Nieuw snowboard

Beste wintersporters,

Zijn er nog mensen die mij wat advies zouden kunnen geven met betrekking tot een nieuw snowboard?
Ik ben op zoek naar een nieuw all mountain board.
Heb momenteel zo'n 5 weken ervaring en ga met gemak de meeste blauwe en rode pistes af.
Ben dus op zoek naar een snowboard waar ik de komende seizoenen mee vooruit kan qua ontwikkeling en waar ik dus niet te snel op uitgekeken ben.
Nu ik zag dat veel webshops uitverkoop houden, dacht ik van ik zal eens informeren.
Mijn budget ligt op maximaal €300 voor een nieuw board (bindingen heb ik al).
Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Bram.sl op 28 apr 2020 19:18

Met deze informatie gaat niemand je een gericht advies geven. Er zijn zoveel leuke all mountains boards maar er zit ook veel verschil in. Goed rode en blauwe pistes afkomen is één ding. Maar wil je meer snelheid en Carven, wil je ook jibben, springen, af en toe een funpark in etc. Moet het een uitdagend board zijn of nog steeds vergevingsgezind etc.

Ik heb zelf niet zoveel detail informatie over welk merk en type dan bij jouw wensen aan gaat sluiten maar genoeg anderen hier hebben dat wel. Als je maar omschrijft wat je er mee wilt doen!

🏂

Kijk om te beginnen met je orientatie eens op Thegoodride.com, daar zit dacht ik een handige tool op om te zien welk board bij jou kan passen. Daarnaast kun je aangeven wat jouw stijl is, maar maat snowboardschoen en gewicht kan ook meespelen in het type board.
Wat voor board(s) heb je de laatste jaren op geboard en wat was jouw voorkeur daarin?
Succes in elk geval!

Ik zou sowieso verschillende boards uitproberen bij Duijvenstein. Zelf ook gedaan.

Nu heb ik een Jones mind expander 158 gekocht. Meer een poeder board. Geweldig wendbaar , poeder maar carve gaat ook wel.

gr pat

Pat.

Hangt er inderdaad heel erg vanaf wat je ermee wil en in welke richting je jezelf wil ontwikkelen. Je hebt all-mountainboards die wat stijver zijn en meer “directional” in vorm, bv tapered boards, maar je hebt ook twin/directional twin all-mountain boards waar je nog iets flexibeler op bent. Rijd je bijvoorbeeld wel eens switch, of ben je van plan dat regelmatig te doen? Ben je op zoek naar iets poppy’s, waar je ook lekker op kan rondspringen over de berg, of ben jij vooral iemand van de lange bochten en het cruisen/carven/… en is drijfvermogen in de poeder voor jou belangrijker?

Uitproberen is sowieso heel belangrijk. Twee van mijn drie boardjes heb ik uitgeprobeerd en ben ik toen stapelverliefd op geworden, eentje heb ik gekregen van mijn werk en ik dacht dat het echt precies was wat ik zocht, uiteindelijk viel dat toch tegen.

Ik heb een aantal Bataleon-boards gereden en heb nu ook een Rome in de stal staan, mocht je daar vragen over hebben kan ik je misschien wel een beetje helpen :)

Hi Bram! Wat voor lengte board zoek je? Ik heb een Libtech Skatebanana te koop 153cm inclusief Union bindingen en een tas. Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, die deze weg ivm overstap op skiën.

Board is heel fijn en vooral op ijs heel vergevingsgezind! Zoek maar eens op, is het model van 2017 geloof ik. De bindingen zijn van 2018. Op het board is 3 weken geboard en de bindingen zijn 2 weken oud. Als je meer info wilt dan moet je het maar laten weten!

*bericht bewerkt door ErikN op 27 sep 2020 21:42

Hi Bram! Wat voor lengte board zoek je? Ik heb een Libtech Skatebanana te koop 153cm inclusief Union bindingen en een tas. Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, die deze weg ivm overstap op skiën.

Board is heel fijn en vooral op ijs heel vergevingsgezind! Zoek maar eens op, is het model van 2017 geloof ik. De bindingen zijn van 2018. Op het board is 3 weken geboard en de bindingen zijn 2 weken oud. Als je meer info wilt dan moet je het maar laten weten!

ErikN op 27 sep 2020 21:37

skate banana is toch zeer park gerelateerd? dus niet echt all mountain zoals de persoon in kwestie verzoekt.

don't count the days, make the days count !

Ik zou eerst een uit gaan zoeken welke kant van het spectrum je op wilt met all mountain. Een pistegerichte all mountain die daarnaast ook redelijk in de poeder kan? Een park gerichte all mountain die daarnaast ook redelijk op de piste is? Of een pistegerichte all mountain die daarnaast ook redelijk in het park is?

Born to Ride

Hi Bram! Wat voor lengte board zoek je? Ik heb een Libtech Skatebanana te koop 153cm inclusief Union bindingen en een tas. Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, die deze weg ivm overstap op skiën.

Board is heel fijn en vooral op ijs heel vergevingsgezind! Zoek maar eens op, is het model van 2017 geloof ik. De bindingen zijn van 2018. Op het board is 3 weken geboard en de bindingen zijn 2 weken oud. Als je meer info wilt dan moet je het maar laten weten!

ErikN op 27 sep 2020 21:37

skate banana is toch zeer park gerelateerd? dus niet echt all mountain zoals de persoon in kwestie verzoekt.

Droopy-d op 28 sep 2020 13:29

De naam skate banana doet mss vermoeden dat het een park board is maar is een all terrain board. Wel speels, maar op hoge snelheid nog goed en op ijs zeer stabiel tov andere boards (is m’n ervaring). Ook prima voor de poeder, eigenlijk alles dus. Maar de reviews spreken voor zich uiteraard :).

Plaats een reactie