ervaring chalet.nl mbt corona

collega wintersporters

ik overweeg via chalet.nl nog een vakantie te boeken naar de alpen einde maart. Omdat het, door de corona problematiek, heel onvoorspelbaar is of we uberhaupt wel zullen kunnen gaan vroeg ik mezelf af of er mensen zijn die weet hebben wat de voorwaarden zijn bij chalet.nl bij negatief advies (code rood of oranje) door het ministerie van buitenlandse zaken (NL).

update: telefonisch waren ze nogal vaag hierover

Ze zijn aangesloten bij de ANVR dus dat is normaal gesproken goed. Maar waarom zou je nu boeken dan? Beter afwachten en vlak van te voren boeken, scheelt een hoop geregel en gedoe mocht het toch niet veilig blijken. Het verspreid zich in razend tempo

Ze zijn aangesloten bij de ANVR dus dat is normaal gesproken goed. Maar waarom zou je nu boeken dan? Beter afwachten en vlak van te voren boeken, scheelt een hoop geregel en gedoe mocht het toch niet veilig blijken. Het verspreid zich in razend tempo

Simonko op 12 mrt 2020 11:26

om niet achter het net te vissen qua acco (groep van 6). maar ik heb idd al dezelfde bedenking gemaakt als jij

Ik zou op dit moment alles pas very last minute boeken (als je al wilt gaan). Dus op de dag van je vertrek pas.
Bij anvr moet er een negatief reisadvies zijn voor annulering en dat is nog geen gegeven.
Bovendien zal er in deze omstandigheden voldoende last minute te krijgen zijn (als tenminste reisrestricties je niet blokkeren)

Ik heb geboekt en omgeboekt via chalet.nl. Code oranje kreeg ik in principe niks terug. Pas toen het code rood werd waren ze overstag en geld terug. Andere organisaties als Bizztravel en Sunweb waren hier echter veel coulanter mee. Dus wat dat betreft kun je beter bij een andere organisatie boeken.

Ik ben altijd keurig geholpen, maar dit soort calamiteiten en crisis situaties zijn ze (misschien logischerwijs) niet op voorbereid en ook niet coulant.

Dat is ook wat ik als feedback terug ga geven aan ze, want er werd Helemaal niks gecommuniceerd toen in Italië al code oranje was afgegeven - ik moest er helemaal zelf achteraan.

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik zat lang te twijfelen om een wintersport te boeken. Toen chalet.nl hun gunstige corona voorwaarden bekend maakte, heb ik toch geboekt. Je krijgt nu binnen 3 weken je geld terug als een gebied naar code oranje/rood gaat. Zelfs als dit gedurende je vakantie gebeurd. Ik hoop dat dit straks geld scheelt als de vraag toeneemt. Hier een linkje naar hun voorwaarden:https://www.chalet.nl/coronavirus

*bericht bewerkt door Karin_wintersport op 04 sep 2020 10:04

Ik heb afgelopen seizoen mijn vakantie op het laatste moment geannuleerd zien worden (avond voor vertrek). Geboekt via chalet.nl en binnen een week stond de volledige reissom al op mijn rekening, zonder enig probleem.
Dus voor mij is er geen enkele reden om dit jaar te twijfelen om weer bij hen te boeken. Sterker nog: dat is al lang gebeurd…

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie