Booster strap

Heeft er hier iemand ervaring met Booster straps( https://boosterstrap.com/)?
Werkt dit echt zo goed als ze beloven en heeft dit nut voor een goede, maar niet-competitie skiër of is dit enkel van nut voor competitie?

boots zijn Lange RX120.

Hoi,
Ik had de booster strap op mijn oude schoenen. Hoewel dit eigenlijk was omdat de oude strap vesleten was, merkte ik duidelijk een verbetering. De strap kon naar gelang zo ingesteld worden dat het eigenlijk werkte als een soort 5de schnal of (wanneer gewenst) als een strap zoals ik gewend was.
Ik ben 100% voor Booster straps!

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik dacht dat het vooral je voorwaartse druk zou verbeteren (scheenbeen tegen de schoen drukken). Of dat nu nog relevant is met de ‘nieuwe’ manier van skiën waarbij je een neutrale positie hebt en het been zo centraal mogelijk in schoen zet … dat betwijfel ik enigszins, maar ik heb dan ook geen booster strap.
@dokteruk - kan je even toelichten wat voor verbeteringen je hebt ervaren met de booster strap?

@Hupla en @Klec Met de Booster Strap word de druk van de “5de” schnal beter verdeeld en kan die “strakker/beter” gezet worden. Hierdoor is de overbrenging van ski-schoen-been een veel directere. De Booster Strap stelde me dus in staat om veel scherper te skieen.

Overigens ben ik het met @Hupla niet eens dat het been zo centraal mogelijk in de schoen dient te staan. Ik ben ervan overtuigd dat scheendruk wel degelijk erg belangrijk is. Er vanuitgaande dat het zwaartepunt van de skier zo laag mogelijk en centraal dient te liggen is scheendruk onontbeerlijk.

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik volg @dokteruk dat de Booster Strap een verbetering is van overbrenging scheenbeen op schoen bij het voordruk zetten … echter is mij door mijn bootfitter ook eens verteld dat dit meer in het hoofd zit dan wat anders. Uiteindelijk zit je bij een juiste houding en goeie voordruk met of zonder Booster Strap aan dezelfde limiet > bij een bepaalde hoeveelheid voordruk gaat je schoen wat mee plooien/vervormen en gaat er daar wat input verloren die niet naar je ski geraakt. De Booster Strap kan alleen helpen om sneller aan die limiet te zitten … maar uiteindelijk zal je het toch moeten doen met goeie techniek.

Dat is toch wat mij verteld werd toen ik uitkeek om die dingen aan te schaffen … en heb het dan uiteindelijk ook niet gekocht.

Ik heb ze eerst ook aangeschaft als vervanging van kapotte straps, maar onlangs bij nieuwe schoenen direct over gezet. Ze bevallen dus zeker. Bij een normale niet elastische strap heb je veel minder comfort, je kunt de Booster’s strakker zetten, zonder in te leveren op comfort en gewoon voldoende blijven buigen. De meeste mensen hebben normale straps nauwelijks vast en ik denk dat wanneer de cuff van de schoen het onderbeen strakker volgt/minder speling heeft, dat dat voor iedereen een meerwaarde is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gisteren was ik bij een bootfitter in val cenis en kreeg een booster strap te leen. Dus nu paar uur mee geskied. Ik vind t wel iets prettiger. Heeft ook te maken met dat ik alles net op zijn eind krijg ivm smalle kuiten. Deze strap heeft weer wat extra mogelijkheden

Dan te bedenken dat de Boostertrap oorspronkelijk bedoeld was om onder de schacht te dragen dus direct op de binnenschoen en zodoende directe rebound geven. De Boosterstrap is elastisch en daar zit ook het patent. Alle skischoenmerken die iets dergelijks maken zijn niet elastisch of het woord Booster moet er op staan. Soort licentie dus.

Maar ook in de wordlcup wordt de Booster over de schacht gedragen (zoals de klittebandstrap) waarschijnlijk om dat het de schoen bovenin iets stijver maakt.

Zoals het bedoeld was/ is:

null

Date your skis but marry your boots

Dan te bedenken dat de Boostertrap oorspronkelijk bedoeld was om onder de schacht te dragen dus direct op de binnenschoen en zodoende directe rebound geven. De Boosterstrap is elastisch en daar zit ook het patent. Alle skischoenmerken die iets dergelijks maken zijn niet elastisch of het woord Booster moet er op staan. Soort licentie dus.

Maar ook in de wordlcup wordt de Booster over de schacht gedragen (zoals de klittebandstrap) waarschijnlijk om dat het de schoen bovenin iets stijver maakt.

Zoals het bedoeld was/ is:

null

Marco-Paul op 13 mrt 2020 11:03

Dat is gewoon een kwestie van voorkeur, lang niet iedereen draagt hem over de schacht @ Marco-paul.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@klec, er is niets magisch aan. Sommigen vinden het fijn, anderen niet. Zal erg van je been, schoen en ski stijl afhangen.

Ook bij mij was het een kwestie van vervangen. De standaard powerstrap met klittenband schuurde mijn broek kapot.

Ook ik heb lange benen en dunne kuiten, maar houd niet van super stijve schoenen, dus bevalt het goed. Ik kan de bovenkant van de schoen goed strak krijgen, door de booster strap over de tong te doen, maar het geeft toch een beetje mee als je echt hard flext.

*bericht bewerkt door Slim op 13 mrt 2020 13:32

Bedankt allemaal voor de reacties!
Zal volgend jaar eens testen.

Plaats een reactie