Enquête: wat zijn de gevolgen van de Coronacrisis komend seizoen?

Velen van de volgers van deze site zijn (met mij!) getroffen door andere erg gevaarlijke virussen namelijk het ski- of snowboard en wintersportvirus. Waardoor we niet meer helder kunnen denken. Ik zou 18 maart naar Solden en heb echt in het begin gebaald dat dit niet doorging. En dat terwijl ik begin maart al las over Corona in Ischgl. Maar daar zou ik toch niet heen? Officiële Tirol Corona website begin maart: slechts 2 gevallen in Quarantaine in Innsbruck…zag er erg betrouwbaar uit. Ik hoor mijn vrouw nog zeggen (niet besmet door die 3 erg schadelijke virussen) Yeah shure. Zo dicht bij Italië en dan niets aan de hand. Geloof je het zelf? Als je gaat dan, terug 2 weken in Quarantaine… riep ze begin maart al! Achteraf blij dat Oostenrijk dicht ging 12 maart. 1 grote brandhaard. Leuk om ook de Belgische reacties te lezen op de claim tegen Tirol. Ik ben kwijt op welke site dit was, maar dit was een stuk minder subtiel dan hier en dan ik doorgaans van de zuiderburen gewend ben. Maar komt neer op egoïsme en bewust de Belgische natie in gevaar brengen. Enquête ingevuld. Ik ga pas weer als er inentingen zijn.

Done
Oostenrijk heeft veel uit te leggen.
Veel zal nooit naar buiten komen.
Net zoals 75 jaar geleden.

Ik voorspel dat de rechtzaak die vele Nederlanders gemeenschappelijk starten tegen de Oostenrijkse overheid helaas zal stranden.

Ik vrees dat we door de beperkte immuniteit in de late herfst, winterperiode van 2020-21 wel eens een 2de fase van het covid-19 virus kunnen zien. Een nieuwe uitbraak met opnieuw lock down maatregelen. Zolang er geen vacin is dat de immuniteit van de bevolking kunstmatig omhoog kan duwen, blijven we gevaar lopen op nieuwe uitbraken.

Koffiedik kijken dus… ik woon in de buurt, dus hoef geen vakantie te plannen, ga gewoon ad hoc, wanneer het uitkomt (eigenlijk elk weekend wel een dagje soms 2), ik hoop dus dat die (2de) uitbraak uitblijft, ook voor de samenleving ansich. Het blijft hier toch wat Italië, de overheid die veel belooft maar in de praktijk zie je er weinig van, en de mensen zien af (niet alleen vanwege de quarantaine, maar vooral ook economisch).

Ingevuld maar ik denk dat we er geen pijl op kunnen trekken. Een wintersport met social distance van 2 m zie ik minder zitten. Is het in de alpen landen nu 1.5 of 2 m?
Grtz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 24 apr 2020 08:01

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Waar baseer je die verwachting op? Want de deskundigen zeggen dat we nog maar aan het begin van het coronatijdperk staan. Een geneesmiddel en / of een vaccin zijn voor midden volgend jaar niet te verwachten, dat kan je overal lezen. De wens is de vader van de gedachte?

Leon100 op 23 apr 2020 15:49

Net zoals een gewoon virus verwacht ik dat het van de zomer uitdooft en door de wereldwijde zoektocht (en beschikbare miljarden) zal een eventueel vaccin ook wel eerder beschikbaar zijn.

Het kan ook nog zijn dat de waan van de dag losgelaten wordt en alleen kwetsbare mensen in quanantaine gaan/blijven. Alle gezonde mensen tot een jaar of 60 kunnen dan min of meer hun gewone leven weer oppakken.

Ik vermoed trouwens dat ik zelf corona al gehad heb en had vrij milde verschijnselen. Maak me er niet zo druk over.

*bericht bewerkt door Daffie op 24 apr 2020 10:08

Dit is geen gewoon virus, dat is nét de moeilijkheid… Een vaccin maken is ingewikkeld ( de eerste flops zijn al binnen), het moet effectief en veilig en betrouwbaar zijn en uitgebreid getest worden op dier, en daarna op de mens. De eisen zijn ongelooflijk streng, de procedures ingewikkeld. Miljarden of niet, het kost tijd. En de mensen van zestig en ouder in quarantaine zetten? Je weet dat je in Nld geacht wordt te werken tot je 67ste? Corona is er voorlopig nog, wen d’r maar aan.

Life is what happens while you were checking your phone

Dit is geen gewoon virus, dat is nét de moeilijkheid…

Leon100 op 24 apr 2020 14:16

hoe kom je hierbij?

Wij zaten een tijdje op een andere planeet en hoorden hier iets van in het "jeugd"journaal.🤔

Born to run. B.S.

Dit is geen gewoon virus, dat is nét de moeilijkheid…

Leon100 op 24 apr 2020 14:16

hoe kom je hierbij

Daffie op 24 apr 2020 14:37

Lees de NRC van vandaag maar eens.

Life is what happens while you were checking your phone

Ingevuld ,Laten we de 1,5 meter nog een tijdje volhouden ,makkelijk is anders ,maar baat het niet dan schaad het niet.Des te eerder is het misschien voorbij.Dan kunnen we ons weer druk maken over de Fernnpass ,wel of geen vignet, Fischer F18 enz.

Done
Oostenrijk heeft veel uit te leggen.
Veel zal nooit naar buiten komen.
Net zoals 75 jaar geleden.

Ik voorspel dat de rechtzaak die vele Nederlanders gemeenschappelijk starten tegen de Oostenrijkse overheid helaas zal stranden.

Hooykaas op 23 apr 2020 22:22

En maar goed ook dat die gaat stranden. Geen begrip ervoor. De kritieke situatie was bekend al sinds het begin de start van de krokusvakantie 22 februari. Het enige waar toen de mensen bang voor waren, was of ze wel nog op reis konden gaan… daarmee is de kous af. Vrije wereld, vrije keuze. Slecht gegokt… Reizen mocht toen nog nagenoeg over heel de wereld… Waarom had dat in Oostenrijk anders moeten zijn? Veel uit te leggen? Denk het niet… Mensen die nog op reis zijn geweest wetende dat er een virus was en die daarna doodleuk hun ouders / grootouders zijn gaan bezoeken in de rusthuizen, die hebben pas veel uit te leggen…

*bericht bewerkt door Joy85 op 29 apr 2020 08:21

Die @joy85 😃
De waarheid zal wel in het midden liggen.

Het is hoe dan ook sneu voor iedereen in Ischgl die van het toerisme afhankelijk is. Ze hebben nu een enorme deuk in de reputatie opgelopen die niet zal opwegen tegen de extra dagen die ze open hebben kunnen blijven.

Wij zaten in Davos/Klosters. De dag nadat de eerste besmetting was vastgesteld, werd gewoon alles direct gestopt. Natuurlijk baal je daar van als je er zelf zit, maar uiteindelijk hebben ze gewoon groot gelijk gehad.

Edwin van Riel

Potverdorie @evr66, wij zaten toen net aan de andere kant van de Fluela/Vereina… Hadden we een dagje op bezoek gekomen…

He @bennie, dan moeten we dat volgende keer ff iets beter afstemmen. Had mooi geweest!

Edwin van Riel

@evr66 Had het ook niet in het seizoensoverzicht gezet. 😔

Boeit niet, had dit keer waarschijnlijk niet gepast ivm training. Volgende keer beter. Maar eens zien wanneer we weer mogen. Hoop eigenlijk wel op Sölden in november ;)

Edwin van Riel

Het gaat hier en off-topic en we zijn bezig de resultaten te verwerken. Dit topic gaat op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie