Dolomieten dicht vanaf dinsdag 10 maart

Hi,

Krijg net te horen dat het hele gebied van de Dolomieten super ski vanaf morgen dicht gaat. Mensen die daar wonen mogen blijven, alle andere moeten weg. Liften gaan voor rest van het seizoen dicht. 40 dagen eerder dan gepland. Alle seizoensarbeiders moeten weg.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 03 dec 2020 12:52

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

@DrPhil

Jij iets van gehoord? Je zit er tenslotte…

Staat nog niets op de site van de Dolomiti Superski…

Twitter ook niets te vinden…

*bericht bewerkt door Harm op 08 mrt 2020 19:31

Hi,

Krijg net te horen dat het hele gebied van de Dolomieten super ski vanaf morgen dicht gaat. Mensen die daar wonen mogen blijven, alle andere moeten weg. Liften gaan voor rest van het seizoen dicht. 40 dagen eerder dan gepland. Alle seizoensarbeiders moeten weg.

iorusroos op 8 mrt 2020 19:21

Welke bron heb je deze info ?

Niks van gehoord. Ga zo eten. Zal eens vragen.

Wat verschrikkelijk voor iedereen daar die afhankelijk is van het toerisme!!! 😱 Echt, ik heb met de lieve mensen daar te doen! Ook zo zonde dat niemand meer kan genieten van de pracht van deze streek en de vers gevallen sneeuw… 😥

Hier staat totaal wat anders ? Je zou zeggen dat dit up to date info is ?
https://www.dolomitisuperski.com/lp-2019-20/Covid-19_en…

Gevraagd. Niks bekend.

https://www.tageszeitung.it/2020/03/08/hotels-und-skigebiete…

‘Niets bekend, niets aan de hand’ was ook op de site van Livigno het geval, tot er wel iets aande hand was en de hele omgeving plat ging.

Ik ga wel lachen als dit gebeurd, zit Phil daar te kijken hahaha

A winter without powder isn't a winter!

@iorusroos, van wie heb je dat gehoord? Dit is wel heel vaag en niet onderbouwd

@joostw, is nie om te lache

@iorusroos - kom eens met je bron?

@joostw, is nie om te lache

Skadi op 8 mrt 2020 20:07

Maak d’r toch niet zo’n drama van.

A winter without powder isn't a winter!

Niets op dolomiti en/of Alta Badia site…, zou je toch wel verwachten

Ben benieuwd of dat klopt. Mijn Duits is niet zo goed maar volgens translate is het om solidair te zijn? Lijkt me een slechte reden, zeker als er in verhouding veel minder aan de hand is dan in Lombardije…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Solidair zijn, zou open blijven, gasten opvangen van andere gebieden en inkomsten delen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Kan ook mijn matige interpretatie van een slechte google translate zijn ;). De bron is ook bijzonder:

TAGESZEITUNG heeft dit zondagavond geleerd van een betrouwbare bron in de vrachtwagen.
De vrachtwagen en de beheerders van de skigebieden adviseerden de hele zondag over de strategie.

*bericht bewerkt door Roy83 op 08 mrt 2020 20:23

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar stimuleer je dan juist niet de verspreiding van het virus naar zuid tirol?

A winter without powder isn't a winter!

Maar stimuleer je dan juist niet de verspreiding van het virus naar zuid tirol?

Joostw op 8 mrt 2020 20:21

Naar Oostenrijk is waarschijnlijker. 😜

Bla, bla, bla.

Maar stimuleer je dan juist niet de verspreiding van het virus naar zuid tirol?

Joostw op 8 mrt 2020 20:21

Ik zei ook niet dat het verstandig was. Maar als dat virus zich toch verspreidt, dan maar hard en ongecontroleerd.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik heb het gehoord van een Italiaanse vriendin van me die daar woont en werkt. Het is dus net bekend geworden en schijnt vanaf morgen in te gaan. Ze werkt in de toeristische sector en heeft het einde middag gehoord. Snap niet dat iedereen dan weg moet maar de Italianen nemen wel vaker vreemde beslissingen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Volgens mij is het ook typisch Italiaans om hele harde maatregelen te communiceren en dan op basis van de publieke opinie dat dan weer wat te nuanceren…

We zullen het zien.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker
Bla, bla, bla.

Morgen wordt daar besloten of alle hotels en de skigebieden dicht gaan.
Hotelbranch en bedrijfsleiders van de skigebieden hebben overlegt, zonder de vrachtwagens :D

Dienten Die Alte schule

Weer die verrekte vrachtwagen volgens translate:

Er is echter gelekt dat de vrachtwagen haar aangesloten bedrijven zal adviseren om te sluiten

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik mag dan gewoon weg, en ik krijg mijn skipas ook terug. Wat een drama. (Voor de mensen daar natuurlijk wel!)

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 mrt 2020 20:37

Ik mag dan gewoon weg, en ik krijg mijn skipas ook terug. Wat een drama.

DrPhil op 8 mrt 2020 20:35

Voor wie is het een drama? Mag hopen dat je het niet een drama voor jezelf vindt, je hebt bewust het risico genomen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik denk dat dit “sarcastisch” bedoeld is door Phil.
Veel bla bla om niets. Skipas terugbetaald en wegwezen, niet?

Born to run. B.S.

De hotels en restaurants krijgen hun misgelopen omzet blijkbaar vergoed. De seizoens arbeiders waarschijnlijk niet. Dus voor de locals maakt het waarschijnlijk niet veel uit maar voor de enorme hoeveelheid support mensen heel veel.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Plaats een reactie