Lofer of Waidring

Beste ski-vrienden

Heb twee hotels waar ik komende krokus naar toe kan: eentje in Waidring, eentje in Lofer
Heb kind van 7jaar dat vlot die blauwe pistes kan (en ook rood indien het meevalt).

Wat geniet jullie voorkeur (leuke blauwe pistes, weinig aanschuiven,…)
En het klopt toch dat je vanuit gondel Waidring ook het het hele gebied tot aan de Winklmoosalm kan skiën he?

Hoop dat iemand vlug kan reageren want beiden optie voor paar dagen:)

Dankjewel

Hierover zijn al heel wat topics geschreven. Beide gebieden zullen aanschuiven zijn in de krokus, dus daar zit het 'm niet in.

Zelf vind ik Waidring diverser dan Lofer, en het voelt ook groter. Vanaf de gondel in Waidring kun je niet in één keer skiën naar de Winklmoosalm. Je moet één keer met de lift of een lang prikpad doen.

Ben alleen in lofer, ook in krokus, geweest. Beviel super. Betreft keuze: wat wil je? Steinplatte is groter gebied, plus net wat interessanter als ik de verhalen mag geloven. Lofer heeft dalafdaling plus zeer fijne skischolen. Hangt wat mij betreft ook af van waar hotel ligt. Hotel dichtbij dalafdaling in Lofer is een pré.

Ben ik fout als je via waidring piste 12, je op de piste 17 richting winkloosalm komt? Is dit dan het ‘prikpad’?

Nog een ander praktisch vraagje:

  • Waar piste 1 en 14 samenkomen is er precies een kleine parkeerplaats? Kan je hier je auto kwijt om lift daar te nemen? En zo de gondel te ontwijken?

Via 12 kun je inderdaad naar de Winklmoosalm komen, maar de route via lift G is eenvoudiger. Daarnaast is piste 19 erg fijn.

Die parkeerplaats is bovenaan een tolweg. Het is eenvoudiger parkeren bij de grote gondel, en de liftrit is aangenamer dan de pasweg omhoog.

Mocht je toch graag naar de parkeerplaats bovenaan de tolweg willen: met een geldige skipas is hij gratis:

https://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/waidring/info/tolstraa…

Maar de vraag is idd of je die wel wil rijden in de winter. Mijn ervaringen met dit soort tolweggetjes is dat ze in de zomer al niet aangenaam zijn, laat staan in de winter.

Super!
Denk dat m’n keuze gemaakt is.
Uitvalsbasis Waidring, en met ticket van meer dan drie dagen heb ik eveneens toegang tot Lofer:)
-> enkle de dalafdaling baart me zorgen, lees hier vak deze deze niet te onderschatten is (kindje he)

En…wie nog andere top-gebieden die echt kindvriendelijk zijn (blauw en afstand redelijk vanuit Antwerpen)

@Dev123 Oriënteer dan ook eens op Praz de Lys - Sommand of Brand-Burserberg

Mocht je toch graag naar de parkeerplaats bovenaan de tolweg willen: met een geldige skipas is hij gratis:

https://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/waidring/info/tolstraa…

Maar de vraag is idd of je die wel wil rijden in de winter. Mijn ervaringen met dit soort tolweggetjes is dat ze in de zomer al niet aangenaam zijn, laat staan in de winter.

Tjeerd69 op 6 apr 2020 09:41

Is bovendien vervelend starten vanaf deze parkeerplaats. Tot paar jaar terug zat hier oude stoeltjeslift. Deze is nu paar 100 meter opgeschoven en de piste er naar toe loopt niet heel erg af zogezegd. Zit een echt prikstuk bij.

En zoals gezegd is het een vervelende weg omhoog. Ook al heeft de weg een geheel nieuwe laag asfalt: hij is erg steil en vol haarspeldbochten. Wel mooie uitzichten. Beter gewoon gondel pakken👍

Super!
Denk dat m’n keuze gemaakt is.
Uitvalsbasis Waidring, en met ticket van meer dan drie dagen heb ik eveneens toegang tot Lofer:)
-> enkle de dalafdaling baart me zorgen, lees hier vak deze deze niet te onderschatten is (kindje he)

En…wie nog andere top-gebieden die echt kindvriendelijk zijn (blauw en afstand redelijk vanuit Antwerpen)

dev123 op 6 apr 2020 14:50

Mijn nichtje deed hem zonder problemen toen ze vijf was. Je moet hem zeker niet onderschatten, maar ik denk dat jonge kinderen die goede controle hebben in pizzapunt er minder moeite mee hebben dan veel volwassenen. Al ga je natuurlijk met een kleine natuurlijk liever niet einde van de middag in de drukte en slechte condities die afdaling doen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie