Skien in Großglockner Resort - Kals & Matrei - GoPro HD Hero 2 Movies

Hier mijn eerste movies van onze nieuwe GoPro HD Hero 2 Camera. Skien in Großglockner Resort - Kals & Matrei, Oostenrijk (waar wij nu alweer ruim 6 maanden wonen!) Hoop dat jullie ze leuk vinden! Greetz!

http://youtu.be/eAWKq5Po8BY
http://youtu.be/8pJQvC_9mTs
http://youtu.be/f7o4WbWxNlY
http://youtu.be/abnIX0ECMBc
http://youtu.be/PlSEOLNwl5Y

Ik heb alle video’s gezien. Verstand op nul en lekker naar de bergen kijken.

Het valt mij op dat het vrijwel de gehele tijd naar beneden glijden is. Mijd je de pistes waar je echt moet skiën met opzet? Of is het skigebied niet zo uitdagend? Al kan ik dat mij nauwelijks voorstellen.

In de titels van de video’s komt niet naar voren waar je aan het skiën bent, maar wel dat je in iedere video blij bent met je nieuwe GoPro HD Hero 2 camera :)

Ik zou eerder voor een dergelijke titel gaan:
Großglockner Resort, Goldried 2 to Happeck Chairlift

Thnx voor je antwoord! Over de titels heb je helemaal gelijk! Zal het straks meteen ff wijzigen!

Großglockner Resort is een zeer uitdagend skigebied voor zowel beginners als gevorderden. 110 Pistenkilometer in alle moeilijkheidsgraden. Ik ski zelf al bijna heel mijn leven en haal vooral de kick uit zo snel mogelijk naar beneden sjezen. Bochten zijn voor mij een erg overschat iets :) En dacht dat voor de eerste video’s het wel cool zou zijn om gewoon wat (rappere) afdalingen te filmen.

En ja, we zijn idd erg blij met de nieuwe camera :)

Ziet er uit als een mooi gebied. Hier en daar iets te vlak, maar over het algemeen pistes naar mijn voorkeur (niet te stijl maar wel stijl genoeg om te kunnen knallen).

Maar ligt het aan mij of lijkt het gebied wel uitgestorven te zijn?

Ziet er uit als een mooi gebied. Hier en daar iets te vlak, maar over het algemeen pistes naar mijn voorkeur (niet te stijl maar wel stijl genoeg om te kunnen knallen).

Maar ligt het aan mij of lijkt het gebied wel uitgestorven te zijn?

Rene Sebastian op 31 jan. 2012 10:21

Ik woon hier in Matrei, dus heb een seizoenskaart. Heb er dit seizoen al ruim 20 skidagen op zitten :)

De movies zijn gemaakt na de kerst en oud en nieuw drukte en net voor de februari drukte. Dus tja… het was eventjes vrij rustig in het dorp. (Vonden we helemaal niet erg hoor!)

Nu is het alweer lekker druk. Veel Nederlandse toeristen ook in het dorp weer nu.

Maar een echt gekkenhuis wordt het hier nooit hoor, dat is het mooie hier. Wachttijden bij de liften heb je hier eigenlijk bijna nooit.

Osttirol is een klein stukje paradijs op aarde :)

Thnx voor je reply en greetz!

Mooi gedaan! Weet je eigenlijk wat de rijtijden naar bijvoorbeeld Sankt Jakob, Sillian, Heiligenblut en Mölltaler gletscher zijn? Ik zou hier ooit zeker nog wel eens willen gaan skiën. :)

Ik vind het wel prettig om eens wat filmpjes te zien waarbij sneller afgedaald wordt. Soms bereik je een behoorlijke snelheid. Neem voortaan (voor wat meer actie in je filmpjes) wel die jumps als je wegen kruist :)

De uitzichten zijn geweldig en het skigebied ziet er leuk uit. Graag ga ik daar een keer skiën. Volgend seizoen eerst naar Zermatt, daarna naar Kals/Matrei!

Mooi gedaan! Weet je eigenlijk wat de rijtijden naar bijvoorbeeld Sankt Jakob, Sillian, Heiligenblut en Mölltaler gletscher zijn? Ik zou hier ooit zeker nog wel eens willen gaan skiën. :)

Mathijs op 31 jan. 2012 17:52

Als je de Ski Hit pas koopt kun je skieen in:

Mölltaler Gletscherbahnen: Vanaf Matrei 1:15 rijden
Hochgebirgsbahnen Ankogel: : Vanaf Matrei 1:15 rijden
Matreier Goldried Bergbahnen: waar je ook zit in Matrei, hoogstens 10 mins lopen of de gratis skibus pakken
Hochpustertaler Bergbahnen (Silian): 40 mins rijden
Bergbahnen St. Jakob: 15 mins rijden
Bergbahnen Kals: 25 mins rijden, of Matrei Gondel pakken en aan de andere kant de berg afskieen

Heiligenblut (zit niet in de Ski Hit pas): 1 uur rijden

[quote]Ik vind het wel prettig om eens wat filmpjes te zien waarbij sneller afgedaald wordt. Soms bereik je een behoorlijke snelheid. Neem voortaan (voor wat meer actie in je filmpjes) wel die jumps als je wegen kruist :)
[quote]

Jaja, 91,8 KMH op sommige stukken :)

De jumps… tja… lullige is dat ik mijn baan hier niet in de waagschaal kan zetten door te risicovolle dingen te doen. Dus wie weet in het naseizoen :)

Thnx voor je leuke reactie!

Greetz, Wybrand

Die 2 ‘anonieme’ reacties hierboven zijn dus van mij, was niet ingelogged :(

Matrei i.O. leuk, daar kom ik al sinds 1970 of zo, met name om te klimmen.
In de beginjaren 70 was het echt nog een dorp zonder noemenswaardig toerisme (Hotel Rauter, Gasthof Brau en Gasthof Sonne, dat was het toen wel zo’n beetje…). In die tijd was het skigebied er ook nog niet (niet eens een lift in het dorp). De enige lift was bij het Matreier Tauernhaus, maar die lift is jaren geleden al afgebroken.
Een paar keer geskied daar en idd: mooie pistes voor alle niveaus en van de top tot in het dal is een geweldig mooie lange afdaling.
En: nooit druk in mijn beleving, hoewel dat nu met de aansluiting naar Kals wel iets drukker zal zijn neem ik aan.
Wat ik er ook mooi vind: rij richting het Matreier Tauernhaus (kwartiertje rijden richting tunnel) en neem de langlaufski’s mee! perfect daar.

Matrei i.O. leuk, daar kom ik al sinds 1970 of zo, met name om te klimmen.
In de beginjaren 70 was het echt nog een dorp zonder noemenswaardig toerisme (Hotel Rauter, Gasthof Brau en Gasthof Sonne, dat was het toen wel zo’n beetje…). In die tijd was het skigebied er ook nog niet (niet eens een lift in het dorp). De enige lift was bij het Matreier Tauernhaus, maar die lift is jaren geleden al afgebroken.
Een paar keer geskied daar en idd: mooie pistes voor alle niveaus en van de top tot in het dal is een geweldig mooie lange afdaling.
En: nooit druk in mijn beleving, hoewel dat nu met de aansluiting naar Kals wel iets drukker zal zijn neem ik aan.
Wat ik er ook mooi vind: rij richting het Matreier Tauernhaus (kwartiertje rijden richting tunnel) en neem de langlaufski’s mee! perfect daar.

Hans op 1 feb. 2012 14:00

Daar werk ik, bij Hotel Rauter! Leuke reactie man! Wie weet zien we elkaar zomers hier eens voor een biertje of zo :)

Enne… toegenomen drukte valt erg mee!

Mooie toko om te werken. Dat barretje er schuin naast(Pfiff of zo?) vond ik ook altijd leuk trouwens.
En de omgeving: zowel 's zomers als in de winter helemaal goed.
Kortom, het is voor mij altijd een soort geheimtip geweest.
Zijn die appartementen die er achter gebouwd worden al een beetje klaar?

Die drukte dacht ik al, het is er groot genoeg om een kleine toename te verwerken.
Nog steeds zoveel van die Zweedse families met blonde dochters daar op vakantie?

Mooie toko om te werken. Dat barretje er schuin naast(Pfiff of zo?) vond ik ook altijd leuk trouwens.
En de omgeving: zowel 's zomers als in de winter helemaal goed.
Kortom, het is voor mij altijd een soort geheimtip geweest.
Zijn die appartementen die er achter gebouwd worden al een beetje klaar?

Die drukte dacht ik al, het is er groot genoeg om een kleine toename te verwerken.
Nog steeds zoveel van die Zweedse families met blonde dochters daar op vakantie?

Hans op 1 feb. 2012 14:16

Nou nou, je bent zeer goed op de hoogte! Die nieuwe appartementen van Rauter zijn op zo’n 50%. Moeten voor de zomer af zijn idd.

Ja door Hotel Goldried zijn er nog steeds veel Zweden, maar ook grote toename in Oostblok landen en natuurlijk ons Nederlanders :)

Ik kom hier zelf ook al vanaf begin '80 met mijn ouders en later met mijn vrouw. Ben als kind verliefd geworden op dit gebied en daarom nu heen verhuisd.

Zie hier ik met met mijn vader (en een kennis) op de Großglockner via de Stüdlgrat.

null

Kijk! Met de sokken en de kniebroek zoals dat vroeger hoorde ;-)
Mooie tocht trouwens.
Wat vond ik dat Adlersruhe trouwens een kuthut zeg… Helemaal afgeladen en stinken…

Ik zit er nog steeds over te dubben of ik nog zo’n appartementje zal kopen… 2 en halve ton is best wel weer veel voor een vakantiehuisje…

Ja, goedkoop zijn ze niet. Wel heeft iedere woning zijn eigen prive ‘wellness bereich’ en verder zit alles erop en eraan. Mooi zijn ze ook en de locatie + uitzicht zijn onovertroffen. Je kunt het (laten) verhuren als je er zelf niet bent door Rauter. En je kan/mag het ook weer doorverkopen.

Vorige week hadden we een hele groep toekomstige kopers in het Hotel die eens kwamen proeven van de sfeer hier in de winter. En door Rauter compleet verwend werden om ze ‘lekker te maken’. Maar kreeg toch het idee dat met name voor de Nederlanders de tunnel net een stap te ver is helaas :(

Je kunt altijd Michael Obwexer, mijn baas en de directeur van Rauter eens aanschrijven en zelf eens komen kijken natuurlijk. Er moet nog zo’n 60% worden verkocht.

http://www.jaegerprojects.com

Bedankt voor je tips, ik ga nog eens heeeeel hard nadenken.
En de afstand… valt ook wel mee, het is praktisch de hele weg autosnelweg. Er zijn zat andere bestemmingen die dichterbij liggen, maar doordat je over smalle bergwegen er moet komen een langere reistijd hebben.
Vroeger kdeed ik het met de trein… Keulen, Munchen, Spittal, Lienz, en dan de postbus naar Matrei… wereldreis haha…

Hey,

ik vind je filmpjes best wel cool! Ik ben erop gekomen, omdat ik wat opzoek ben naar Gopro info.

Ik ben de 2 voorbije jaren in Matrei gaan skiën met lever reizen en het is echt heel leuk! Ik vind de pistes echt zalig.

Ik hoop volgend jaar zeker terug te mogen naar daar.

null

null

null

Plaats een reactie