Foto behang

Hallo,
binnenkort willen we de keuken verbouwen en dan de achterwand behangen met foto behang met uitzicht op de bergen. Heeft iemand een tip van mooie foto’s die we zouden kunnen gebruiken. Het mag een winter berglandschap, ski piste met liften, aan een meer of zo als in Noorwegen met gekleurde huizen en de witte bergen op de achtergrond zijn.
Ik ben al dagen aan het zoeken maar vaak is de afbeelding te hoog waardoor de helft van de foto bruikbaar is.
Alle tips welkom.

Groetjes Janette.

Heel eenvoudig de foto bijsnijden naar het juiste formaat, en dan het leukste stuk gebruiken uiteraard.
En op de stockfoto websites zoeken op panorama misschien? Krijg je sowieso een betere beeldverhouding.

Hier vind je vast wel wat moois @Janette:

https://unsplash.com/s/photos/mountain

Helemaal gratis ;), hoge kwaliteit en resolutie.

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Deze heb ik vorig jaar gemaakt na al die dagen enorme sneeuwval in Oostenrijk en vind hem zelf erg goed gelukt al hangend uit een lift…

null

Deze heb ik vorig jaar gemaakt na al die dagen enorme sneeuwval in Oostenrijk en vind hem zelf erg goed gelukt al hangend uit een lift…

Bart14 op 29 apr 2020 12:06

null

Volgens mij hebben we ongeveer op dezelfde dag deze foto gemaakt ;-)
Bij mij was het in Hochkonig, het was die dagen flink koud. Daarom bleef de sneeuw zo mooi op de bomen hangen.

Peter Pos

Behang in de keuken.
Ik weet het niet.
Of wil je de kinderen achter het behang plakken in deze corona tijd 😃

Hooykaas,
Het behang is afwasbaar er komen geen boven kasten dus het lijkt ons een mooie toevoeging. Gelukkig is dat niet meer nodig, ze zijn volwassen.

Resolutie, kwaliteit van de foto, uitsnijding, kleurgebruik, kijkafstand tot de muur, wat komt er voor de muur te staan… 1001 dingen om rekening mee te houden om er een goed eindresultaat aan over te houden ipv een wazige grijs-groen-bruine vlek waar alleen jij een berg in herkent…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Klinkt als een mooi idee @Janette
bij de meeste print behang sites hebben ze foto’s met genoeg resolutie die je kan kiezen i.p.v. dat je zelf iets moet aanleveren. Ik zou voor iets sferisch kiezen met niet te veel details / huisjes / mensen. Dan is het abstracter en raak je er minder snel op uit gekeken. Ook geeft dit wat rust in de ruimte. kijk bijvoorbeeld hier eens
https://pixers.be/fotobehang/mistige-bergen-57636434…
of hier
https://www.werkaandemuur.nl/nl/werk/Bergen-en-mist/317785…
Als je een minder gedetailleerde foto kiest kan je hem ook makkelijker in verhouding laten snijden. Want er is geen gedetailleerde voorgrond die je er af knipt.

laat je het resultaat nog zien?
succes

*bericht bewerkt door SandraSki op 29 apr 2020 14:23

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik heb in mijn keuken een ruim 2 meter brede panorma laten uitprinten aluminium. DIt levert mooi beeld op, is goed afwasbaar en de kwaliteit is beter dan op behang. Dit zou ook een idee kunnen zijn. Deze kun je eventueel ook op de muur plakken. Volgens mij zijn bijna alle maten mogelijk.

Click. Click. Peace

Leuk idee. Ben benieuwd naar het resultaat ervan😃

@Rogier laat maar eens zien dan?!☃️

LA NORMA😍☃️

@Piefke, ik zal deze week even een fotootje maken. :-)

Click. Click. Peace

Bij de mooiste bergfoto’s zag ik deze van @Gerben1979:

null

Qua formaat goed voorbeeld? Misschien heeft hij nog tips

*bericht bewerkt door maik100 op 29 apr 2020 15:31

...ski-addict...

Hmmmmm link doet t niet, maar ik bedoel deze slaapkamer

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/20d054f7ae9b7eebe089067b...

...ski-addict...

Ik heb zeker nog wel wat tips. zal ze puntsgewijs opnoemen:

1: Kies een foto in dezelfde verhouding als de wand waarop waar je het behang wilt hebben. Onze slaapkamer is 3,32m x 2,63m en wij zijn dus bewust op zoek gegaan naar een foto in 'landschap' oriëntatie. Een foto in 'portret' oriëntatie kan niet, of komt in de verhoudingen niet goed uit;

2: Kies een foto in een heel hoge resolutie met veel pixels per vierkante meter als je zelf een foto uitzoekt. Deze foto was ruim 20MB en is een stockfoto van Adobe. Wij hadden dezelfde foto van onszelf en die was qua resolutie te laag. Bij een lage resolutie krijg je echt een 'blokkerig' beeld door de uitvergroting;

3: veel fotobehang websites hebben standaard foto's die kwalitatief voldoen. Wil je een eigen foto gebruiken, laat deze dan eerst checken alvorens je de bestelling doet. Ons behang is besteld via fotobehang.com en zij hebben ons netjes geholpen met een check op de resolutie en pixeldichtheid;

4: Neem het behang iets groter dan je feitelijke wandafmetingen. Dan heb je wat marge met wandafwijkingen. Wij hebben 5 cm. marge aangehouden;

5: Kies brede banen. Ons behang is in totaal 3 banen. Bij het plakken zijn wij ook begonnen met de middelste baan zodat het midden van de foto ook exact midden op de wand zat.

hopelijk heb je iets aan mijn tips!

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 29 apr 2020 16:27

Skiing is not a lifestyle, it's life.
Groeten, Harald

Hier goede ervaringen met nikkel-art.nl, zowel fotobehang met stockfoto’s als plexiglasafbeelding van eigen foto. Prima service en kwaliteit, en heel veel beeldmateriaal. Ze maken desgewenst een proefprint van een eigen foto, zodat je een goed beeld krijgt van de scherpte.
Voor een muur van 2,50m hoog en 3 meter breed kom je al snel op 88 MP uit (200 dpi).Zelf beeldkwaliteit berekenen kan op deze site: https://www.chromio.nl/dpi-ppi-berekenen-tool-pixel-resoluti…

Mocht je relatie nog niet genoeg getest zijn door het samen thuiswerken… Ga dan samen behangen, vooral motiefbehang maar zeker ook fotobehang! Doorsta je dat ook dan kan je relatie nooit meer stuk! 😅

*bericht bewerkt door Martin9 op 30 apr 2020 10:36

🏂

Mocht je relatie nog niet genoeg getest zijn door het samen thuiswerken… Ga dan samen behangen, vooral motiefbehang maar zeker ook fotobehang! Doorsta je dat ook dan kan je relatie nooit meer stuk! 😅

Martin9 op 30 apr 2020 10:36

Wij zijn echt geen klussers en gelukkig werk ik nog buitenshuis. Inmiddels 35 jaar samen dus ook dat zit wel goed.

Op https://www.foto4art.be heb ik een fotobehang met Matterhorn gezien. Echt prachtig!

null

googel eens op fotobehang winter en dan afbeeldingen, keuze genoeg.

null

Dit is het geworden de Bodensee.
Bedankt voor de handige tips en reacties.
Groetjes, Janette.

Geinig zo met die bootjes. Dat geeft een leuk effect.

It is an amazing world

zalig, nu nog een versie met een kamerbreed ultra-resolutiescherm en een rechtstreekse link naar je favoriete webcam.
(de grootte van een gewoon venster zou ook al een goed effect geven)

Glide on!

Mooi @Janette😃
Waar heb je hem uiteindelijk laten realiseren?

@Rogier hoeveel dagen zitten er bij jou in een week?🥶

*bericht bewerkt door Piefke op 20 okt 2020 16:08

LA NORMA😍☃️

null

Click. Click. Peace

.

*bericht bewerkt door Piefke op 20 okt 2020 16:12

LA NORMA😍☃️

Piefke bij Foto-muur.com.

Plaats een reactie