Nordica enforcer 88/93

Ik ben 13 jaar en een jongen, ik ben 173cm lang en ik weeg 60kg. Ik wil skis gaan kopen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de nordica enforcer 88/93 en of jullie weten of er nog een betere ski is voor mij? (Ik heb gezien dat de nordica enforcer 93 al op de site staat in een review, maar ik heb niks gezien over de nordica enforcer 88)

Skistijl: korte bochten soms ook carvend en actief, ik zoek ook altijd een beetje de jumps naast of op de piste maar ik ben niet een parkrijder.

Ik ski op de piste en soms van de piste maar niet heel veel. De ski moet wel goed te skien zijn in alle omstandigheden poeder, slush, net geprepereerd etc.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met het kopen van ski’s. Grote kans dat je nog groeit en de ski’s volgend jaar wat te klein zijn. En anders wel het jaar erop.
Daarnaast zou ik ski’s van tussen de 78 en 85mm breed aanraden. Breder komt het gedrag op de piste niet ten goede, en daar ski je toch voornamelijk.

@bennie ja ik zat ook al te twijfelen of ik een ski wilde kopen maar ik ski ook wel eens in Nederland en dan ga krijg ik altijd van die allround skis waar ik eigenlijk niet goed meer over jumps enzo kan gaan. En ik heb al een paar keer in Ischgl om dit soort ski’s gevraagd (ik ski daar eigenlijk elke winter) en ze zijn altijd uitverhuurd. En ik heb 2 plekjes in Ischgl waar ik veilig naast de piste ski en daar ski ik weleens. Maar bedankt voor je tip ik vond ze idd wel erg breed. En is misschien beter om even te wachten

Misschien moet je het houden bij 1 topic, want je hebt er nu al 3 geopend met dezelfde vraag (andere ski daargelaten) 😎

BTW , ik heb een setje twintips in de verkoop (CoreUpt Banger 174cm) die je over mag nemen voor weinig. En met weinig bedoel ik 60 euro.
https://youtu.be/R-yJFIeERfg

When life gets too complicated.... SKI

@Mau, pak die kans die Alex je biedt. Ben je er volgend jaar klaar mee heb je voor een prikkie geskied

Lastig, voor een deel van je programma (snel en actief skiën en overal) is de enforcer een geweldige ski, voor het spring deel een heel stuk minder ook voor echt korte bochten is het wat mij betreft niet de beste ski.

Ook is het geen echte piste ski, en daarmee zal je aardig wat druk op je kniën zetten. en daarmee is de ski nogal pittig voor een 13 jarige denk ik, je hebt toch minder massa dan een volwassen man.

De deal van @Alex lijkt me best een goede, en dan kan je vandaar verder denken aan wat je wilt als ski.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie