Ongekend mooie beelden van Cerro Torre, Patagonia

Afgelopen februari beklommen Jeff en Priti Wright de historische Ragni-route, op de beroemde Cerro Torre (3.100 m) in Patagonia. Ze kwamen met erg mooie beelden terug. Geen wintersport, maar ik weet dat er hier op het forum genoeg mensen zijn die dit soort beelden zeker kunnen waarderen.

Check vooral de beelden vanaf 6:02

Click. Click. Peace

Mooi zeg. Wat een bizarre berg!
Hoe kom je er op, en hoe kom je er ook weer af…

Mooie victory dance op de top 😂👍🏻

Wat een beelden zeg. Ahhh. Bergen…

Man, man, man… Schitterend!
Ben zelf eind 2018 in Argentinië en Chili geweest, mede om Patagonië met eigen ogen te zien. Ben weliswaar geen bergbeklimmer, meer een hiker (en skiër uiteraard) en dan is er geen betere plek dan Patagonië. Zo ook de trail gelopen naar Laguna Torre.

null

null

Knappe beelden ! Wel druk op de route blijkbaar die dag :)

Knappe beelden ! Wel druk op de route blijkbaar die dag :)

pS op 23 apr 2020 12:55

Een van de makkelijkste manieren om op de top te komen.

*bericht bewerkt door Rogier op 23 apr 2020 13:08

Click. Click. Peace

En wat een geluk met het weer hebben deze klimmers gehad, dat is geen garantie (verre van) rond deze top. Fijn boek ook over geschreven door Messner:

https://www.bol.com/nl/f/cerro-torre/30535642/

En wat een geluk met het weer hebben deze klimmers gehad, dat is geen garantie (verre van) rond deze top. Fijn boek ook over geschreven door Messner:

https://www.bol.com/nl/f/cerro-torre/30535642/

HN65 op 23 apr 2020 14:23

Hoe is die vertaling? Ik vind heel veel bergsportboeken zo geweldig slecht vertaald…

Click. Click. Peace

En wat een geluk met het weer hebben deze klimmers gehad, dat is geen garantie (verre van) rond deze top. Fijn boek ook over geschreven door Messner:

https://www.bol.com/nl/f/cerro-torre/30535642/

HN65 op 23 apr 2020 14:23

Hoe is die vertaling? Ik vind heel veel bergsportboeken zo geweldig slecht vertaald…

Rogier op 23 apr 2020 14:42

Ik heb het nooit vergeleken met de originele uitgave maar ik vond het echt prima. Mag ik dan de Witte Spin er nog bij adviseren? Wat een genot om te lezen.

Witte spin is een absolute klassieker :-)
Zelf vind ik The Shining Mountain een van de allerbeste bergsportboeken ooit. En ik vond als 16 jarige (ofzo) Touching the void een heel indrukwekkend boek. Zo indrukwekkend dat ik ooit die Siula Grande ook ben gaan beklimmen ;-)

Click. Click. Peace

… En ik vond als 16 jarige (ofzo) Touching the void een heel indrukwekkend boek. Zo indrukwekkend dat ik ooit die Siula Grande ook ben gaan beklimmen ;-)

Rogier op 23 apr 2020 18:04

De film daarvan heb ik gezien. Zeker indrukwekkend.

Patagonia, ja de beelden spreken voor zich! De survival avonturen van Bear Grylls in Patagonia vind ik altijd er indrukwekkend.

Bear Grylls? Haha, kon je je lachen wel inhouden dan? 😁

Wauw, dit is echt bizar… Ik ga ook maar eens in patagonië een kijkje nemen zodra je weer mag reizen denk

Wat een fantastische beelden zeg! Over een paar jaar ga ik daar ook maar eens naartoe!

Mr. Slow

Plaats een reactie