autovrij; ervaringen met bagage

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wengen

Wij zijn voor een groep van 8 personen op zoek naar een bestemming voor volgend jaar voorjaarsvakantie.
Nu zag ik een leuke optie voor een appartement in Wengen.
Alleen twijfel ik vanwege het autovrije.
Iemand ervaring hoe je dat met al je bagage doet?
Hoe neem je het mee in de trein? en daarna transfer mogelijkheden vanuit de trein?
Ik hoor graag ervaringen.

Bedankt!

Ik was er vorige week. Voor de 3e keer trouwens. Je pakt de trein vanuit Lauterbrunnen. Zorg dat je een parkeerplaats hebt gereserveerd of er 1 kan regelen via je accomodatie. Want parkeren is daar wel een chaos. Pak je spullen handig in dus niet te veel losse dingen. Treintje heeft veel plek voor bagage dus dat is allemaal prima te doen. Wij stapten uit bij een tussen halte, Wengwald, ivm ons huisje daar vlakbij. Dat was 5 minuten van Wengen met de trein. Hotels etc hebben in Wengen over het algemeen ook een taxi rijden, dus het is prima geregeld. Wij stapten in de ochtend vanaf station Wegwald in en stapten op de Kleine Scheidegg weer uit. Als je een keer naar Grindelwald skied pak je de trein weer terug naar de Scheidegg of de gondels naar Mannlichen. Ik vind het een top gebied, maar kijk wel even goed welke dalafdalingen je doet, sommige eindigen nogal achteraf en ga je via een bus naar de trein etc. Maar voor ons geen probleem, het is gewoon genieten daar van de mooie omgeving!

t leek ons toch teveel gedoe met de bagage (weer slepen nogal wat me ook voor de kinderen) dus we gaan wat anders boeken. Maar bedankt voor je ervaring.

t leek ons toch teveel gedoe met de bagage (weer slepen nogal wat me ook voor de kinderen) dus we gaan wat anders boeken. Maar bedankt voor je ervaring.

Noordeling op 5 mrt 2020 21:07

daar hebben wij de bolderkar voor.
doen we nu al een aantal jaar.
wij gaan altijd met de bus op wintersport.
spullen en skies in de bolderkar.

deze foto is niet van vakantie. maar een dagje snowworld. Met de vakantie is die iets voller. echt ideaal.

null
en de autostoel gaat ook nog mee. of die jaar nog meegaat weet ik nog niet.

2 x een kwartiertje met bagage zeulen maar een hele week het extra vakantiegevoel hebben van een autovrij dorp.
Van mij mogen ze per direct ieder wintersportdorp autovrij maken. Het kan de vakantie alleen maar leuker maken.

2 x een kwartiertje met bagage zeulen maar een hele week het extra vakantiegevoel hebben van een autovrij dorp.
Van mij mogen ze per direct ieder wintersportdorp autovrij maken. Het kan de vakantie alleen maar leuker maken.

Errant op 6 mrt 2020 10:42

zeker 2x even bikkelen … en je hebt een week lol. dan neem ik het bikkelen wel voor lief.
al moet ik wel zeggen dat wij lichtgewicht reizigers zijn. dus nemen alleen hoogst noodzakelijk mee.

Jaren geleden in Wengen geweest.
Vonden het een beetje saai en toen vergane glorie ( misschien nu anders)
Filmsterren gingen er vroeger na toe jaren 30.
Autovrij/ bagage hebben we toen geen groot probleem gevonden.
Mooi is de route met de rode trein naar Scheidegg.
Grindelwald toen iets minder saai maar je kan er wel mooi skiën.
Zal nu wel duur zijn met die Zwitserse Frank.
Je weet het he.
Één week skiën in Zwitserland is twee weken skiën in Oostenrijk qua kosten.

Ik zelf zat er ook midden '70 met mijn ouders en opnieuw midden '90 met mijn eigen kids.
Wel 2 x putje zomer.

Onvergetelijke herinneringen, we verbleven midden '90 in Hotel Palace met alle grandeur van weleer. Prachtig.

Kleine Scheidegg, Jungfrau, Grindelwald, Murren, Schynnige Platte, Lauterbrunnen…Hoe mooi toch

Bedenk NU dat ik dit zeker met mijn kleindochters moet doen onder het motto : Alles komt terug.

Born to run. B.S.

Wij zaten hier @dan58
98 procent Russen toen met oud en nieuw in Regina.
Dat nooit meer 😟
Midden jaren 90 denk ik.

null

Zal nu wel duur zijn met die Zwitserse Frank.
Je weet het he.
Één week skiën in Zwitserland is twee weken skiën in Oostenrijk qua kosten.

Hooykaas op 7 mrt 2020 08:36

Geen wengen, maar wel weer Zwitserland geboekt. Dit jaar goed bevallen, vooral dat het ondanks de drukke voorjaarsvakantie zo rustig was (1x 10 minuten moeten wachten bij de gondel verder hele week gelijk doorlopen).
Prijs is goed in de hand te houden als je niet teveel uit eten gaat.

@Hooykaas
Kan ik me voorstellen met die 99% aan het buffet.👺😈.

Wij waren er met Intersoc, Toppie!!!
Midden '70 op camping in Interlaken als 15 jarige.🤗

Born to run. B.S.

Volgende week zondag weer die kant op voor de (ben de tel kwijt) keer …

Rob

Ze namen zelfs de buffet garnering mee naar de kamer. Zoals komplete ananassen @dan58
Hadden ze in die tijd (negentiger jaren) thuis nog niet gezien zeker 😃
Later die avond bij het kreeften buffet (onbeperkt) namen ze kreeften mee naar hun kamer. Niet één hoor maar wel 6/7.(na het eten wel te verstaan)
Ik dacht nog het zullen toch geen Nederlanders zijn 😂😂

@RCGrootveld veel plezier daar vooral veel zon.

Gaat vast wel lukken …

Rob

Plaats een reactie