Welke plaats in de zomer

Welke plaats in Oostenrijk is leuk om met de kids in de zomer(sep) heen tegaan ??

SFL

Het is maar net waar je naar op zoek bent. Zoek je een soort pretpark of disneyworld op de berg dan is een gebied zoals het hierboven genoemde serfaus fiss ladis een optie, zoek je juist rust en ruimte en een mooie natuurlijke omgeving dan moet je zulk soort gebieden juist volledig links laten liggen en eens kijken naar bijvoorbeeld het villgratental en het naastgelegen winkeltal. Een mooie omgeving en weinig toeristisch, dus daardoor erg rustig. Door de ligging tegen de italiaanse grens is het eten er ook nog eens bijzonder goed.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 09 jun 2020 07:21

Born to Ride

Met kids is het wel leuk dat er voor hun ook iets meer te doen is alleen maar wandelen. Ik ben in het Montafon gebied geweest in de zomer en vond het daar erg leuk. Leuke zwembaden (oa met een “raft” rivier voor kinderen) en op de berg is het heerlijk wandelen maar zijn er echt leuke dingen voor de kids beschikbaar (in elke leeftijdscategorie).

Wilco van Bragt

Met kids is het wel leuk dat er voor hun ook iets meer te doen is alleen maar wandelen. Ik ben in het Montafon gebied geweest in de zomer en vond het daar erg leuk. Leuke zwembaden (oa met een “raft” rivier voor kinderen) en op de berg is het heerlijk wandelen maar zijn er echt leuke dingen voor de kids beschikbaar (in elke leeftijdscategorie).

WilcovanBragt op 9 jun 2020 08:01

Ik zou ook graag eens in de zomer naar Montafon gaan. Ben alleen nog op zoek naar een leuk onderkomen. Kun je me misschien iets aanbevelen?

Übung macht den meister!!!

Er is van alles te vinden in Montafon in allerlei prijsklasses en soorten. Ik ken voornamelijk Sankt Gallenkirch (vanwege zijn centrale liggen naar mijn mening een ideale locatie).Mooie appartementen in de wat luxere prijsklasse vind je bijvoorbeeld bij Gastauer (incl buitenzwembad. Tip ligt centraal in het dorp dus zeker in de zomer ideaal) , Chalet Resort Montafon en Upland Parcs. Er zijn ook goed hotels zoals Grandau en Adler en natuurlijk vele appartementen/kamers bij de lokale aanbieders.

Wilco van Bragt

Wij zijn naar zillertal geweest een keer met de jongste in september. hij was toen ergens 2,5 jaar. je hebt een kaart waar je hele dag door kan met de trein/bus en ook met de lift omhoog en omlaag kan. we hebben daar leuke wandelingen gemaakt. hij zat bij ons in de rugdrager.
Leuke zwembad in fugen. Toen genoeg berghutten die open waren om even te stoppen om iets te drinken of te eten.

tja het weer. we hebben in september alles gehad .10 graden , 30 graden , regen , sneeuw , zon.en dat alles in 2 weken.

Hoe oud is je kind.

Het Ötztal hier is erg veel te beleven Het helemaal Ötzi park watervallen bij Umhaussen Area 47 avonturenpark, en als je een Ötztal kaart koopt of krijgt van een aan gesloten partner bedrijf .Mag je gratis met gondels, in zwembaden ,openbaar vervoer, de gletsjer straat en veel meer.

Bij ons am Hochkönig is ook veel te doen. Rustige omgeving, pachtige wandel en klim mogelijkheden met mooie uitzichten en gezellige hutten. Liften waar je mee de berg op kan.
Mountainkart, zipp liner, bos glijbanen, klimpark in het bos, meren en zwembaden, Geocatching, Grossglockner hochalmstrasse, Zoutmijn Hallein, Eisriessenwelt, Salzburg op 70 km. Mountain (E) biken, flowtrail, Weet niet hoe oud jullie kids zijn maar er is ook nog Tony’s Alm spielplatz, verschillende klammen en nog veel meer :D

Dienten Die Alte schule

Lichtensteinklamm bij Pongau is na drie jaar weer open, erg leuk om te wandelen.
https://www.sn.at/salzburg/chronik/helix-ragt-30-meter-hoch-…

Dienten Die Alte schule

SFL is inderdaad wel een beetje Efteling achting maar voor kinderen superleuk om voor de eerste keer kennis te maken met een zomervakantie in de bergen. Saalbach Hinterglemm idem. In beide plaatsen leuke thema wandelingen voor kinderen. Maria Alm vonden wij ook leuk, maar sommige wandelingen waren een stuk moeilijker dan de gebaande paden in bijvoorbeeld SFL. Maria Alm heeft ook een heel fijn buitenbad. Afgelopen zomer zijn wij in Maria Pfarr geweest. Dit ligt in de Lungau en heeft ons verrast. Wat een natuurschoon en werkelijk na elke bocht weer een prachtig uitzicht en niet al te toeristisch. Tevens ook een fijn zwembad en andere leuke zwembaden in de buurt. Als je in september gaat zou ik last minute boeken en de weersvoorspelling meenemen in je keuze. Neem in ieder geval een accommodatie waarbij een zgn zomerkaart is inbegrepen.

Wij gaan al jaren richting Karinthië. Aan de zuidkant van de Alpen waardoor je net iets beter weer hebt dan aan de noord kant. Een beetje middelands zee klimaat. Mijn voorkeur is de Millstättersee.

Het Ötztal hier is erg veel te beleven Het helemaal Ötzi park watervallen bij Umhaussen Area 47 avonturenpark, en als je een Ötztal kaart koopt of krijgt van een aan gesloten partner bedrijf .Mag je gratis met gondels, in zwembaden ,openbaar vervoer, de gletsjer straat en veel meer.

ruudsan op 9 jun 2020 14:39

Otztal is sowieso mooi en leuk. Daarnaast kan je vanaf daar ook makkelijk een dagje naar Innsbruck of rodelen in Imst

Not all who wander are lost

De meeste skigebieden en/of regio’s hebben tegenwoordig natuurlijk een zomerkaart, zeker aan te bevelen.

Wat @skizoeker zegt is zeker waar. Vorige zomer nog aan de Millstattersee gestaan met mediterraan weer. En in de omgeving is alles te vinden, van fietsen rond het meer, tot wandelen, klimmen, gletscherbezoek enz. enz.

Maar ook de Skiwelt is bijvoorbeeld leuk met veel waterspeelplekken voor de kids boven aan elke lift vanuit Soll, Scheffau en Ellmau. En kilometers simpele wandelwegen boven.

...ski-addict...

Precies, Karinthië! Beter weer, lekker zwemwater, ontzettend veel te doen voor kinderen, en vaak gratis. Veel campings en veel goedkope accommodatie te vinden in de zomer. Bergwandelen natuurlijk ook mogelijk…

Life is what happens while you were checking your phone

Pitztal is ook een aanrader, Hochzeiger voor leuke kinderactiviteiten en Pitztaller Gletscher is gewoon uniek hoog.

Plaats een reactie