Seizoenswerk medische kliniek

Hallo,

Weet iemand of in de skigebieden men ook wel eens op zoek is naar medisch ondersteunend personeel? Het lijkt mij heel gaaf om volgend jaar wintersport seizoen een half jaartje in een medische kliniek te werken. Ik heb hier in NL als Triagist op de Spoedeisende Hulp gewerkt en heb een sportopleiding gevolgd.
Ik hoor graag of iemand mij in contact kan brengen of tips voor me heeft.
Bedankt alvast!

Grt,
Kelly

*bericht bewerkt door Kelly82 op 05 apr 2020 23:24

Dat zal er, zeker als triagist, heel erg vanaf hangen hoe goed je de taal spreekt.
En op de eerste hulp in wintersport gebieden is het vaak vrij duidelijk wat er aan de hand is.

Maar als je de taal goed spreekt weet ik dat er in de seizoenen heel veel meer werk is dan buiten de seizoenen dus wellicht zijn er seizoensbanden beschikbaar.

Click. Click. Peace

Dank je wel Rogier, ik kan een cursus medisch Duits gaan volgen. Maar inderdaad in de populaire ski-gebieden had ik gehoopt dat Nederlands en Engels een pré zijn ;)
Voordat ik de cursus Duits aanvraag (want nu is mijn Duits niet super goed, voor vakantie prima maar om te werken niet) wilde ik eerst even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ken jij toevallig mensen in klinieken waar ik bijvoorbeeld een mail naar toe kan sturen?

Spreek je Italiaans?

In Frankrijk zou ik misschien wat weten, maar in Oostenrijk en Duitsland helemaal niet, misschien anderen hier.

Click. Click. Peace

Mijn vriendin brak deze winter haar been op de piste in Skiwelt, en toen kwam er een Nederlandse dame van de pistenredding bij. Misschien is dat ook wel een plek waar ze mensen met een medische achtergrond kunnen gebruiken?

Hi, dank jullie wel voor de reacties.
Ik spreek NL, ENG, Spaans en Duits echter zijn deze laatste twee talen niet op professioneel niveau. Ik ga eens neuzen op internet en klinieken zoeken in de skigebieden. Ik zal Skiwelt zeker meenemen.
Mocht iemand wel nog contacten hebben in de zorg in Oostenrijk dan hoor ik het graag!
Grt,
Kelly

Is er geen bemiddelaar in Nederland die dergelijke functies in Oostenrijk aanbied? Mijn vrouw heeft in haar jonge jaren eens een poging gewaagd om in Zwitserland aan het werk te gaan als operatieassistente, ze heeft daar een rondje gedaan langs verschillende ziekenhuizen. Dat werd allemaal geregeld via een Nederlands bemiddelings-/uitzendbureau.

Wil je in een Duitstalig gebied in een kliniek of ziekenhuis aan de gang moet je zeker de taal goed spreken. Wat is je opleiding verder voor Triagist? op een huisartsenpost gevolgd, of heb je ook een verpleegkundige opleiding? Er zijn in het Salzburgerland veel zkh of privat klinieken. Hallein, Zell am See. Niedersill. Tamsweg, een groot zkh in Schwarzach het Kardinaal Schwarzenberger krankenhaus, een privat kliniek in Saalfelden/ Ritsensee.
Dan zal je ook nog moeten informeren of je diploma voor triagist daar ook geldig is. Als verpleegkundige kun je daar zo aan het werk.
Wat Frank hie boven verteld dat kan dan via bemiddelings bureau`s, maar die bemiddel veel voor Zwitserland daar hebben ze graag nederlandse verplk.

Dienten Die Alte schule

Ik zou Zwitserland proberen.
Verdien je 3 x zoveel.
Om een indruk te geven.
Het minimum loon is al 3000 Zwitserse Frank.

Plaats een reactie