prijs skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Laax - Flims - Falera

goededag,
na lang zoeken lijkt onze bestemming voor volgend jaar Laax-Films-Falera.
2 vragen:

  • heeft iemand tips voor accomodatie? Welk dorp is het meest aan te bevelen? Het liefst dicht bij de piste en een chalet/appartement voor 4-6 personen.
  • wanneer ik 6 dagen aanklik op tickets/skipassen kom ik op 420chf uit??? Is dat correct???
    Dank voor jullie antwoorden

Voor wat betreft de prijs van de skipas vrees ik dat het bedrag wel zo ongeveer klopt. Skipas Laax is echt bizar duur… Qua ligging in het skigebied is Laax Murschetg de beste plek. Vanuit daar stap je zo in de gondel die je midden in het gebied afzet.

Skigebied één dalletje verder (Arosa-Lenzerheide) heeft trouwens een stuk aantrekkelijkere (flexibele) skipasprijzen ;)

goededag,
na lang zoeken lijkt onze bestemming voor volgend jaar Laax-Films-Falera.
2 vragen:

  • heeft iemand tips voor accomodatie? Welk dorp is het meest aan te bevelen? Het liefst dicht bij de piste en een chalet/appartement voor 4-6 personen.
  • wanneer ik 6 dagen aanklik op tickets/skipassen kom ik op 420chf uit??? Is dat correct???
    Dank voor jullie antwoorden
AntonE op 4 mrt 2020 17:03

@AntonE Wij kennen het gebied van Flims-Laax zeer goed en komen er al meer dan 20 jaar. Mijn vrouw zelfs al 34 jaar. Het is ons favoriete gebied. Wij vinden dat Flims het meest aantrekkelijke dorp is en boeken ook altijd steevast daar. Er rijdt een frequente skibus door het dorp (ook door Laax trouwens) en zet je voor de deur van Stenna af (dat is de bergbaan). Flims is iets levendiger dan Laax Murschetg. Mocht je niet op de skibus te willen wachten dan kan je zelf de auto nemen en deze onder de bergbahn in de parkeergarage zetten. Dan hoef je alleen nog maar de lift omhoog. De prijs voor parkeren was dit jaar 12 CH/dag.

De skipas moet je goed in de gaten houden. Als je via de Inside Laax app deze vast legt in November dan bespaar je ongeveer 20%. Overigens hanteert Flims-Laax net als Arosa-Lenzerheide flexibele skipas prijzen maar ik kan je vertellen dat de krokus weinig flexibel is wanneer je niet in November de pas gekocht hebt… gewoon volle mep. De prijs van de skipas klopt. Als je via met de trein naar Chur komt dan kan je een combinatie pas via de spoorwegen kopen. Deze is iets goedkoper. We zijn dit jaar ook een week in Arosa geweest. Dit gebied vinden wij ook leuk, maar minder dan Flims-Laax. Dit met name door dat de verbinding Arosa-Lenzerheide wat geknutsel is. De skipas van Flims-Laax is voor 7 dagen ongeveer 15 CH duurder dan die van Arosa-Lenzerheide. In mijn ogen scheelt het niets (beide gewoon duur)

Dicht bij de piste is vrij relatief. Uiteindelijk kostte ons het met de skibus ongeveer 4 minuten naar het chalet in Flims-Waldhaus. Wat betreft skigebied is het erg efficiënt ingericht. Er zijn relatief niet zo veel liften maar ze zijn vrij lang. Derhalve zijn de pisten ook vrij lang en sta je effectief veel op de ski gedurende een dag.

Ik zou adviseren voor Flims te kiezen en de skipas in November al te boeken via de Inside Laax app.

Succes! Wellicht zien we elkaar daar in 2021!

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 04 mrt 2020 19:31

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Mooi gebied en RocksResort bij Laax Murschetg prima uitvalsbasis.

Dank voor jullie reacties. Voor ons een reden naar dit gebied te gaan. Nu gaan we op zoek naar accomodatie: 2 slaapkamers en op loopafstand van de piste (tot ca 1000m?). Het RocksResort @pml lijkt erg mooi; Prijskwaliteitsverhouding? Wie heeft er alternatieven in het gebied?

Hide Appartments In Flims of RocksResort in Laax?

In de afgelopen jaren 3 x in RocksResort in Laax geweest, perfecte uitvalsbasis. Bijna ski-in en ski-out. Goede verwarmde locker ruimte.

Wij hebben het verblijf via de reguliere reisbureaus geboekt, dan valt de all-in prijs (accommodatie+skipas) wel mee (buiten hoogseizoen)… Mooi gebied, dus wij zijn van plan in 2021 dit gebied weer te bezoeken.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Wij zijn aan het kijken naar hide-apartments in Flims. Weet iemand of de balkons op het zuiden liggen? Wie heeft ervaring met deze apartementen?

Wij zijn aan het kijken naar hide-apartments in Flims. Weet iemand of de balkons op het zuiden liggen? Wie heeft ervaring met deze apartementen?

AntonE op 7 mrt 2020 18:05

@AntonE Ik denk dat het erg vanaf hangt welke kant van het blok (het is gewoon een 4-kant complex) het appartement gelegen is. Dit zijn de appartementen die direct naast Stenna (winkelcentrum en bergbaan) gelegen zijn. Dit is een nieuw gebouwd complex en is modern/luxe ingericht. Echter er zijn net zo hard appartementen gelegen op het oosten en noorden. Dus even bij boeking goed informeren naar de ligging. Appartementen zien er van binnen wel top uit (kennissen van ons zaten hier). Ik zou wel zoeken naar een appartement op de hogere etages, anders is je uitzicht niet echt top.

Als de keuze is tussen The Hide in Flims en Rock Resort in Laax Murschetg zou ik zelf zeker niet voor Rocks Resort gaan. Weliswaar zijn de appartementen zijn zonder meer top en direct naast de liften omhoog. Alleen is het overige best beperkt. In Laax Murschetg is behoudens de liften omhoog (2x), 2 koffie barretjes, Meini Sport, Laaxerhof Hotel en de bussen naar Flims, Laax Dorf, en Falera niet zo veel. The Hide heeft tenminste nog Stenna ernaast met diverse (eet/drink-)gelegenheden, supermarkt (Coop), diverse winkels, yoga studio, ect.

Voor mooie uitzichten vanuit het appartement/chalet (zoals op de Flimserstein) moet je in Flims Dorf/Waldhaus of Laax Dorf zitten maar dan zit je meestal wel op 500-2000m van de lift af (in geval van Laax Dorf zelfs verder).

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/e6275395f0fffd555c13910b...

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 07 mrt 2020 19:34

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Wij zijn aan het kijken naar hide-apartments in Flims. Weet iemand of de balkons op het zuiden liggen? Wie heeft ervaring met deze apartementen?

AntonE op 7 mrt 2020 18:05

@AntonE Ik denk dat het erg vanaf hangt welke kant van het blok (het is gewoon een 4-kant complex) het appartement gelegen is. Dit zijn de appartementen die direct naast Stenna (winkelcentrum en bergbaan) gelegen zijn. Dit is een nieuw gebouwd complex en is modern/luxe ingericht. Echter er zijn net zo hard appartementen gelegen op het oosten en noorden. Dus even bij boeking goed informeren naar de ligging. Appartementen zien er van binnen wel top uit (kennissen van ons zaten hier). Ik zou wel zoeken naar een appartement op de hogere etages, anders is je uitzicht niet echt top.

Als de keuze is tussen The Hide in Flims en Rock Resort in Laax Murschetg zou ik zelf zeker niet voor Rocks Resort gaan. Weliswaar zijn de appartementen zijn zonder meer top en direct naast de liften omhoog. Alleen is het overige best beperkt. In Laax Murschetg is behoudens de liften omhoog (2x), 2 koffie barretjes, Meini Sport, Laaxerhof Hotel en de bussen naar Flims, Laax Dorf, en Falera niet zo veel. The Hide heeft tenminste nog Stenna ernaast met diverse (eet/drink-)gelegenheden, supermarkt (Coop), diverse winkels, yoga studio, ect.

Voor mooie uitzichten vanuit het appartement/chalet (zoals op de Flimserstein) moet je in Flims Dorf/Waldhaus of Laax Dorf zitten maar dan zit je meestal wel op 500-2000m van de lift af (in geval van Laax Dorf zelfs verder).

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/e6275395f0fffd555c13910b...

Chrz!
D

dokteruk op 7 mrt 2020 19:13

Idd Flims is veel meer aan restaurantjes als bijvoorbeeld de pizzeria Venezia, Hotel Vorab en Hotel Bellevue.
Als je zelf wilt koken is idd de COOP in Flims nog goedkoper ook dan de Volg in LAAX Murschteg.

Plaats een reactie