Waarheen met Corona?

Gelukkig zijn wij afgelopen jaar nog net op tijd naar Sankt Anton geweest. Een fantastisch gebied, wat we naast de (off) piste mogelijkheden ook zeker voor de apres ski bezochten! Ook voor volgend jaar (januari 2021) mag ik weer kiezen waar we heen gaan. We zijn 9 mannen die allen gevorderd skiën of snowboarden, houden van de apres ski en eigenlijk altijd op de piste lunchen en uit eten gaan.

Nu ik die apres ski komend jaar niet voor me zie zoals ik hem gewend ben ben ik aan het denken om naar italië te gaan. één keer geweest en heerlijk eten & drinken en wat rustiger wat gezien de 1,5 meter goed uitkomt.

Ik ben even benieuwd of jullie het met me eens zijn en welk gebied in Italië jullie adviseren? Ik zag Val Gardena staan? We zullen waarschijnlijk met de auto gaan.

Dank voor jullie input alvast!

Groet,

Niels

*bericht bewerkt door Sneeuwfreak op 27 mei 2020 17:06

Met corona mag je nergens heen 😉

Dat klopt, vergeten te vermelden dat we de 2e week van januari 2021 willen gaan. Hopelijk kunnen we dan weer skiën!

Als je offpiste wil, is Val Gardena (of sowieso de Dolomieten) niet het allerbeste om ver van te voren te boeken. De rest van je wensen kunnen daar wel, je kan er lekker eten en goed skiën.

Maar dat kan dan eigenlijk in alle Italiaanse gebieden natuurlijk wel ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je van off piste houdt en je wilt naar Italië zou ik eens naar Via Lattea kijken. Een hoek van Italië waar over het algemeen veel meer sneeuw valt dan in de Dolomieten. Wanneer er een retour d’est voorbij komt zit je helemaal gebakken daar.

Born to Ride

Monte Rosa en Courmayeur zijn gebieden in Italie die bekend staan om de off-piste. Dat eerste gebied is wat leuker qua pistes, het tweede gebied is leuk als je bereid bent ook wat te rijden om bij de lift te komen. Chamonix en La Thuile liggen dan op 30-40 minuten afstand met de auto.

Plaats een reactie