ski voor kleine dame

Hi all,

vaak lees je ski-materiaal tips voor de ski-fanaat van gemiddelde grootte. Ik ben echter klein en weet me geen raad met die tips.
Wie kan me helpen een richting of goeie ski te vinden?

Ik kan me voorstellen dat tips zullen komen in de trant van: huur nog enkele jaren en probeer wat uit. in het kleine dorp waar we jaarlijks heen gaan, zijn helaas niet zoveel lat-mogelijkheden voor mij.
Ik wil met plezier latten gaan testen, dat zijn er dan 5 max. Zeer goed te begrijpen dat je er in enkele uur geen 20 kan testen, maar zelfs daar weet ik geen beginnen aan. Eigenlijk heb ik het postuur van een puber en dus weet ik zelfs niet of eventueel een kinderlat wenselijk is.

Bedankt om even mee te denken voor een gepaste lat voor mij!

ski-vriendelijke groet,
Maggie

Maggie iets langer zijn?

LA NORMA😍☃️

Kinderski’s niet doen. Alle sneeuwcondities zeg je, wat wil je verder bereiken, op dit niveau genieten of beter leren skiën? Verder is een ski bepalen niet te doen, als je niet weet wat je huurde of niet kunt zeggen dat je op die ski’s blij wordt dan zal je zal echt moeten gaan testen om te kunnen zeggen wat voor ski je fijn vindt. Bij snowworld vestigingen kun je testen via de stores en ook al is de test ski wat lang wellicht kun je toch wel een beeld vormen. Succes☃️

LA NORMA😍☃️

Hi,

ik wil uiteraard verder verbeteren in mijn techniek. Ik skiede al enkele jaren op Fisher Progress op lengte 140. Ik kan me hier weinig mening over geven omdat ik net niet kan vergelijken.

Ik zoek gewoon enkele start ideeën.

greetz,
mini me

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 12:26

Hi,

ik wil uiteraard verder verbeteren in mijn techniek. Ik skiede al enkele jaren op Fisher Progress op lengte 140. Ik kan me hier weinig mening over geven omdat ik net niet kan vergelijken.

Ik zoek gewoon enkele start ideeën.

greetz,
mini me

MC op 14 mrt 2020 12:26

Weet je welke Progressor je skiede? 800, 900, F17, F18 of iets ouder de 8 of 9 bijvoorbeeld? En hoe beviel die ski dan? Moeilijk, makkelijk, te stug, te slap, … ?

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/0ada48e59aa692f81d727e65...

Bedankt om mee te denken!

hoe de ski beviel: tja opnieuw, ik ski zo ongeveer altijd wel met deze. Dus alles wat ik ervan vind is zowat: het gaat, maar geen flauw idee of iets anders beter zou zijn voor mij.
Dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Voor mij is dit nu gewoon geen referentie, omdat ik niet kan vergelijken op dit moment.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/306b96541ef413aee83d3fdb...

Ik kan je niet helpen, maar zit ook een beetje hiermee. Overweeg voor volgend seizoen nieuwe skies aan te schaffen, maar heb geen idee waar te beginnen. Daarom pik ik even je topic mee…

Ik ben 1.60 en dus ook aan de kleine kant. Met mijn bijna 60 kg ben ik wel duidelijk zwaarder. Mijn skischoenen zijn echter slechts 225 mm, iets wat met testen eerder een probleem bleek.

Op dit moment ben ik nog heel gelukkig met mijn volkl tiger 6.4 1.49m, maar ze zijn langzaamaan aan vervanging toe. Mijn niveau is denk ik 7, richting 8. Ik hoef niet verder te leren en wil niet off piste. Blauw, rood, zwart, overal ski ik hetzelfde: cruisend, parallel en met een aardige snelheid, maar nooit zonder controle. Het schijnt er uit te zien alsof het geen moeite kost.
Van mijn huidige skies vind ik het fijn dat ze vrij slank zijn. Qua lengte twijfel ik over iets langer. Het enige dat me stoort is dat de skies mijn kracht soms niet aan lijken te kunnen als de piste er minder bij ligt. Mijn benen zijn extreem krachtig voor mijn lengte. De ski lijkt dan te traag te doen wat ik wil, alsof ik ze op sleeptouw moet nemen. Met goede omstandigheden heb ik dit probleem niet omdat ik dan amper kracht gebruik met skiën.

Zijn mensen die een suggestie hebben voor skies die ik deze zomer indoor zou kunnen uitproberen?

@draak is de Fischer My Curv Allride een optie? Is er in lengte vanaf 150 cm. Heb ze zelf in 164cm en ben 171cm lang en zit ook op niveau 7 / 8.

https://www.fischersports.com/my-curv-allride-896?c=161…

@MC
Mijn vrouw is sinds deze winter erg gelukkig met deze:
In 146, maar ook 153 zou een prima maat zijn (wel wat langer dan je gewend bent).
Is een ski die makkelijk skiet maar waar je ook aardig wat tijd op vooruit kunt.
https://www.glisshop.nl/pack-ski-binding/dynastar/pack-alpie…

Bedankt Hessel!

zijn deze niet al wat voor de gevorderde skiër? wat is het level van je vrouw?

mvg,
MC

Bedankt Hessel!

zijn deze niet al wat voor de gevorderde skiër? wat is het level van je vrouw?

mvg,
MC

MC op 17 mrt 2020 09:51

Deze dynastar zou prima kunnen MC.

Mijn vrouw zit op 5, misschien een krap 6je.
De ski’s draaien makkelijk volgens haar en geven vertrouwen.
Tegelijk van andere ervaringen begrepen dat er voldoende ruimte in zit om nog verder te groeien (calling @evr66 )


Ik heb er geen giga @GiGi verstand van.
Maar ik weet wel dat mijn dochter(tje)
er een enorme progressie op gemaakt heeft na 5 dagen privé les.

Die Intense 10 zijn hele fijne latten. Lage instap en ik schat dat een dame er tot niveau 7 op door kan. Om er veel plezier van te hebben ski je bij voorkeur middellang gesneden, alhoewel ze ook nog vrij gemakkelijk te slippen zijn.

De zus van @bennie heeft onze latjes indertijd overgenomen en was er ook blij mee, je zou bij @bennie eens kunnen informeren naar haar skiniveau ;)

Edwin van Riel

PS
Die man in het filmpje heeft het over de Worldcup Rebels.
Maar hij bedoeld de Head Worldcup Rebels i. SLR wat vriendelijker te skiën.

Mijn zus haalt idd net niveau 6. De ski’s hebben volgens mij meer dan voldoende plafond, maar in de hele constructie komen ze niet op me over als instapski’s. Dus een beetje geskied worden moeten ze wel, maar mijn zus knalt er overal vanaf zonder al te veel input. Dus makkelijk zat in de bediening die Dynastar Intense 10.

Bij de Decathlon voor een mooi prijsje Head Pure Joy ski’s. Te krijgen in 148. Prima maat voor je lengte.
Of als ze te krijgen zijn, de Blizzard Alight in 146. Draait erg eenvoudig, deze ski. https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/blizzard/blizzard-alig…

Intense 10, top ski. Heeft mijn grote kleine vriendin ook :-)

Plaats een reactie