Pasen in Oostenrijk

We gaan al een aantal jaar tijdens de kerstvakantie naar Nauders. Ideaal gebiedje voor onze groep. Maar door omstandigheden is de kerstvakantie komende winter geen optie.
We zouden wel met Pasen kunnen gaan (eerste volle week van april). Maar Nauders lijkt me dan minder geschikt.

Welk gezellig Oostenrijks skigebied is hoog genoeg voor die periode? En niet perse mega groot. We zitten met 2 kleine kinderen dus willen ‘s middags steeds op een centraal punt kunnen afspreken. Het kinderland op de berg is ook een meerwaarde maar geen must.

En een aanrader voor een leuk huisje voor een 12-tal personen is ook welkom!

In principe kan elk gebied wat boven de 2000m uitkomt wel. Maar alles valt of staat met de condities op dat moment.

Übung macht den meister!!!

Idd alles boven de 2000m en idealiter een gebied met een gletsjer. Vooral geen top condities verwachten. Pasen staat nu eenmaal gelijk aan pap in de namiddag. De après ski begint dan ook gewoonlijk wat vroeger en speelt zich eerder op de terrassen af.

*bericht bewerkt door Arnh op 11 apr 2020 17:55

Ischgl?
Is weliswaar groot qua aantal kilometer pistes, maar anderzijds toch vrij compact: met maximaal 2 liften kom je vanuit eender welke hoek in het skigebied terug op de Idalp, wat het centrale punt van het gebied is.

Dat alles boven de 2000m bij goede condities kan, had ik zelf ook wel al verzonnen 😉
Ik zoek echter iets wat ook bij mindere condities kan! En liefst waar je met Pasen ook tot in het dal kan skiën. Witte stroken in een groen landschap in het dal is geen probleem maar ik zoek een gebied dat toch grotendeels boven de pakweg 1800m ligt.

Obergurgl / Hochgurgl?

Obertauern?

Warth. Verblijf kan in Schoppernau, met de bus naar salober, waar er een goeie skischool en kinderland is.

Er ligt zeker nog sneeuw, maar inderdaad papperig naar de namiddag toe.

Als je Ischgl overweegt kan je eventueel ook in Samnaun verblijven.Zwitserse kant en rustiger.

Aangezien Pasen volgend jaar niet heel laat valt zou ik Nauders wel aandurven als jullie dat bevalt. Bij een normale winter verwacht ik dat ze tot met Pasen alles open hebben.

In hetzelfde dal als Ischgl vind je aan het begin See en op het einde van het dal Galtür. Het oefengebied voor kinderen van See ligt boven de berg naast het bergstation van de kabinebaan. In Galtür heb je al het kinderland Zwergerwelt met het Bambiniland in Wirl, dat ligt op het uiteinde van Galtür (ongeveer op 1650 à 1700m) waar het skigebied start.

idd See is ook een goede optie.
Paar jaar geleden geweest met Pasen, toen goede sneeuw. En makkelijk uitstapje naar Ischgl te maken.
Obergurgl ben ik ook weleens geweest met Pasen, was ook perfect. Maar wel fors geprijsd daar.

Oke, super! Ik ga het allemaal eens bekijken en op zoek naar een huisje!

Bedankt en vrolijk Pasen!

Plaats een reactie