeft nauwelijks gewone restaurants (alles bij hotels met veel h/p gasten) of schreeuwend duur. Skibus is er al helemaal niet maar tenzij je acco een shuttle aanbiedt. Verwarmde lockers voor ski’s, schoenen, helmen en stokken dan weer wel bij dalstation Piz Sorega. Er zijn wel genoeg winkels en een supermarkt onder Franz Cafe bij het kerkje.

HN65 op 3 mrt 2020 19:03

Dan klinkt san c toch niet zo super ; )
Maar het kan ook een andere plaats zijn rondom de Dolomieten… ik Moet me nog gaan verdiepen dus zullen zien wat het gaat worden. Maar tips zijn natuurlijk altijd goed.
Verder zijn we ook niet veeleisend.

Ik Zoek nog een accommodatie voor onze ontgroening volgend seizoen daarzo. die van jullie ziet er goed uit.

Hoe is de verbinding met de piste?
En restaurants enz enz?
Kortom een aanrader??

Jillcrijns op 3 mrt 2020 14:35

Met kleine kinderen zit je in Alta Badia (met name Corvara, San Cassiano en ook La Villa) wel goed. Er zijn veel blauwe pistes die ook lang zijn, dus ideaal!

mukkie op 3 mrt 2020 17:24

Top bedankt. Ze skiën al goed rood en oudste draait z.n ski niet om voor een milde zwarte… (meer mag die van ons nog niet haha )

Klinkt als mijn zoon, dus dan zit het wel goed! De pistes richting Arabba waren schitterend! 🤗 Wij zaten in Badia, wat klein is, wel meest op loopafstand van de piste, 3 plekken voor skiverhuur en lockers en een verbindingslift naar La Villa waar je zo het gebied in gaat. 4 hutten om lekker te eten en in het plaatsje zelf nog wat eetgelegenheden waaronder een prima pizzeria. De prijzen hier zijn goed te doen. Er is een prima Spar waar wij alle boodschappen deden.

Over accommodatie weet ik te weinig, maar volgens mij zit je in La Villa qua prijzen beter dan in S.Cassiano. Ook heel centraal.

*bericht bewerkt door mukkie op 03 mrt 2020 19:33

Klinkt als mijn zoon, dus dan zit het wel goed! De pistes richting Arabba waren schitterend! 🤗 Wij zaten in Badia, wat klein is, wel meest op loopafstand van de piste, 3 plekken voor skiverhuur en lockers en een verbindingslift naar La Villa waar je zo het gebied in gaat. 4 hutten om lekker te eten en in het plaatsje zelf nog wat eetgelegenheden waaronder een prima pizzeria. De prijzen hier zijn goed te doen. Er is een prima Spar waar wij alle boodschappen deden.

Over accommodatie weet ik te weinig, maar volgens mij zit je in La Villa qua prijzen beter dan in S.Cassiano. Ook heel centraal.

mukkie op 3 mrt 2020 19:32

Bedankt dat klinkt goed : )

[/post][/quote]
Bedankt dat klinkt goed : )[post]Jillcrijns op 3 mrt 2020 19:38[/post][/quote]

Ik ben serieus aan het kijken of wij in de kerstvakantie (liefst eerste week) ook kunnen…Ben toch altijd een beetje huiverig voor de sneeuwcondities in die periode, maar Alta Badia is ons weer zo geweldig bevallen! 🙌

[/post]

Bedankt dat klinkt goed : )[post]Jillcrijns op 3 mrt 2020 19:38[/post][/quote]

Ik ben serieus aan het kijken of wij in de kerstvakantie (liefst eerste week) ook kunnen…Ben toch altijd een beetje huiverig voor de sneeuwcondities in die periode, maar Alta Badia is ons weer zo geweldig bevallen! 🙌 [post]mukkie op 3 mrt 2020 19:55[/post][/quote]
Klopt maar ook dat komt altijd wel goed…
Ik ga ook maar eens serieus kijken…

Ik zoek er accomodatie in hotel middenklasse, 1 persoon, halfpension in de buurt van een lift. Voor volgend jaar maart. Wie heeft een tip? Ook ervaring qua vervoer per bus of trein?

Karin Es

Het lijkt hier ondertussen wel een tips en advies topic geworden, terwijl het simpelweg begon als verslag van onze vakantie…

@franksplinter Mooie combinatie toch!

Hahaha dat verslag is zo leuk dat je mensen enthousiast maakt ;)

Plaats een reactie