Info over reizen naar Frankrijk en de situatie aldaar

Helaas zorgt de Nederlandse pers voor veel misverstanden door foute of onvolledige informatie.

Op dit moment is het zo dat er pas op 25 mei een beslissing wordt genomen over buitenlandse toeristen in Frankrijk deze zomer. Wat we wel weten is dat de Zwitserse regering afgelopen woensdag heeft gezegd dat de grens tussen Frankrijk en Zwitserland vanaf 15 juni weer open is, mits de situatie dit toelaat.

Ook wordt op 25 mei aangegeven hoe en onder welke voorwaarden de horeca in Frankrijk weer vanaf 2 juni open mag gaan.

Ik kan je de volgende link aanbevelen van Frankrijk.nl waar ze alles op een goede, duidelijke en correctie manier bijhouden:

https://www.frankrijk.nl/2020/05/corona-virus-status-frankri…

Life is fun, so enjoy it

Dank je! Er gaan nogal wat minder optimistische verhalen door het almachtige www momenteel, gewoon nog even aankijken dus!

Edwin van Riel

Ik ga het zien de komende tijd. Heb nog ergens een weekje vrij, maar nog geen idee wat en of ik wat ga doen.

Toevallig vanmiddag aan het kijken geweest of we naar Frankrijk kunnen deze zomer.
Had nuttige info op ascii gevonden, maar liep helaas toch een aantal dagen achter op de feiten.

Dus dit is goede info, thnx

Edit: de zomervakantie is voor ons pas in augustus, je zou je kunnen afvragen waar ik me druk om maak… :)

*bericht bewerkt door Ferdinand op 15 mei 2020 19:30

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Het virus verspreid zich niet! Mensen verspreiden zich en daarmee het virus. Het zoeken naar de eerste of kleinste mogelijkheid om je te verplaatsen past bij passie maar of het ook verstandig is…

@spam je hebt op zich wel een punt, anderzijds wanneer je je verplaatst tussen 2 gebieden die beiden al getroffen zijn en verder dezelfde voorzorgen treft als thuis, weet ik niet of je nou echt zoveel aan verspreiding van het virus bijdraagt, vergeleken met bv een vakantie in eigen land.

We bekijken het tzt. Gaan alleen als het maar ons idee acceptabel is qua risico’s voor ons en anderen en wanneer we wel gewoon wat vrijheden hebben ter plekke.

Voordeeltje is dat we met de caravan vrij veel mogelijkheden hebben om de contacten met derden te beperken. Niet de bedoeling op vakantie normaal gesproken, maar dat is dan niet anders ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 18 mei 2020 07:59

Edwin van Riel

Plaats een reactie