Opvolger gezocht Elan Wave Magic, tips?

Beste allemaal,
Tijdens mijn laatste wintersportvakantie hebben mijn ski’s het helaas begeven na 12 jaar trouwe dienst: op de laatste dag delamineerde de achterkant van beide ski’s. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn Elan Wave Magics (L158 / G 115 / 70 / 103 / R 12.2). Het fijne aan deze ski’s vind ik dat ze zowel fijn skien bij lange (carve) bochten, als voor het snelle korte bochten werk. Ze zijn enigszins stijf, en dat vind ik prettig, want ik hou niet van (te) nerveuze/zoekende ski’s.

Ik zoek een gelijkwaardige opvolger, maar ik vind het lastig om een selectie te maken. Ik ben zelf 170 lang, weeg ±65 kg en ik ski alle soorten pistes met gemak, off piste doe ik nauwelijks. Ik wissel af tussen klassiek parallel skien en carven. Heeft iemand tips voor ski’s die geschikt zouden kunnen zijn?

Op papier zou de opvolger de Elan Insomnia moeten zijn. Of je die ski ook echt fijn vindt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Deze ski hangt volgens mij nog in het testrek van Duijvestein zoetermeer (weet niet zeker, zou even bellen). Daar kan je natuurlijk meer testen. De ervaring leert dat mensen die Elan skien vaak bij Elan blijven.

Voor een leuke prijs te koop:
https://www.xspo.nl/elan-insomnia-power-shift?variant=19h-EL…

Bedankt voor je snelle reactie! deze had ik inderdaad ook gevonden, lijkt inderdaad een goede kandidaat. Ik heb Duijvestein een bericht gestuurd met de vraag of ze ze nog in mijn maat hebben staan, zeker interessant om ze te gaan proberen.

Als je er toch bent zou ik zeker ook wat andere modellen uitproberen. Wie weet word je wel positief verrast😁

Elan Wingman. Diverse types vanaf 78C.(ook 82 en 87) Doorontwikkeld amphibio systeem. Nieuwste van Elan. Van alle types vindt je op you tube de testfilmpjes. Bij Outdoorxl Barendrecht diverse aanbiedingen. Ski zelf al jaren Elan. Heb nu de Wingman 78C. Heb ook nog de 12ti.

Hen48

@elisabeth101: zeker, als ik toch ga testen, probeer ik natuurlijk verschillende modellen :-)

@Hulst: bedankt voor de tip! Volgens de website van Elan is de Wingman een ‘mannenski’ ik weet niet in hoeverre ik dat serieus moet nemen?

Je kan als vrouw ook prima met een ‘mannen’ ski skien. De 12ti van Hulst lijkt volgens mij erg op de Elan Insomnia. Soms is het slechts een ander printje en verder dezelfde ski.

De Wingman kun je best proberen. Het is wel meer een allmountain model. Dus wat breder onder de voet, wat meer rocker, zachtere tip, gaat wat makkelijker door verspoorde sneeuw. Je oude ski is een pisteski met vrij korte radius, skiet wat strakker en preciezer. Ik zou gezien je wedeltechniek denk ik voor een smaller model gaan. Maar probeer ze lekker uit zou ik zeggen!

Bedankt voor de toelichting elisabeth101! Ik denk inderdaad dat mijn voorkeur dicht bij mijn oude ski ligt, en dat de Wingman wellicht minder goed past. Maar mocht het tot een probeer-sessie komen, dan is het zeker leuk om het verschil te voelen natuurlijk. Lengte is dan alleen een dingetje, mijn oude ski’s zijn 1.58, de ‘heren’ modellen zijn vaak alleen langer te krijgen.

@SuperRockey. De 78C is zeker voor beiden geschikt en hoe dikwijls heb je perfecte pistes. Zelfs indoor heb je die 's ochtends een uur en daarna is die verspoord. De 78C is niet alleen wat breder maar ook superlicht, maar gaat heerlijk door verspoorde sneeuw. Ik ben wel man maar ook erg licht en heb ze pas een week gebruikt in Trois Vallees, op goed geprepareerde pistes, die 's middags wel verspoord waren. Kijk trouwens ook maar in het wintersport magazine bij comfort ski’s. Een van de favorieten. @Elisabeth101. Dank voor de toelichting.

Hen48

78C is er in 1.52, 1.60 en groter.

Hen48

Plaats een reactie