Corona

Allen,
er is veel te doen rond het thema Corona :-( De meesten onder ons zijn al bezig met plannen of hebben hun wintervakantie al gepland voor volgend seizoen, maar we zijn nog niet helemaal zeker of dit sowieso allemaal kan doorgaan.
Echter wat ik helemaal niet terugvind op dit forum en/of deze site is hoe het gesteld is met het aantal leden hier (besmet met Corona of niet?) Hoe zit het met het percentage hier?

Vraagje aan Admin: hoeveel leden zijn hier eigenlijk aanwezig? Kan er eventueel een statistiek opgesteld worden?
Algemeen vraagje: zijn er hier die al besmet zijn en/of geweest?

Hopelijk klinkt het niet te crue maar ik ben wel nieuwsgierig en ook ik ben heel benieuwd of we volgend seizoen zonder zorgen op wintersport kunnen?

Aan iedereen het beste gewenst!

Op wintersport geweest van 7-14 maart in Zillertal met een groep van 24. Leeftijd tussen de 25-32.

11 daarvan zijn de week erna ziek geworden.
3 zijn een week flink ziek geweest, en hebben de week erna nog nodig gehad om helemaal de oude te worden.
Ik heb me 2 dagen belabberd gevoeld, wat voelde als een griep. Geen koorts.
Naast die 11 zieken zijn er nog 3 geweest die een poos niks konden ruiken, wat blijkbaar ook een symptoom is.
1 persoon is getest (zorgmedewerker), en positief getest.

Bijna de helft heeft er niks van gemerkt, maar dat is op zich wel in lijn met wat algemeen gesteld wordt, dat de helft van de besmette personen er niks van merkt.

Op zich zegt dat uiteindelijk helemaal niks voor volgend jaar wintersport, want wie weet ben je maar een half jaar immuun. Sprak afgelopen weekend met een paar huisartsen, en die verwachten volgend jaar gewoon weer een opleving, tenzij er een vaccin is.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 16 apr 2020 11:09

Perfect gezond hier, laatste skivakantie had plaats moeten vinden in Italië. Sulden en Trafoi.
Tot dusver 0 (nul) of - zoals mijn goede vriend @dan58 zou zeggen: NUL - corona gevallen daar.
We hadden dus best kunnen gaan. 😁😁

Bla, bla, bla.

Ook PERFECT(😉) gezond hier.

Moet wel zeggen : ik heb er maar 3 (DRIE) uur Warth op zitten. F.cking weather.( begin februari of PRE-Corona -tijdperk)

Normaal zou ik NU in Livigno zitten; hier zie ik mentaal ENORM van af.

Born to run. B.S.

Heerlijke skiwinter gehad. 31 dagen op de latten, geen Corona, geen blessures. Alleen laatste reisje één dag eerder af moeten breken ivm Corona.

Edwin van Riel

@evr66

Some guys have all the luck.♪♫♬

Born to run. B.S.

Fysiek helemaal gezond, psychisch een compleet wrak:

ik zou deze winter in totaal 14 dagen op de latten staan, 't zijn er ongeveer 2,5 geworden…

  • weekendje Val d’Isère compleet weggeblazen en uitgeregend, gevolg: ipv 4 volledige dagen in totaal slecht 2,5 dag gespreid over 3 dagen matig kunnen skiën
  • weekendje Fiss begin maart moeten cancellen omwille van griep (of was 't Covid19?)
  • en als klap op de vuurpijl de 6 dagen familieski in Zermatt vorige week in lockdown

Nee, dit was een winter om snel te vergeten…

Net als evr66 een heerlijke winter gehad, 8 weken, net gestart met de laatste 2.5 week dat we terug moesten omdat Duitsland de grenzen ging sluiten.
Op zich hadden we daar wel kunnen blijven maar alles ging dicht, in het dorp zijn tot nu toe geen corona besmettingen geweest. Zelf ook niets gehad, de planning is om de eerste week van mei weer heen te gaan, zitten daar ver van de buren, behalve de berg op waar je niemand tegen komt hoeven we nergens heen ;)

Dienten Die Alte schule

Hier allemaal gezond , op been breuk na en gekneusde pols en tenen .
Tja skidagen in echte sneeuw nul 😭.
Dutchweek gaat niet door . Jongste af en toe nog in tranen dat het geen winter is geweest , want geen sneeuw gezien .
Helaas kon ik wegens praktisch omstandigheden niet extra gaan
.
Wel aantal keren snowworld gezien en de rolband ( lessen van de kids ) laatste t/m half maart .

*bericht bewerkt door miepmiep op 16 apr 2020 20:35

Heb ski training gehad in Corona country.
Ik was s’avonds te moe om nog ergens naar toe te gaan.
Dat is mijn geluk geweest.Anders was ik ook besmet geraakt.
Zoals zoveel anderen.
Bijvoorbeeld Groepje van 35
27 ziek met milde en ernstige klachten waarvan 2 op de IC.

Top Sankt Anton dat je ons niet eerder gewaarschuwd heb om eerst het hoogseizoen af te maken om financiële redenen.
Om vervolgens de gasten binnen 3 uur uit het dorp te verjagen.

In januari twee weken in de Dolomieten geskied. In maart stond nog een week Dolomieten en een week Cervinia op het programma. Na negatief reisadvies Italië en nog geen negatieve berichten over Oostenrijk omgeboekt naar het Kleinwalsertal. In de loop van die week ging toch alles op slot in Europa, op zondag halsoverkop vertrokken voor de grenzen dicht zouden gaan. Na thuiskomst beiden ziek/verkouden geworden. De week Cervinia die nog gepland stond voor eind maart ging uiteraard ook niet door. Maar ik heb gelukkig nog 2 weken onbezorgd (en 1 week met stijgende zorg en in de regen) kunnen skiën, ik prijs mezelf gelukkig!

Van 5-10 maart naar Zell am See en Saalbach met 3 vrienden. De laatste paar dagen kwamen de ziekteverschijnselen opzetten (bed onder zweten, droge hoest en zwak). Tijdens de terugvlucht waren we allemaal ziek. Daarna iedereen nog een week ziek thuis gezeten, maar niet getest. Ik krijg nu pas langzaam mij reuk en smaak weer terug.

Verder heb ik vertrouwen in volgend winter seizoen. Ik las zelfs op SFL website dat Serfaus per 4 juli weer open gaat voor toeristen =)

*bericht bewerkt door JackE op 16 apr 2020 21:32

Heb corona net achter de rug, nu terug aan het werk. En een goed skiseizoen gehad.

Paar dagen kunnen skiën voor kerst, zou 13 maart vertrekken om 7 a 8 dagen te skiën, in eerste instantie in Italië. Dat anderhalve week voor vertrek geannuleerd en iets in Oostenrijk geboekt (Schladming).

Dat werd 12 maart ‘s avonds helaas ook geannuleerd, toen het bericht kwam dat ook Salzburgerland alle skigebieden ging sluiten.

Dus qua skiën heeft het virus mij hard getroffen en met name de onzekerheid in de dagen voor vertrek was niet zo leuk, maar gelukkig heb ik die smart en de smart van een jaartje geen Dolomieten mooi kunnen delen met wat fijne forumgenoten :).

Verder qua gezondheid, waarschijnlijk, nog niets aan de hand. Na carnaval (wat we niet vieren) wel beiden lichte klachten gehad, maar dat zal wel een gewonde lichte griep of verkoudheid zijn geweest.

Nu is de impact vooral het thuiswerken. Gelukkig hebben 2 kantoortjes in huis kunnen inrichten waar we alleen voor het werk hoeven zijn, hebben we een grote tuin, wonen we op een plek waar we omgeven zijn door bossen en weilanden dus het kan nog veel slechter, maar het gebrek aan iets anders dan werk vind ik wel zwaar.

Maar het is uiteindelijk allemaal ook wel weer in perspectief te plaatsen. We zijn gezond (en zitten niet in een risicogroep), het heeft nog geen vrienden of familie ernstig getroffen, hebben banen die niet op de tocht komen te staan etc, dat besef is er natuurlijk ook wel.

Wellicht dat het uitgespaarde geld dan maar aangewend moet worden voor een zomerabonnementje Snowworld en een setje gebruikte slalomski’s, als dat een optie is natuurlijk ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben (naar alle waarschijnlijkheid) niet besmet of besmet geweest. Voel me fysiek fit en ben al weken amper in de buurt van anderen geweest.
Mijn weekje Alpen was dit jaar al met Kerst, dus ver voor de Corona-uitbraak.

Ik ben op woensdag 19 februari teruggekeerd van een shortski in Livigno. Yep, Lombardije en Italië. We reden met de slaapbus via… Ischgl waar we een aantal reizigers hebben afgezet en opgepikt. De derde stopplaats was… St-Anton. 🤦‍♂️Enkele dagen later kwamen de eerste berichten van tientallen besmettingen en de eerste overlijdens in Lombardije gevolgd door de quarantaine in 11 gemeenten in Lombardije. Een kleine week na onze thuiskomst ging het plots snel met de besmettingen in Lombardije. Mijn reisgenoot kreeg griepverschijnselen meteen na onze thuiskomst, maar gelet op de incubatietijd was het oordeel dat het bij hem over een gewone griep ging. Ik ben twee weken later ziek geworden (hoesten, keelpijn, benauwd, spierpijn). Op dat ogenblik waren er in België 6 gevallen, dus mijn huisarts heeft overlegd met Agentschap Zorg. Omdat ik geen koorts heb gemaakt, noch reuk-of smaakzin ben kwijtgespeeld, ben ik niet getest. Vermoedelijk vooral een virale infectie gehad, alhoewel ik me meerdere weken toch vermoeid heb gevoeld samen met die pijnlijke spieren.
Tweede skivakantie naar See was gepland in de 2e week van de paasvakantie die ondertussen is geannuleerd.

Weekje met oud en nieuw gehad op de Arlberg en vlak voor alles op slot ging zat ik nog in Saalbach-Hinterglemm (8 tot 14 maart). Niets van gemerkt ter plaatse, laatste dag sloten er wel al veel hutten en was er al heel veel volk vertrokken. Zalige laatste skidag gehad.

Perfect gezond, werken doe ik van thuis uit en ik kan voldoende buitenkomen in de groene regio.

Wij zaten van 22 t/m 29 februari in Alta Badia met de hele familie.

Bij terugkomst hebben we eigenlijk allemaal wel last gehad van griepsverschijnselen in meer of mindere mate, waarbij mijn vrouw de meeste klachten had, spierpijn, pijn tussen de schouderbladen, hoesten, verhoging maar net geen koorts en erg vermoeid. Oordeel op afstand van de GGD, gewone griep. Dit heeft bij haar een week of 2 zo aangehouden, waarna ze langzaam weer op knapte.

Ben blij dat ik nog 1 heerlijke week begin december heb gehad. In maart nog 1 dag de bergen gezien, om de volgende dag weer terug te rijden. Meestal gaan we in januari ook weg, maar dit jaar niet gedaan ivm 2 weken die we op de planning hadden staan om te paragliden. Week 1 daarvan gaat alvast niet door, week 2 reken ik ook niet op.

Echtgenoot 2/3 weken ziek geweest met last van de longen voordat we weg gingen in maart. Denk achteraf wel corona, omdat een collega van hem het had (werd toen nauwelijks getest nog, paar gevallen toen nog maar) en er rondom die tijd ineens meerdere collega’s ziek waren. Ik alleen 2 dagen erg moe geweest.

@franksplinter
wij zaten met 3 families (10 man) in Leogang zelfde periode als jij. Bij ons bij terugkeer had niemand iets, tot heden zijn wij alle 10 nog gezond gebleven. Of het moet zijn dat iemand van ons de lichte symptomen heeft gehad en het over was voor je het weet.
Tot heden hebben wij ook nog geen negatieve impact op ons werk, meesten van ons werken gewoon van thuis uit.
Hopelijk kunnen we het zo houden en hopelijk komt alles goed tegen volgend winterseizoen.

Ik ben alleen wat dagen in november in Stubai en Solden wezen skiën. Verder wel wekelijks 2-3 uurtjes in Snowworld getraind / vrij geskied. Reisje eind maart naar Alta Badia is uiteraard niet doorgegaan, ook andere mogelijkheden zijn toen in rap tempo afgevallen.

Tot op heden geen corona perikelen in de familie, vrienden en thuis. Vriendin zit al een maand thuis te werken en ik kan lekker op locatie werken met dit prachtige weer veel buiten bezig (jachthaven). Helaas wel een dooie boel nu, zonder recreatievaart en overnachtingsmogelijkheden.

Ik prijs me gelukkig met de 3 weken die we hebben kunnen skiën dit seizoen. (Wat ook de planning was).
De week voor kerst = Via Lattea
Derde week januari = Paradiski
Tweede week Maart = Val Cenis

Geen klachten gehad die volgde op een ski vakantie.
Wel een week droge hoest gehad met vermoeidheid begin april. Geen idee of dit Corona was.

sneeuw witje en de 7 bergen

Van de geplande 3 weken in de sneeuw, toch 2 weken prima naar de zin gehad: In Januari weekje Verbier en laatste week van Februari Flims. De geplande trip naar Val d'Isere om de wel bekende redenen moeten afgelasten.

Wat betreft Corona, ik denk het wel te hebben gehad. Gezien mijn werk kom ik dagelijks in aanraking met Corona patiënten. Tevens heb ik een weekend de longen uit mijn lijf gehoest met daarnaast spierpijn en verlies aan smaak en reuk. Echter op maandag waren alle klachten voorbij. Er hoefde volgens de regels toen ook niet getest te worden want geen koorts.

Wat wel apart was is dat ik ook niet gedurende 1(of 2) weken in thuisisolatie hoefde want er waren immers geen klachten. Geen klachten betekende ook dat je direct weer aan de slag kon. Overigens is dit inmiddels aangepast. Kennelijk gelden er in de zorg andere regels dan daar buiten. Hoezo afstand houden, hoezo FFP2 terwijl FFP3 zou moeten? Inmiddels hebben we in mijn ziekenhuis 1 collega moeten begraven en liggen er nu 2 op de IC aan de beademing. Gelukkig hebben wel dat er in Engeland iedere donderdagavond om 20:00 uur 10 minuten voor mensen in de zorg (NHS) uitbundig geklapt wordt en zelfs vuurwerk wordt afgestoken.

Super schijnheilig als je je realiseert dat er na de Corona crisis gewoon weer wordt over gegaan tot de orde van de dag en er zo nodig bedrijven en ondernemers geholpen moeten worden door de overheid. Excuses voor mijn cynisme maar zo voelt het wel.

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 18 apr 2020 09:29

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Je kan het schijnheilig vinden, maar ook de zorg zal betaald moeten worden…

Je kan het schijnheilig vinden, maar ook de zorg zal betaald moeten worden…

Jaco op 18 apr 2020 09:41

@Jaco Klopt… alles zal betaald moeten worden. Het is een kwestie van prioriteiten. Ik heb al veel verpleegkundigen, en anderen die in de zorg werkzaam zijn, gesproken die na de COVID-19 crisis voorgenomen hebben iets anders te gaan doen. Dit op de eerste plaatst omdat het gevaarlijk werk is als je als een soldaat naar het slagveld wordt gestuurd zonder geweer. Daarnaast is slecht betaald werk met zeer ongunstige roosters met betrekking tot het hebben van een gezin.

Als ik die argumenten aanhoor begrijp ik ze heel goed, maar het betekent ook slecht nieuws voor de toekomst. Ik begrijp jouw zorgen betreffende kosten van de zorg ook. In de handen klappen is gratis. Ik ben benieuwd hoe een gemiddelde ondernemer reageert als de overheid en geldschieters in plaats van ondernemers financieel proberen te helpen besluiten wekelijks gedurende 10 minuten op straat te gaan klappen en vuurwerk af te steken.

Misschien begrijp je nu waarom ik het schijnheilig noem.

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 18 apr 2020 10:24

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Super schijnheilig als je je realiseert dat er na de Corona crisis gewoon weer wordt over gegaan tot de orde van de dag en er zo nodig bedrijven en ondernemers geholpen moeten worden door de overheid.

Eh…'t zijn wel die bedrijven en ondernemers die ervoor zorgen dat er überhaupt algemene gezondheidszorg is, want zij creëren de welvaart en betalen via hun belastingen uiteindelijk de rekening…

*bericht bewerkt door Skiwi op 18 apr 2020 12:16

Super schijnheilig als je je realiseert dat er na de Corona crisis gewoon weer wordt over gegaan tot de orde van de dag en er zo nodig bedrijven en ondernemers geholpen moeten worden door de overheid.

Eh…'t zijn wel die bedrijven en ondernemers die ervoor zorgen dat er überhaupt algemene gezondheidszorg is, want zij creëren de welvaart en betalen via hun belastingen uiteindelijk de rekening…

Skiwi op 18 apr 2020 12:15

Het is een beetje off-topic lijkt me (ook al ben ik kennelijk zelf dit gestart). Bedrijven creëren hun eigen welvaart en in het algemeen is de belastingdruk voor de consument (=burger) hoger dan voor bedrijven. Bedrijven zijn wel noodzakelijk om mensen betaald werk te laten verrichten. Ik ben het niet helemaal met je eens @Skiwi , sorry.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Super schijnheilig als je je realiseert dat er na de Corona crisis gewoon weer wordt over gegaan tot de orde van de dag en er zo nodig bedrijven en ondernemers geholpen moeten worden door de overheid.

Eh…'t zijn wel die bedrijven en ondernemers die ervoor zorgen dat er überhaupt algemene gezondheidszorg is, want zij creëren de welvaart en betalen via hun belastingen uiteindelijk de rekening…

Skiwi op 18 apr 2020 12:15

Je zal maar een bedrijf hebben wanneer iedereen om de 5 voet ziek valt wanneer je slechte gezondheidszorg hebt???

*bericht bewerkt door dan58 op 18 apr 2020 13:53

Born to run. B.S.

Je zal maar een bedrijf hebben wanneer iedereen om de 5 voet ziek valt wanneer je slechte gezondheidszorg hebt???

dan58 op 18 apr 2020 13:53

Dat bedrijf zal dan nog wel verder draaien met de gezonde medewerkers. Of desnoods met (al dan niet tijdelijke) nieuwe medewerkers.
Wanneer de bedrijven wegvallen, vallen de inkomsten (voor de staat) weg en is er geen geld meer voor degelijke gezondheidszorg. Kijk maar naar de landen die de voorbije decennia de bedrijven hebben weggejaagd: Zimbabwe, Venezuela, Afghanistan, …

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat er vandaag de dag teveel geld naar de (al veel te rijke) aandeelhouders van bedrijven gaat. Daar mag dringend eens een halt aan worden toegeroepen, maar dat kan helaas enkel op internationaal niveau, anders verkassen die bedrijven gewoon naar andere landen …

*bericht bewerkt door Skiwi op 18 apr 2020 15:05

Dit ging in jaren mijn seizoen met minste skidagen worden, dat is alvast gelukt :-( 6 dagen geskied in Noord Italië half januari. Heel Februari was ik in Indonesië… 3 dagen na thuiskomst begin maart naar Canada vertrokken voor een geplande reis van bijna 3 weken met heel veel Skiën in gepland waaronder zelf heliski… na 6 dagen en 2 skidagen, ging overal alles toe en hebben we beslist naar huis te gaan, 24 uur na die beslissing waren we al thuis … veel gevlogen, Noord Italië, Azië, Canada … tot op heden geen enkel symptoom gehad buiten frustratie van de gemiste droomreis!

Ach @bruno, gezondheid is al hé ;)

Maar idd, niet wat je verwachtte natuurlijk ;(

Edwin van Riel

Plaats een reactie