Corona

Twee volle weken (16 dagen) geskied in de dolomieten (weekje in januari, weekje in februari). In m’n tweede week werd het advies tijdens de week eerst geel en bij thuiskomst oranje… Na 1,5 week (en ook gewerkt in Brabant) een paar dagen ziek thuis geweest (heel moe, verhoging, keelpijn)… Corona? Wie het weet mag het zeggen ;)

Ik ben de laatste week van januari in de Dolomieten geweest.
Een week na mijn thuiskomst ben ik ziek/zeer zwaar verkouden geworden. Met hoesten deden mijn longen pijn alsof ik scheermesjes had ingeslikt. Volgens mij niet echt hoge koorts, wel verhoging.

Op dat moment was er in Europa nog geen sprake van besmettingen. De eerste in Italië was op 18 februari.
Maar, ik ga steeds meer geloven dat ik toen Corona gehad heb. Immers, het feit dat er nog geen Corona geregistreerd was wil natuurlijk niet zeggen dat er geen mensen besmet waren. We wisten het gewoon niet.

Mijn man had toen ook klachten, alleen wat milder en een andere reisgenote was ook ziek geworden.

Ik hoestte half januari ook de longen uit mijn lijf. Was volgens mij gewoon een gemene griep.

Ik ben nadat ik terug ben gekomen uit Frankrijk de 2e week van Maart, toch een paar dagen ziek geweest, een droge keel en heel moe waren mijn symptomen. Aangezien ik de enige van mijn groep was die ergens last van had denk ik niet dat het Corona is geweest, maar voor de zekerheid heb ik toen wel 2 weken niemand gezien en ben ik niet eens een supermarkt in geweest.

Op wintersport geweest van 7-14 maart in Zillertal met een groep van 24. Leeftijd tussen de 25-32.

11 daarvan zijn de week erna ziek geworden.
3 zijn een week flink ziek geweest, en hebben de week erna nog nodig gehad om helemaal de oude te worden.
Ik heb me 2 dagen belabberd gevoeld, wat voelde als een griep. Geen koorts.
Naast die 11 zieken zijn er nog 3 geweest die een poos niks konden ruiken, wat blijkbaar ook een symptoom is.
1 persoon is getest (zorgmedewerker), en positief getest.

Bijna de helft heeft er niks van gemerkt, maar dat is op zich wel in lijn met wat algemeen gesteld wordt, dat de helft van de besmette personen er niks van merkt.

Op zich zegt dat uiteindelijk helemaal niks voor volgend jaar wintersport, want wie weet ben je maar een half jaar immuun. Sprak afgelopen weekend met een paar huisartsen, en die verwachten volgend jaar gewoon weer een opleving, tenzij er een vaccin is.

Bierdopje op 16 apr 2020 11:00

Wij zaten in dezelfde week in Gerlos, bij ons is (gelukkig) niemand ziek geworden. Al kreeg 1 van de groep (hij reisde met vliegtuig ivm afwijkende aankomst en vertrek) wel een mail van Transavia dat er mogelijk een besmette aan boord van z’n vlucht naar Amsterdam zat.

Hopelijk is iedereen weer opgeknapt

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

“Wij zijn in maart naar alle Alpenlanden geweest. We hadden geen klachten dus hoefden niet in quarantaine en hebben daarna half Nederland besmet” ;-(

Als je zonder klachten niet besmettelijk zou zijn, waarom komen er dan nog steeds zieken bij?

Omdat het heel lastig is een vaste definitie te geven van “klachten”. Als ik 1x nies op een dag, of toevallig een keer een druppel aan mijn neus heb hangen, of eventjes moet hoesten, zijn dat dan meteen klachten?

Als je geen duidelijke andere reden hebt, zijn dat klachten inderdaad. Als ik aan een busje peper ruik, moet ik ook niezen. Maar als dat de enige keer is, komt het door de peper en niet door Corona.

Het gevaar van een virus is dat men hooguit op de hoede is voor besmetting door anderen, terwijl men zelf zonder het te weten juist de verspreider is.

Je zou maar jaarlijks last hebben van hooikoorts en corona onder de leden hebben zonder beter weten in. Gedoemd om te verspreiden.

Plaats een reactie