Must-do gebiedje(s)

Na een eerder tegenvallende week in Saalbach dit seizoen is de kogel door de kerk. Ons werk laat eerder toe om enkele keren kort naar de sneeuw te trekken in plaats van 1 week. Enkele keren een weekendje gesloten zijn is blijkbaar meer geaccepteerd dan 1 volle week :).
Maar goed. Als we dan toch meermaals naar de sneeuw willen komend seizoen, en laat ons hopen dat dat zal kunnen! Hadden we graag eens wat pareltjes vernomen voor enkele dagen. De bedoeling is om telkens donderdag in de latere namiddag door te rijden, vrijdag, zaterdag en zondag te boarden, op maandag terug naar huis. We deden al eens La Clusaz aan op deze manier, en vonden dit verbluffend leuk qua sfeer.
Het hoeven dus geen mega grote gebieden te zijn, maar eerder de kleinere pareltjes die goed genoeg zijn voor enkele dagen. Ondertussen hebben we al enkele malen het Zillertal plat geboard, dus dat even niet. Sölden sparen we voor het EMF in april. Verder deden we ook al L2A aan, Valloire en 3Vallees. Nu mogen het dus wel eens wat kleinere maar vriendelijke gebiedje zijn. Alle must-do's zijn welkom!

Hoeveel wil je er hebben ;)
Een paar van mijn favorieten:

Frankrijk:

St Foy
La Norma
Valfrejus
(Valfrejus en la Norma zijn ook goed te combineren, eventueel ook samen met aussois en Bonneval sur arc, vooral Bonneval is echt een pareltje, maar wel erg klein)
Pralognan la Vanoise

Zwitserland:

Houdt je van een echt stokoud en super sfeervol dorpje waar je echt compleet opgaat in de natuur, dan is Arolla geweldig. Nadeel is wel dat het alleen sleepliften zijn.
Nax - mt Noble

Oostenrijk:

Venet

Born to Ride

Tsja, ik weet niet zo goed of je wel echt kleine gebiedjes zoekt dan. Massif des Aravis is ook al richting de 150km piste.

Kom je toch al snel op bekende namen uit om eens te proberen.

Gebieden die in aanmerking komen zijn dan:
Hochkönig, Skijuwel, Damüls-Mellau, Montafon, ZugspitzArena.
Espace Diamant, Le Grand Bornand, Grand Massif, Le Grand Domaine, Eskimo (Valfrejus, Val Cenis, La Norma etc), Valloire-Valmeinier, Alpe d’Huez, maar ook Chamonix en Megeve. Evt ook Areches-Beaufort.
Engelberg, Leysin, Flumserberg, Klosters-Davos, Gstaad, Arosa-Lenzerheide, Laax.

Onder de 100km heb ik je met deze selectie niet aangeraden, op Areches-Beaufort na.

Kappl!

Pila en Puy-Saint-Vincent, hoewel beide ver rijden zijn voor een dag of vier.

Mr. Slow

Les Gets - Morzine. Leuk gebiedje voor 4 dagen.
Zeker de Mont-Chery die apart ligt is leuk om is een (halve) dag op te vertoeven. De vrienden vanuit Brussel stonden er op 8u. Wij hebben met het vliegtuig er ongeveer even lang op gedaan. Thuis - aankomst Les Gets.

Les Gets - Morzine. Leuk gebiedje voor 4 dagen.
Zeker de Mont-Chery die apart ligt is leuk om is een (halve) dag op te vertoeven. De vrienden vanuit Brussel stonden er op 8u. Wij hebben met het vliegtuig er ongeveer even lang op gedaan. Thuis - aankomst Les Gets.

jessedeconinck op 13 apr 2020 12:45

Hah! Ziet er naar uit dat we een mogelijke bestemming hebben. Ik had PdS nog niet in gedachte, maar ziet er eigenlijk wel nog prima uit. Thx!

Les Gets - Morzine. Leuk gebiedje voor 4 dagen.

Zeker de Mont-Chery die apart ligt is leuk om is een (halve) dag op te vertoeven. De vrienden vanuit Brussel stonden er op 8u. Wij hebben met het vliegtuig er ongeveer even lang op gedaan. Thuis - aankomst Les Gets.

jessedeconinck op 13 apr 2020 12:45

Hah! Ziet er naar uit dat we een mogelijke bestemming hebben. Ik had PdS nog niet in gedachte, maar ziet er eigenlijk wel nog prima uit. Thx!

Sjeroen op 13 apr 2020 13:28

Hahaha, een mooi klein gebiedje met 650km 😉
Wel een prima keus overigens.

Montafon
Warth/ Schröcken
Sonnenkopf
See
Kappl
Galtür
Allemaal tussen de 800 à 900 km rijden

Les Gets - Morzine. Leuk gebiedje voor 4 dagen.

Zeker de Mont-Chery die apart ligt is leuk om is een (halve) dag op te vertoeven. De vrienden vanuit Brussel stonden er op 8u. Wij hebben met het vliegtuig er ongeveer even lang op gedaan. Thuis - aankomst Les Gets.

jessedeconinck op 13 apr 2020 12:45

Hah! Ziet er naar uit dat we een mogelijke bestemming hebben. Ik had PdS nog niet in gedachte, maar ziet er eigenlijk wel nog prima uit. Thx!

Sjeroen op 13 apr 2020 13:28

Hahaha, een mooi klein gebiedje met 650km 😉
Wel een prima keus overigens.

Bennie op 13 apr 2020 13:48

Skikilometers van Les Gets-Morzine = 120km.
Voor 3 dagen perfect. Zeker omdat je aparte berg hebt (Mont-Chery).
Indien ze het na 2 dagen al gezien hebben , kunnen ze nog steeds 1 dag de uitbreiding nemen en naar Avoriaz gaan.
Als je enkel de kleine skipas neemt , die vind ik qua prijs zeer schikkelijk.

Plaats een reactie