Ski in ski out

Ik ben al een beetje aan het kijken voor volgend jaar winterport. Naast hotels in obertauern kan ik eigenlijk geen ski in ski out vinden in Oostenrijk. Weet iemand een goed ski in ski out hotel?

Hotels moet je zelf even zoeken, maar in ieder geval in de volgende gebieden is er soort van ski in/ski out met hotels op de berg

  • Hochgurgl
  • Snowspace Salzburg
  • Kleinwalsertal
  • Schladming

Als de straat oversteken ook een optie is, dan nog wel meer.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Obergurgl en Hochgurgl, bijna ieder hotel daar.
Kühtai ook.
Kaiserhof in Berwang
Hochsölden.
Lech
Hochfügen

Op berwang na allemaal wat prijziger hotels, maar zeker te vinden.
Ook in andere dorpen die voldoende dalafdalingen hebben kun je vaak wel terecht. Check op google maps de ligging van de pistes en de hotels die daar aan liggen.

zoals @Roy83 ook zegt :

Rohrmoos op de Hochwurzenberg bij Schladming ; echte ski in-ski out.

Born to run. B.S.

Turracherhöhe,
Katschberghöhe.

Inmiddels zijn er in vrijwel alle Oostenrijkse skigebieden ski-in/ski-out hotels te vinden. Niet veel, maar toch.

Wellicht handig om aan te geven wat de wensen zijn qua gebied?

Fiss, ook zeker een paar.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Fiss, ook zeker een paar.

MountainHugger op 14 apr 2020 16:53

Serfaus ook.

En in St. Anton, St. Christoph, Stuben, Zürs, Ischgl en Samnaun ook wel een paar

Obergurgl en Solden

Damuls hoort er ook nog bij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zürs, St.Christoph en Stuben: niet een paar, maar 99% van de accomodaties (hotels, appartementen en pensions) is ski in/out, of zo goed als.
Oberlech: 100%
Lech: centrum en nabij het centrum: heel veel ski in/out, of op minder dan 5 minuten lopen van lift/piste
Ook Zug, gehuchtje op 3 km van Lech, is 99% ski in/out

Warth heeft ook veel ski in/out

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 14 apr 2020 22:23

Zauchensee is een echt hotel dorp omringd door liften

Köningsleiten.

*bericht bewerkt door laco op 15 apr 2020 09:50

Dus… de mogelijkheden voor ski in ski out zijn ook in Oostenrijk eindeloos. Benieuwd wat TS gaat kiezen.

Bedankt iedereen voor de reactie.

zoals @Roy83 ook zegt :

Rohrmoos op de Hochwurzenberg bij Schladming ; echte ski in-ski out.

dan58 op 14 apr 2020 15:56

Klopt, heel wat van de hotels en pensions liggen tegen de (zachte) flank van de Hochwurzenberg en naast de stoeltjesliften/pistes.
De reeds genoemde Zauchensee, Königsleiten, Turrach en Katschberg. Fiss nog wat meer dan Serfaus.

Wat nog:
Een groot deel van Saalbach/Hinterglemm.
Een groot deel van Filzmoos.
Pass Thurn (de weinige hotels die er staan liggen wel allemaal aan de piste)
Gargellen (Montafon)

Aan de piste is niet altijd ski-in ski-out. Soms is het alleen ski-in en soms alleen ski-out. Of je moet zelfs een weg oversteken. Ik doe dat niet op mijn ski’s, want omdat de helling nooit steil genoeg is, kom je halverwege tot stilstand en dat is met het oog op het overige verkeer nogal gevaarlijk ;)

Tip voor 't zoeken: Google maps openen, skigebied/plaats zoeken, in/uitzoomen, zorgen dat skigebied/pistes zichtbaar zijn, zoeken op hotel (in dit gebied) et voila, zo kan je alle hotels/pensions/refuges/b&bs vinden aan de piste.

Plaats een reactie