Durf te dromen

alex_barros16 maart 2020 · 23:38

Ik zou nog twee keer naar de sneeuw gaan dit seizoen, maar heb inmiddels natuurlijk allang geaccepteerd dat dit niet meer gaat… Inmiddels flink murw geslagen door al het c-nieuws probeer ik toch weer te dromen en hunker ik naar een heerlijke afdaling waarin elke bocht raak is. Het skispelletje heeft zo'n aantrekkingskracht op mij dat ik van harte hoop dat alle ellende snel voorbij is en weer mogen genieten van de fantastische bergen.
Begrijp me niet verkeerd; het is vreselijk wat er allemaal aan de hand is, en wat velen van ons nog te wachten staat, en ik hoop van harte dat je in je nabije kring verwijderd blijft van de ellende.

Ik probeer me een beetje te richten op het nieuwe winterseizoen. Wat zijn nou plekken die écht de moeite waard zijn? Ik weet dat dit heel subjectief is. Ik heb echt al wel e.e.a. gezien, ga meerdere keren per jaar naar de bergen o.a. om les te geven, training te volgen, opleiding te doen, en ook om privé te skiën of te boarden.

Ik droom van het Sella Massief… is dat echt zo gaaf?
Ook Zermatt trekt.

Van welk skigebied droom jij?

Laten we elkaar tips geven en een beetje op weg helpen. Waarom vind jij een bepaald gebied zo oogverblindend mooi? Of zo verschrikkelijk fijn?
Hoewel ik het meest in Oostenrijk kom, was ik toch het meest onder de indruk van Quatres Vallees in Zwitserland.

Qp8917 maart 2020 · 07:48

Ik droom van de Dolomieten. Het voelt veel puurder, veel meer natuur. Ik ben bij voorkeur ook van de sella af. Eén van mijn meest favoriete bergen is de Marmolada, maar lagazuoi blijft ook altijd indrukwekkend. Of de uitzichten bij 5 Torri. Of al die andere mooie plekjes in de Dolomieten. Qua vormen zijn de Dolomieten ook veel grilliger dan de Alpen. Schitterende uitzichten, met zonsondergang of zonsopgang of gewoon zo op de dag. Het voelt heel nietig als je daar dan staat of zit en het echt binnen laat komen. Maar ook bijvoorbeeld de gevolgen van WO I die je echt nog ziet, bizar om te ervaren hoe hard het daar was, zonder dat wij Nederlanders dat ons echt realiseren. De mensen zijn over het algemeen ook heel vriendelijk en eten prima.

Ik hoop dat het volgend skiseizoen weer kan en mag, dan ben ik daar heel graag weer te vinden. Daarnaast droom ik er ook van om er een keer in de zomer heen te gaan, meer de via ferrata’s te gaan doen. Staat ook nog hoog op mijn lijstje, maar ook nog wel ingewikkeld qua hoe te organiseren (los van de huidige crisis)

Hupla17 maart 2020 · 08:14

Gezien het weerbericht vandaag zullen het vooral natte dromen zijn 😬😉

FORZAM17 maart 2020 · 08:42

Heel simpel: Hokkaido Japan.

Ik heb als doel om op elk (bereikbaar voor de gewone sterveling) geskied te hebben.
Ik werk nu voor een Japans bedrijf, dus was er reeds enkele keren buiten de winter geweest, en daardoor in 2018 de beslissing genomen om het financiele plaatje dat me altijd tegenhield aan de kant te zetten en te starten op Hokkaido, het beloofde powderland.

Wel, als je graag poeder skiet is het echt alles waar je van kan dromen. (Case in Point, ik ben deze winter gewoon teruggeweest, financials be damned.)

Wij waren er dus de twee afgelopen winters, absoluut geen toppers qua sneeuwval, maar de dagen dat het dan dumpt zijn gewoon onvoorstelbaar!

Enkele tips:

• Zorg dat je op Hokkaido een auto kan huren en besturen, geeft je zoveel meer vrijheid om verschillende gebieden aan te doen.
  • Ga niet enkel voor het skiën, combineer dit met een trip naar Kyoto/Tokyo (In die volgorde als aanrader.). Eens je je ticket naar Japan op zak hebt kosten enkele extra binnenlandse vluchten je amper iets.
Lotte7717 maart 2020 · 11:10

FORZAM op 17 mrt 2020 08:42

Wat is de beste tijd van het jaar om in Hokkaido te skiën, @FORZAM?

*bericht bewerkt door Lotte77 op 17 mrt 2020 11:11

Uitrusten doen we thuis wel!
evr6617 maart 2020 · 11:20

Gezien de ontwikkelingen, als het weer enigszins gaat, niet te veel dromen, gewoon DOEN wat er kan. Ben momenteel erg blij dat we de laatste tijd zoveel mogelijk (van onder meer de wintersport) genoten hebben.

Nu eerst kiezen op elkaar en doorbijten met zijn allen.

Wel erg onwerkelijk, vorige week nog volop sneeuw en zon en in feite kregen we niet heel veel mee van de huidige ellende, nu, 3 dagen na thuiskomst er midden in.

Edwin van Riel
FORZAM17 maart 2020 · 11:31

FORZAM op 17 mrt 2020 08:42

Wat is de beste tijd van het jaar om in Hokkaido te skiën, @FORZAM?

Lotte77 op 17 mrt 2020 11:10

Wegens vakantieregelingen van m'n vrouw zit ik steeds vast aan de twee weken Kerst/Nieuw, wat eigenlijk te vroeg is.

Perfect (toch als je voor de sneeuw gaat) is eind Januari/begin Februari. Dan ligt de basis dik genoeg zodat alle terrein en gates open zijn, is er nog een grote kans op de dagelijkse megadumps.

Een weelde aan data kan je op deze site vinden: https://www.snowjapan.com/japan-daily-snow-weather-reports/N…

Edit: Nog een tip: Beperk je niet tot Niseko! Da's ondertussen extreem verwesterd (de meeste grotere gebieden wel) maar hier is het echt extreem.

*bericht bewerkt door FORZAM op 17 mrt 2020 11:32

Jaco17 maart 2020 · 11:54

Als we dan toch aan het dromen zijn. Dan hoop ik dat de beperkingen van de zomer voorbij zijn en we in Chili of NZ gaan skiën

Sponsoring nog welkom 😎

Thehenk17 maart 2020 · 15:39

Voor mij staan Ischl, Dolomiti superski(Val Gardena) en Espace killy hoog op de lijst van gebieden die ik graag een keer wil zien.

Van het beperkte aantal gebieden waar ik tot nu toe geweest ben vond ik Paradiski het leukste gebied.

Matthieu17 maart 2020 · 15:54

Een road trip door Zwitserland: Arosa, Engelberg, Aletsch Arena, Davos en al die andere prachtige namen ;)
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

pfff.... hoe lang nog.....
Errant17 maart 2020 · 17:08

Mijn droom is redelijk bescheiden, nl. de shortski en de familievakantie die nog op het programma stonden volgend jaar inhalen.

Plaats een reactie