Pistenbully valt in gletsjerspleet in Zermatt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Zermatt heeft een mooie gletscher. Met hele grote gletscherspleten.
Zo groot zelfs dat er een pistenbully in past.

Klein stuurfoutje, grote gevolgen.
Toch maar goed dat er een extreem versterkte kooiconstructie in die cabine zit. De machinist kwam met de schrik vrij.

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/7b474056389ad5c0038d438e...

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/49495f5617f371daeb0c62fc...

The older I get, the better I was

Is die pistenbully nu total loss? Of kunnen ze die er nog uitkrijgen?

Mr. Slow

Is die pistenbully nu total loss? Of kunnen ze die er nog uitkrijgen?

Quick op 6 apr 2020 17:23

Eruit krjgen lukt zeker wel!

Click. Click. Peace

Heftig man.

Born to run. B.S.

Trouwens niet zozeer een stuurfoutje denk ik maar gewoon een sneeuwbrug die is ingestort, als ik de webcam zie…

null

*bericht bewerkt door Rogier op 06 apr 2020 20:33

Click. Click. Peace

Trouwens niet zozeer een stuurfoutje denk ik maar gewoon een sneeuwbrug die is ingestort, als ik de webcam zie…

Rogier op 6 apr 2020 20:23

Ja dat klopt deels.
Ze waren een gletscherspleet aan het volschuiven en kwamen te dicht bij de rand van de sneeuwbrug.
Wel bizar hoe het gletscherlandschap daar veranderd is in de tijd. Op mijn 18e ben ik nog rechts van de piste die ze daar aan het maken zijn, over die lekker steile helling naar beneden gegaan door 20 cm verse sneeuw. In de zomer ;)

The older I get, the better I was

Als ik het goed zie loopt daar normaal gewoon de piste. Ik dacht dat ze dit soort stukken altijd preventief dichtmaken. De piste die 's zomers tussen die 2 heuvels doorloopt maken ze ook ieder jaar eerst dicht voor hij geprepareerd wordt.

*bericht bewerkt door ThomJ op 07 apr 2020 10:56

Als ik het goed zie loopt daar normaal gewoon de piste. Ik dacht dat ze dit soort stukken altijd preventief dichtmaken. De piste die 's zomers tussen die 2 heuvels doorloopt maken ze ook ieder jaar eerst dicht voor hij geprepareerd wordt.

ThomJ op 7 apr 2020 10:56

Dat preventief dichtmaken doen ze met pistenbullys ;-) daar waren ze dus mee bezig…

Click. Click. Peace

wel een wat dure en vervuilende oplossing in dit geval dan ;)

Haha, ik zou ook iets anders dan een bully als opvulling gebruiken.

Dat sneeuw schuiven is toch wel een vak apart, met redelijk wat risico’s, zo blijkt maar weer.
Zouden ze deze bully omhoog proberen te lieren of met een kraan naar boven tillen?

wel een wat dure en vervuilende oplossing in dit geval dan ;)

ThomJ op 7 apr 2020 15:44

LOL :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie