bijhouden van liften/pisten/skigebieden

Hallo wintersportliefhebbers,

Gisteren hadden we het over de wintersport en mijn zoon wilde graag bijhouden welke liften/gondels en/of skigebieden/pistes we al hebben gedaan.
Natuurlijk ken ik skiline.cc; maar dat is meer voor afstanden, dagroutes en hoogtemeters; maar geen overzichtelijk overzicht over welke gondels je over meerdere jaren hebt gedaan.

In de pretpark-hobby-wereld (andere hobby) heb je bijvoorbeeld coaster count (https://nl.coaster-count.com/ ) waar je al je bereden achtbanen kunt bijhouden.

Bestaat zoiets ook voor de wintersport?

Je kunt een mooie skikaart van Marmota Maps aanschaffen en daarop aankruisen/stickeren/pinnen welke skigebieden je al bezocht hebt.

Mr. Slow

Ik ken geen website of app. Het beste wat ik kan verzinnen is met gps jezelf iedere skidag volgen en achteraf obv de kaart een lijst maken in bijvoorbeeld excel met alles wat je gedaan hebt. Voor skigebieden is Marmota inderdaad een hele goede.

Of je pakt het papieren pistekaartje en kleurt het na iedere skidag in. Zo deed ik dat 25 jaar geleden al.

of de liftfirma heeft een eigen app (cfr Paradiski - Yuge) die dit soort zaken als “challenge” bijhoudt

Glide on!

Ik spaar al sinds jaar en dag pistekaarten van gebieden waar ik ben geweest. Ik vink dan altijd de liften en bijzondere pistes (skiroutes en wedstrijdbanen) af die ik heb gehad. Zo heb ik nog een kaart van SkiWelt van seizoen 2006/2007 bij mijn collectie liggen. Ook spaar ik alle liftpassen nog, dus daar heb ik ook een flinke stapel van.

Carnas on Tour

Je kunt een mooie skikaart van Marmota Maps aanschaffen en daarop aankruisen/stickeren/pinnen welke skigebieden je al bezocht hebt.

Quick op 21 apr 2020 13:06

Dit hadden we inderdaad gevonden en hebben er een besteld, oude pisteplannen heb ik ook allemaal wel bewaard; maar ik hoopte op een handige website.

Plaats een reactie