!Help deze nieuwe wintersporters!

Hoi allemaal, ik heb nu al een aantal websites bezocht alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wij zijn een groep van 9 mensen van 27 jaar en willen voor het eerst gezamenlijk op wintersport. Een paar van de groep zijn nog beginners en hebben les nodig, maar de andere die kunnen lekker voluit gaan in een gebied.
Daarnaast vinden we het ook belangrijk om naar de après ski te kunnen. Hebben jullie een aantal aanraders naar welke gebieden/dorpen we zouden moeten kijken (in Oostenrijk)? En wanneer is het de beste tijd om te boeken?
Ps. Het liefste niet buitensporig duur.
Alvast super bedankt voor de ideeën!

Ik ga jullie niet adviseren over gebieden in Oostenrijk, maar ik zou sowieso even afwachten hoe de huidige coronacrises de komende maanden evolueert. Je zult toch weten dat de après ski daar met name in Oostenrijk nogal een rol in heeft gespeeld en nog speelt. Niemand weet momenteel wat e.e.a. voor volgend seizoen gaat betekenen. De zomervakanties staan sowieso onder druk.

Hen48

Hoi Hulst,
Heel fijn dat je reageert en begrijp ik de situatie volledig.
Alleen was dat niet mijn vraag. Het enige wat ik vroeg is of dat mensen ervaringen met ons kunnen delen betreffende skigebieden/dorpen etc.
Tegen de tijd dat het februari 2021 is zullen er vast heel wat dingen veranderd zijn omtrent Corona.

Goed voor beginners en genoeg après-ski, dan kom je wel bij de usual suspects:

  • Skiwelt;
  • Kirchberg;
  • Flachau;
  • Saalbach.

Grote accommodaties zijn wat lastiger te vinden dus zou bijtijds wat proberen te boeken, maar augustus is vroeg genoeg.

*bericht bewerkt door Quick op 29 mrt 2020 22:39

Mr. Slow

@JesperRaijmakers. Ik had best ook inhoudelijk kunnen reageren, maar ben een vaste Trois Vallees ganger. Daar zijn ongekende mogelijkheden, ook voor jullie. Maar helaas, dat ligt in Frankrijk.

Hen48

Dat maakt je reactie een stuk sportiever 👍

Voor een bescheiden budget zou ik als ik jullie was eens gaan zoeken in Kirchberg en Mayrhofen. Eventueel Zell am See. Saalbach, Ischgl, Flachau, Westendorf zijn toch al snel weer duurder.
Zoek in de eerste 3 weken van januari of de laatste 3 van maart.

@SkiTirol. Leuke reactie, dat is goed wakker worden.

Hen48

Zo gek is de reactie van @Hulst niet.
Sterker, ik denk dat het nu al wel vast staat dat apres-ski in Oostenrijk er volgend jaar heel anders uit zal zien.
Vanwege algemene Corona-angst, (die m.i. sowieso weer oplaait wanneer de R weer in de maand komt en mensen verkouden worden) maar ook omdat de Oostenrijkse autoriteiten na de actuele zware kritiek in het volgende seizoen zullen willen laten zien dat ze de zaak stevig in de hand hebben. Ik zou er helemaal niet gek van opkijken dat er voorzorgsmaatregelen komen die betekenen dat de Mooserwirts en Kitzlochs en vele anderen tenten niet open kunnen, of alleen in veel beperktere wijze.
En dan hebben we het nog niet over de economische crisis die al begonnen is, maar die veel mensen nog niet ervaren…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 mrt 2020 10:34

Wat is het nut van al die negatieve, ongefundeerde voorspellingen? Iemand wil gewoon tips over een skigebied, maar vervolgens willen we vooral voorleggen dat alles anders gaat worden en niets meer hetzelfde is…

Jesper, gebruik ook de skigebieden functie op deze site. Met de filters kun je al snel een overzichtelijk lijstje maken.

@SkiTirol, topicstarter heeft het uitdrukkelijk over apres-ski…, en lijkt zich van geen problemen bewust.
Gewoon wat realistische adviezen, wat is daar mis mee? Het is niet ongefundeerd.
Kop in het zand, dat is ongefundeerd.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 mrt 2020 11:01

Ik hoop dat er zicht komt op een oplossing. Maar als geleerden zeggen dat medicijnen niet eerder dan volgend jaar beschikbaar zullen zijn, geeft dat te denken. Ik zie ook met verbazing het forumonderdeel “veel belangstelling wintersport 2020/2021” langs komen. Er zijn kennelijk veel mensen die de problematiek niet volgen. Gelukkige mensen maar niet erg realistisch. Als de Zeeuwse kust hier de komende maanden volledig plat gaat met enorme economische schade voor de ondernemers dan geeft dat toch wel te denken. En dan zou de echte piek kennelijk nog moeten komen.

Hen48

Nieuw onderwerp “wintersport zonder apres-ski”?

Hen48

De situatie is inderdaad moeilijk in te schatten en zeker niet te onderschatten. Maar laten we proberen iemand zijn vraag te beantwoorden zonder deze meteen te confronteren met alles wat nu (en voor een lange tijd) nog gaande is. Of iedereen eenzelfde mening deelt staat daar los van. Hopelijk kunnen we de TS wel zo goed mogelijk helpen met de vraag die gesteld wordt.

Zoals @SkiTirol al aangeeft, probeer de zoekfunctie te gebruiken in je voordeel. https://www.wintersport.nl/skigebieden Met de filters “voor beginners” en “laag prijsniveau” kom je al een heel eind. Levendige après-ski kun je zelf nog aanvinken als je wil.

Zoals @Bennie zegt, kijk naar Kirchberg, mayrhofen, zell am see, Flachau, westendorf.

vanaf 2e week Januari tot februari, en vanaf de 2e week van maart zijn de goedkoopste periodes.

Alles met ruim voldoende apres ski, en mogelijkheden voor begin en gevorderd .

Wij boekten met een groepje altijd rond augustus/september , en dat ging prima.

Wij boeken nu voor 2 personen zelfs maar enkele dagen vooruit, maar voor de garantie met een grotere groep bij elkaar zou ik wel wat eerder boeken als het toe laat in deze onzekere tijden …

Er zal best wat veranderen zo Maar om er nu al zo negatief tegen aan te kijken is ook zo wat.

Veel succes met een mooie zoektocht naar een mooie vakantie !

In Stumm dit is bij Kaltenbach weet ik een mooi huis/appartement .enkele minuten met de skibus die voor de deur stopt.Ze hebben wat kleine appartementen maar ook een groot mooi bijgebouw geschikt voor 10 personen met een ruimte om gezellig te après skiën.
En in Kaltenbach zit gelijk bij de dal afdaling de Postalm altijd gezellig. Die niet zo goed kunnen skiën nemen de gondel ,dan ben je ook gelijk bij de Postalm en er zitten nog 2 barretjes
https://ferienwohnungen-kaltenbach.at/de/

Plaats een reactie