Alternatief voor Kronplatz 😢

Helaas kregen wij vandaag het nieuws dat onze vakantie naar Kronplatz over een kleine 2 weken geannuleerd is wegens het corona virus. Wij willen nu last-minute een alternatief zoeken maar gaan al jaren naar Kronplatz dus andere skigebieden zijn ons minder bekend. We zijn allebei snowboarders dus zo weinig mogelijk sleepliften en stoeltjesliften zijn een grote plus (op Kronplatz zijn we hierin verwend, I know 😉), sneeuwzeker. Wat zijn jullie aanraders? Thx!

L3V heeft volgens mij alles wat je zoekt. Alle belangrijke verbindingen zijn met stoeltjeslift of gondel, geen vlakke stukken en sneeuwzeker!

Ga je de 28e weg? Dan vooral nog ff wachten en kijken wat t weer gaat doen?

Zoek je ook zo min mogelijk stoeltjesliften?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ga je de 28e weg? Dan vooral nog ff wachten en kijken wat t weer gaat doen?

Zoek je ook zo min mogelijk stoeltjesliften?

Roy83 op 9 mrt 2020 17:15

Normaal de 21ste. Graag zo min mogelijk stoeltjesliften, inderdaad.

Nog andere voorkeuren, naast vooral veel gondels?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nog andere voorkeuren, naast vooral veel gondels?

Roy83 op 9 mrt 2020 17:27

Onze dochter van 2,5 jaar gaat mee, samen met de grootouders. Dus een kindvriendelijk/familiaal gebied zou ook wel leuk zijn. Nu hadden we een chalet met jacuzzi in San Vigilio op wandelafstand van de pistes.

Gezellige chalets vind je ook in Zwitserland. Of er Zwitserse gebieden zijn die snowboardvriendelijk zijn, weet ik helaas niet.

To ski or not to ski, that is not a question

Zou sowieso nog 2 weken wachten. Voor hetzelfde geld gaan de hele Alpen op slot…

Gezellige chalets vind je ook in Zwitserland. Of er Zwitserse gebieden zijn die snowboardvriendelijk zijn, weet ik helaas niet.

JJ_007 op 9 mrt 2020 17:44

@Chewie84 Laax is snowboard paradise heb ik me laten vertellen. Nagenoeg geen sleepliften (de Vorab Gletsjer heeft helaas wel een sleeplift).

Ik vind het wel super shit voor jou en je familie. Ik weet zelf maar al te goed hoe belangrijk zo’n family bonding is in de winter. Veel succes met het vinden van een plan B bestemming!

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 09 mrt 2020 21:10

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Aaaaach, ten eerste: balen zeg! S.Vigilio is zo leuk! (Nostalgie 😉). Ik zou ook kiezen voor L3V. Als boarder top en als je in Saint Martin zit, is het voor niet skiërs ook leuk. En vooral ook voor families.

Zoveel gondels als bij kronplatz ga je nergens vunden

@mummie. Akkoord wat gebied betreft, maar als boarder kies je dan toch niet voor Saint Martin. De lange afdaling naar Saint Martin lijkt me niet bepaald boarder vriendelijk. Veel vrij vlakke stukken. Kies dan voor Les Menuires. Uitstekende afdaling voor boarders naar het centrum Croisette en veel meer voorziening en daar. Ook gunstiger voor de sneeuwgrens. Kijk vandaag maar eens op de webcams.

Hen48

@Hulst

Zo zal @mukkie echt niet graag genoemd worden .😉

Born to run. B.S.

Het is toch wel bar met die i-pad. Excuus “mukkie”. Toch echt het gevolg van “het virus”. Wederom dank @dan58, als corrigerende factor.

Hen48

@dan58. Ik hoop dat je het wel met me eens bent dat boarden naar Saint Martin niet de leukste bezigheid is. Je ziet over de hele lengte “gestrande boarders”, die zich weer op een of andere manier op gang moeten helpen.

Hen48

@Hulst

Ik ben het meestal met je eens en geniet van je uitgesproken mening over JOUW gebied en JOUW skies.
Eerlijk en oprecht…maar wij zijn dan ook al oude mannetjes hé!😆😁

Born to run. B.S.

@Hulst

Ik ben het meestal met je eens en geniet van je uitgesproken mening over JOUW gebied en JOUW skies.
Eerlijk en oprecht…maar wij zijn dan ook al oude mannetjes hé!😆😁

dan58 op 10 mrt 2020 09:59

Aparte combi 😉

May the ski force be with you !!

@dan58. Oppassen dat ik niet naast mijn “skischoenen” ga lopen. Wellicht heb je het elders al gemeld, maar wat zijn nu je eigen vooruitzichten met alle ellende?

Hen48

welke combi?

gebied en skies
of
Hulst en Dan58

lijkt wel het spelletje dit of dat

Born to run. B.S.

welke combi?

gebied en skies
of
Hulst en Dan58

lijkt wel het spelletje dit of dat

dan58 op 10 mrt 2020 10:05

Nieuwe topic in de maak 😂

May the ski force be with you !!

@mummie. Akkoord wat gebied betreft, maar als boarder kies je dan toch niet voor Saint Martin. De lange afdaling naar Saint Martin lijkt me niet bepaald boarder vriendelijk. Veel vrij vlakke stukken. Kies dan voor Les Menuires. Uitstekende afdaling voor boarders naar het centrum Croisette en veel meer voorziening en daar. Ook gunstiger voor de sneeuwgrens. Kijk vandaag maar eens op de webcams.

Hulst op 10 mrt 2020 08:32

Mummie? 😂

Ik ben zelf ook boarder en ben daar precies geweest. Vond het geen bezwaar. Ideaal is het misschien niet, maar ik houd ook van een mooi idyllisch dorpje en niet van die flatgebouwen in zo'n prachtig wit landschap 😉

*bericht bewerkt door mukkie op 10 mrt 2020 11:00

@CJAHulskamp. Vlamingen en Zeeuws Vlamingen dat gaat al jaren goed samen. Economisch gezien zijn ze voor ons dan ook nog onmisbaar.

Hen48

@mukkie. Maar bij minder weer en 's avonds niet zo veel te beleven, terwijl Les Menuires heel veel overdekte winkels en andere voorzieningen heeft. Ook zijn daar meerdere afdalingen voor beginners en specifieke kinderspeelplaatsen. Ook een uitstekend vertrekpunt voor de rest van Trois Vallees. De wat mindere entourage lijkt dan minder belangrijk.

Hen48

@CJAHulskamp. Vlamingen en Zeeuws Vlamingen dat gaat al jaren goed samen. Economisch gezien zijn ze voor ons dan ook nog onmisbaar.

Hulst op 10 mrt 2020 10:09

Had het meer over de combi Ski-Skigebied. 👍

May the ski force be with you !!

Ik vond net St-Martin ideaal als vertrekpunt. Op het eerste gezicht ligt het in een hoekje, maar je bent heel snel zowel in Les Menuires als in Méribel.
En daarbij dan nog eens een heel mooi dorp.
Enkel de lage ligging kan een probleem zijn.

@Errant. Tot nu toe valt de voorspelde regen tot 1800/2000 m. mee. De daken in Saint Martin worden steeds witter.

Hen48

Dan is het helemaal geweldig !

Plaats een reactie