Ervaringen binding inserts

Het begint een jaarlijkse traditie te worden om met kerst een langere skitrip met het vliegtuig te doen, en ik ben van plan dat nog wel enkele jaren vol te houden.
(Gisteren opnieuw tickets richting Hokkaido geboekt in de hoop dat we de covid-19-zorgen tegen dan achter ons gelaten hebben.)

Door de band heb je in een economy-ticket recht op 2 stuks bagage per persoon. Als we al ons materiaal inclusief Boots, ABS backpacks,… menemen komen we er voor 2 personen doorgaans wel met 3 stuks. Spijtig genoeg is er voor elke stuk bagage een maximumtotaalafmeting van 203cm (b+d+h), wat ervoor zorgt dat ik natuurlijk met ski's van 180cm lang (Toch het minimum voor een lat die in de Japow moet kunnen dienen voor mij) nooit 2 paar binnen de afmetingen in één zak krijg.
Bijkomend probleem is dat het niet altijd evident is om in alle resorts deftige poederlatten te huren, en dat je veel tijd verliest met huren en zoeken als je zoals wij rondtrekken van resort naar resort.

Wanneer ik echter de bindingen zou kunnen demonteren (Zoals velen zullen doen bij een snowboard) zou dat perfect lukken.
Prijstechnisch gezien zou het voor één trip reeds ongeveer op dezelfde prijs uitkomen om voor zowel mezelf als m'n vrouw een paar Soul 7 HD's te kopen dan om ter plekk te huren. (De laatste twee trips ook Soul 7's gehuurd, en enorm tevreden over de veelzijdigheid die deze latten bieden.).

Bindingen heb ik ook nog twee passende nieuwe sets liggen, dus da’s ook geen probleem.
Daarom lijkt dit product mij de oplossing: https://www.skiequipmentuk.co.uk/product/brands/binding-free…

Heeft iemand hier daar positieve of negatieve ervaringen mee?

Ik heb ze op een paar Atomic ARJ’s zitten (waren foutief geboord voor een ander type binding, dus ik kreeg uiteindelijk de insrets voor nop). Werkt gewoon probleemloos.

Kan heel simpel wisselen tussen Alpine bindingen en Kingpins. 5 minuten werk. Even in de gaten houden dat je (de juiste) locktite meeneemt.

Edwin van Riel

zie mijn bijdrage van een paar weken geleden :
https://www.wintersport.be/forum/topic/504743

succes!

Ik heb ze op een paar Atomic ARJ’s zitten (waren foutief geboord voor een ander type binding, dus ik kreeg uiteindelijk de insrets voor nop). Werkt gewoon probleemloos.

Kan heel simpel wisselen tussen Alpine bindingen en Kingpins. 5 minuten werk. Even in de gaten houden dat je (de juiste) locktite meeneemt.

evr66 op 23 mrt 2020 16:51

Thanks, blijkbaar alleen maar positieve ervaringen!

zie mijn bijdrage van een paar weken geleden :
https://www.wintersport.be/forum/topic/504743

succes!

dimitomba op 23 mrt 2020 18:34

Verdorie, normaal zoek ik beter. Bedankt voor deze bijdrage!
Nog even bedenken hoe ik het aanpak, van een lege ski beginnen, of toch maar ineens voor een pack gaan, bindingen demonteren en dan gewoon de gaten groter boren voor de inserts. Dat vermindert toch weer het risico op template/centering die niet 100% juist is…

@Forzam, vraag dan of ze gewoon de gaten even dun voor je kunnen voorboren of zo ipv de bindingen er al op te schroeven. Opgave van binding en BSL moet genoeg zijn dan

Edwin van Riel

Even een ander puntje. Rossignol stopt met de 7 series. Vanaf volgend seizoen gaan ze over op de Blackops series. Dus als je perse die soul 7 wil, zou ik ze snel halen!

Freeride = Life

Even een ander puntje. Rossignol stopt met de 7 series. Vanaf volgend seizoen gaan ze over op de Blackops series. Dus als je perse die soul 7 wil, zou ik ze snel halen!

Arnie777 op 24 mrt 2020 00:14

Weet ik, da’s ook waarom ik het net nu overweeg. Er zulle zeker wel betere ski’s zijn dan de Soul 7 HD, maar tot nu toe nog niks gevonden waarmee ik zo effortless ganse dagen treeruns kan blijven doen, en die ook nog aanvaardbaar blijven op de piste. (Zolang het zacht ligt).
Ideaal voor Japan dus, en perfect om mee te nemen naast een setje slalomski’s hier in Europa.

Plaats een reactie