Brandnertal, See en nu naar ???

Vorige keer ben ik dankzij het forum gewezen op See en daar zijn we nu vier keer geweest en hebben eigenlijk alle hotels dichtbij de lift wel gehad. Ons laatste hotel bleek onze reservering voor volgend jaar niet goed te hebben vastgelegd dus nu is het tijd voor iets anders. Vraag is nu wat?

Zelf zat ik te kijken naar Warth of Damuls/Mellau?

We zijn met zijn drieën, moeten in de voorjaarsvakantie en zoeken altijd een hotel bij de piste/lift. Geen mega gebieden, hebben geen zin in die drukte en een klein gebied zoals See of iets groter is dan ook prima…

Iemand nog tips? alvast bedankt!

Damuls Mellau is zeker een aanrader. In Mellau of Au zit je lekker centraal en met de 3 Talerpas zijn er meerdere skigebieden om te skiën.

Warth als dorp stelt weinig voor en ligt erg afgelegen, weinig tot géén hotels aan de piste.
Ik heb wel maar een zeer beperkte ervaring van Warth wegens de storm dit voorjaar.
Wel heel wat dorpjes op een paar km. voor Warth met zéér goede busverbinding.

Born to run. B.S.

Als je al in See bent geweest, waarom niet Galtür? Of Kappl?

Of ergens in Zwitserland?

St Johann in Tirol kan ook. Ligt wel lager, maar vooral noordhellingen (net als See). Veel acco’s vlakbij lift en verder ook gezellig dorpje. En Dorfgastein, die kant vh skigebied beviel ons beter dan Grossarl.

Zwitserland is ook een idee…tips kwa gebied?

We kwamen op Damuls/Mellau omdat het makkelijk aan te rijden is. Naar See via de Arlbergtunnel en met name het hele stuk ervoor was al een opgave elk jaar dus wilde kijken om naar gebied te gaan waarbij we niet een heel stuk in het dal moeten rijden.

Dan zou je ook voor het Kleinwalsertal of Oberjoch kunnen gaan. Beide zeer makkelijk aan te rijden. Wel wat drukker in de krokus…

  • dubbel -

*bericht bewerkt door 77steve op 10 apr 2020 11:42

Ik zou in heel deze keuze uitgaan van Damuls. Daar liggen een paar hele leuke hotels aan de piste. In het weekend wel druk! Ook al eens naar Flumserberg gekeken in Zwitserland? Prijzen iets duurder qua eten en skipas (maar voor Zwitserse normen nog ok), maar accomodaties zijn heel betaalbaar!

Mocht iets verder rijden geen probleem geweest zijn, dan heb je ook nog Kals als optie.

*bericht bewerkt door Joy85 op 10 apr 2020 12:04

Damüls lijkt me ook wel vrij pittig aanrijden, als je de weg naar de Arlbertunnel “en met name het hele stuk ervoor was al een opgave elk jaar” al een opgave vindt?

Damüls lijkt me ook wel vrij pittig aanrijden, als je de weg naar de Arlbertunnel “en met name het hele stuk ervoor was al een opgave elk jaar” al een opgave vindt?

77steve op 10 apr 2020 12:49

Pittig in de zin van druk in de voorjaarsvakantie? dat is mijn enige punt eigenlijk…dal richting Arlbergtunnel staat gewoon volledig vast en gaat heel langzaam tijdens de voorjaarsvakantie.
rijden zelf maakt me niet zo heel veel uit maar op een gegeven moment is rek er wel uit en al helemaal bij mijn vrouw en kind.

Oh, dacht meer de weg door de bergen die je misschien een opgave vond. Door het Bregenzenwald zal het ook druk zijn, maar anders dan voor de Arlberg. Zal in reistijd niet veel schelen met See verwacht ik. Als je er echt korter over wil doen, zal je toch meer aan de voet vd Alpen moeten gaan zitten: KWT, Oberjoch, Oberstdorf, Nesselwang. Die gebieden zijn - zeker bij mooi weer en goede sneeuw - wel drukker.

Montafon !

Montafon !

GeJe op 10 apr 2020 14:15

Hier zijn niet zoveel hotels aan de pistes. ;) Anders was dit inderdaad een optie.

Heiligenblut. Een leuk skigebied, iets groter dan See en erg rustig gelegen. Ook in de vakanties niet druk. Daarnaast een aantal hotels ongeveer tegenaan de lift.

Born to Ride

Heiligenblut. Een leuk skigebied, iets groter dan See en erg rustig gelegen. Ook in de vakanties niet druk. Daarnaast een aantal hotels ongeveer tegenaan de lift.

Matthias123 op 10 apr 2020 15:13

En maar een uur of 2 verder rijden, klein stukkie voor iemand die See al een opgave vindt :).

Montafon !

GeJe op 10 apr 2020 14:15

Hier zijn niet zoveel hotels aan de pistes. ;) Anders was dit inderdaad een optie.

Joy85 op 10 apr 2020 14:28

in St Gallenkirch is toch wel wat te vinden nabij de 2 liften

Damüls lijkt me ook wel vrij pittig aanrijden, als je de weg naar de Arlbertunnel "en met name het hele stuk ervoor was al een opgave elk jaar" al een opgave vindt?

77steve op 10 apr 2020 12:49

Damuls aanrijden is echt niet ‘pittig’. hoor.

*bericht bewerkt door Alex op 10 apr 2020 18:26

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor alle goede tips! ga nog is goed naar alle suggestie’s kijken en dit weekend maar is hotels benaderen en boeken voor volgend jaar.

Warth heeft wèl meerdere hotels aan/dichtbij de piste.

Oh, dacht meer de weg door de bergen die je misschien een opgave vond. Door het Bregenzenwald zal het ook druk zijn, maar anders dan voor de Arlberg. Zal in reistijd niet veel schelen met See verwacht ik. Als je er echt korter over wil doen, zal je toch meer aan de voet vd Alpen moeten gaan zitten: KWT, Oberjoch, Oberstdorf, Nesselwang. Die gebieden zijn - zeker bij mooi weer en goede sneeuw - wel drukker.

77steve op 10 apr 2020 13:53

Damüls en Mellau zijn zeer eenvoudig aan te rijden en je mist de Arlbergfiles. Reistijd t.o.v. See verschilt dus flink!

Plaats een reactie