Wat wordt de eerste vakantie?

Wat wordt de eerste vakantie na de coronacrisis? De komende maanden zitten we nog met het virus opgescheept en in de zomer zit men nog niet op massale volksverhuizingen te wachten. Ik heb het vermoeden dat de wintersport de eerste vakantie wordt als we geluk hebben.

Ik blijf hopen dat mijn zomervakantie doorgaat. Anders wordt het oostenrijk in 2021

Ik gok (en hoop) op kerst 2020. Wij bewaren sowieso onze vakantie dagen voor de winter. We gaan liever 3x op wintersport dan 1x lang op zomervakantie. Dus in de zomer genieten we van eigen huis & tuin.

sneeuw witje en de 7 bergen

Eerlijk gezegd vrees ik dat de zomervakantie niet doorgaat…heb al geboekt voor Griekenland (de familie plus vader van mijn zoon wonen daar)… Zo niet, dan hoop ik toch echt met de kerstvakantie op wintersport te kunnen!

Finland komende week.

Finland komende week.

DrPhil op 22 mrt 2020 09:00

😁😁😁

Oktober, herfstwandelen in het Martelltal en een dagje skiën in Schnals.
Da’s het enige geplande tot nu.

Bla, bla, bla.

Campings voor de zomer (sp Baskenland en Galicië) staan nog gereserveerd, maar ik vermoed dat winteropening Sölden de eerste mogelijkheid gaat worden. Sicilië in de meivakantie bewaren we voor een ander jaar. Zonde van de tickets, kun je nu de Bbb mee aanmaken ;)

Edwin van Riel

Villaatje afgehuurd ( verleden jaar al, voor ons,kinderen, schoonkinderen en 2 kleindochters) voor 14 dagen in Juli, 🤔, Rovinj in Istrië, Kroatië.

Born to run. B.S.

Bij ons is de meivakantie altijd fietsvakantie (met de tent achterop). Als de campings open zijn, gaan we gewoon. We zullen zien.

*bericht bewerkt door yoguido op 22 mrt 2020 10:27

Niemand die het weet.

Wij zouden in de meivakantie 2 weken naar Spaans Baskenland gaan. Aan de golf van Biskaje en dan een paar dagen hiken in de picos de Europa. We zetten nu in op de herfst. En normaal zitten we in deze week altijd voor de Franse Alpen voor de wintersport. Dat boeken we gelukkig altijd last minuten dus we hadden nog niets geboekt. 3 vallees stond voor ons voor de eerste keer op de planning, maar dat zal een jaartje moeten wachten. De zomer vieren we gewoon altijd thuis, want waarom zou je in de zomer weggaan wanneer je op

Born to Ride

De zomer vieren we gewoon altijd thuis, want waarom zou je in de zomer weggaan wanneer je op

Matthias123 op 22 mrt 2020 12:54

Is het een raadseltje @Matthias123 ? 😜

Bla, bla, bla.

@matthias123 picos zijn onwijs mooi, maar je moet wel een beetje mazzel met het weer hebben.

Edwin van Riel

Wij zouden in de meivakantie 2 weken naar Spaans Baskenland gaan. Aan de golf van Biskaje en dan een paar dagen hiken in de picos de Europa. We zetten nu in op de herfst. En normaal zitten we in deze week altijd voor de Franse Alpen voor de wintersport. Dat boeken we gelukkig altijd last minuten dus we hadden nog niets geboekt. 3 vallees stond voor ons voor de eerste keer op de planning, maar dat zal een jaartje moeten wachten. De zomer vieren we gewoon altijd thuis, want waarom zou je in de zomer weggaan wanneer je op

Matthias123 op 22 mrt 2020 12:54

Hmm daar heb ik al meer last van gehad dat hij maar half mijn bericht plaatst. Soms heb ik het op tijd in de gaten nu niet. Maar ik zal het verder afmaken.

Waarom zou je in de zomer op vakantie gaan wanneer je op minder dan een kilometer van het strand woont en daar een eigen strandhuisje hebt staan.

Born to Ride

@matthias123 picos zijn onwijs mooi, maar je moet wel een beetje mazzel met het weer hebben.

evr66 op 22 mrt 2020 14:23

Het zou voor ons de eerste keer picos worden. We hadden een accomodatie geboekt op 15 minuten van de stranden en een half uurtje van de bergen. Ik hoor inderdaad heel veel verhalen dat het er waanzinnig mooi is en dat het eten er ook super goed is. En omdat we 2 weken zouden gaan zouden we de mooie dagen uit kunnen zoeken om de bergen in te gaan. Aan de kust is het er sowieso al een stuk vaker mooi weer. De afwisseling tussen mooie stranden en mooie bergen is er ook zo mooi.

Born to Ride

Klopt, we komen al een paar jaar trouw naar Baskenland. Kijken meestal in de ochtend even naar webcams en meteo. Is het in de bergen mistig/regenachtig, dan lekker het water op en de mooie dagen lekker het binnenland in. Picos zijn prachtig, er is nog veel meer, wat kloven met gierende dergelijke. Is het aan de kust fris dan is bv Pamplona een aanrader. Dan Sebastiaan is heel leuk Bilbao ook. Echt schitterend gebied. Dit jaar hopen we nog wat verder westelijk te gaan komen, tot luarca zo’n beetje. Wordt t niks ivm Corona, gaan we 2021 een poging doen

Edwin van Riel

Ik hoop in Augustus naar het Gardameer, maar ben er bang voor. Dan wordt de eerste vakantie dus San Cassiano februari 2021.

Dus jullie denken dat de economie vijf maanden volledig stilligt. Ook in de zomer waarin virussen normaliter niet of nauwelijks voorkomen?
Bijzondere kijk.

Dat niet, maar ik denk ook niet dat alle maatregelen in 1x weer opgeheven worden over een paar weken.

Dus jullie denken dat de economie vijf maanden volledig stilligt. Ook in de zomer waarin virussen normaliter niet of nauwelijks voorkomen?
Bijzondere kijk.

DrPhil op 22 mrt 2020 18:32

heb niet de indruk dat we over 4 maanden door Europa op vakantie gaan/kunnen gaan zoals we gewend waren

Edwin van Riel

Dus jullie denken dat de economie vijf maanden volledig stilligt. Ook in de zomer waarin virussen normaliter niet of nauwelijks voorkomen?
Bijzondere kijk.

DrPhil op 22 mrt 2020 18:32

Dat gaat dus de grote vraag zijn. Is er voldoende vertrouwen in Europa om weer grote volksverhuizingen toe te staan? Is de druk in de ziekenhuizen tzt minder en is er voldoende vertrouwen. De economie (Toeristensector) zal hier meespelen. Er zullen sowieso grote massa’s mensen thuisblijven. Als er weer gereisd mag worden zullen er toch veel Nederlanders kiezen voor een vakantieadres dicht bij huis.

Ik denk ook dat de boel over niet al te lange tijd weer op gang komt en Corona naar de achtergrond verdwijnt. In China heeft de uitbraak ook niet al te lang geduurd en is de zaak al weer opgestart. De economische belangen (ook die van de toeristische sector) zijn gewoon te groot.

*bericht bewerkt door yoguido op 22 mrt 2020 19:55

In de eerste week van mij is de planning om naar Dienten te gaan, er wordt een nieuwe septic tank geplaatst. Ik ga er vanuit dat het wel verschoven gaat worden, ga het wel zien.
We zitten ip daar alleen.
Hopen dat voor de zomervakantie er weer wat open is zodat de vakanties wel door kunnen gaan en dat het voor velen een afsluiting mag zijn voor deze akelige tijd waar wij in verkeren.

Dienten Die Alte schule

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
En @skizoeker helpt daar weer graag een handje aan mee.

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
En @skizoeker helpt daar weer graag een handje aan mee.

DrPhil op 22 mrt 2020 19:50

Niet op de man spelen. Stop hier meteen mee!

Click. Click. Peace

Dus jullie denken dat de economie vijf maanden volledig stilligt. Ook in de zomer waarin virussen normaliter niet of nauwelijks voorkomen?
Bijzondere kijk.

DrPhil op 22 mrt 2020 18:32

In delen van de wereld waar het nu nazomer is met nog hoge temperaturen en rond de evenaar gaat het virus ook gewoon rond…

Born to Ride

Als de piek van de besmettingen straks geweest is en het virus een beetje beheersbaar is, moet de economie weer draaien met oog op een komende recessie. Men zal trachten die zo veel mogelijk te beperken. De belangen zullen moeten worden afgewogen

*bericht bewerkt door yoguido op 22 mrt 2020 21:42

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Quote

En ik maar denken dat @DrPhil een psycholoog was…

…blijkt ie filosoof te zijn.😋😉

Born to run. B.S.

@Skizoeker. Hier aan de kust, de Zeeuwse kust.

Hen48

@Hulst

en jouw tripje naar Italie ( vlak tegenover "mijn " Rovinj) definitief afgeschreven?

Born to run. B.S.

@dan58. Nee, die staat nog, maar ruim 2 maanden te gaan lijkt wel erg kort. De Zeeuwse kust is voor mij ook steeds een dagtocht/toevoeging. Afwachten maar.

Hen48

Plaats een reactie