Wie heeft tips voor wintersportvakantie in Are zweden of Trysil noorwegen?

Ik zou graag van anderen op dit forum tips + ervaringen willen horen over hun reis naar Are / Trysil. Ik ben namelijk van plan om, (als alles weer open is i.v.m. corona), een wintersportvakantie te boeken richting Are of Trysil tijdens nieuwjaar.

Heeft iemand tips of ervaringen die hij/zij wil delen? Dan hoor ik het graag

Are en Trysil zijn geheel verschillende gebieden.
Trysil is een dorp op enige afstand van het skigebied. Het skigebied van Trysil is in feite één berg met pistes in alle richtingen. Rondom de berg liggen heel veel recreatiebungalows, een appartementenhotel en een klein centrum met winkels en restaurants. Iets verder ligt een groot hotel en een grote supermarkt. In Trysil zelf zijn winkels en restaurants. Op één steile (speed)piste na zijn de pistes niet moeilijk.
Are is een langgerekt dorp met aan de ene kant bergen en de andere kant een spoorlijn en een meer. Het is een gezellig dorp, veel gezelliger dan Trysil. De skiliften beginnen in het dorp. Niet alle gebieden zijn met elkaar doorverbonden. Het is een mooi gebied, maar het kan er behoorlijk koud en winderig zijn. Dan heb je pech, want dan gaan de liften snel dicht op een paar lage liften na. Maar daar staan dan enorme wachtrijen.
Ervaring met de drukte rond nieuwjaar heb ik niet. Veen hutten zijn in privé eigendom maar worden verhuurd door Skistar. Het zou best kunnen dat rond de feestdagen veel hutten door de eigenaars worden gebruikt.
In Trysil zat ik in het appartementenhotel. Kamer met keuken en op zeer korte afstand van de belangrijkste stoeltjeslift. In Are had ik een appartement.
Als je nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Plaats een reactie