FFW naar de zomer dan maar

Hello bergliefhebbers

Omdat we helaas niet meer naar de sneeuw konden dit seizoen en onze normale zomervakantie bestemming (provence) ook wel niet zal zijn zoals we ze kennen zouden we graag van onze vakantie genieten in de bergen. Op zich is even al goed genoeg, maar de bergen spreken ons voor deze zomer meer dan aan.
Wijzelf zijn vrij grote frankrijk-liefhebbers, dus we zoeken eigenlijk wel een franse bestemming.
Na wat google werk spingt Chamonix mij in het oog, maar er zijn natuurlijk ook nog andere dorpen… ikzelf ben nogal van het ruige-bergen, mijn vriendin is misschien iets minder als doener fan van ruige bergen, maar dat neemt niet weg dat we beiden genieten van het ruige uitzicht.
We zouden er graag wat gaan wandelen, mountainbiken… noem maar op, maar een levendig en mooi dorp is ook wel een beetje een must voor 's avonds.

Zijn er mensen met zomerervaring in Chamonix? Andere top-zomergebieden?
Shoot!

Ik zal Chamonix nooit afraden. Het is er qua omgeving buitengewoon mooi en ze noemen het niet voor niets het "bergsportmekka" van Europa. Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag? Willen jullie camperen of overnachten elders?

Wellicht is Annecy ook een optie/idee? Vanuit daar kan je namelijk vrijwel alles. Je kan de ruige bergen opzoeken, je kan het meer in, fietsen, dag naar Chamonix, maar ook het leuke stadje Annecy in. Annecy is qua stad leuker dan Chamonix, maar ook een stuk groter. Ik weet een prima camping, maar dat ligt natuurlijk ook aan jullie eisen/wensen :).

*bericht bewerkt door Edwin. op 03 jul 2020 17:10

Not all who wander are lost

Welke camping dan?! Hoor het graag!

Welke camping dan?! Hoor het graag!

Jochemgerrits op 3 jul 2020 21:08

Ik ben zelf op onderstaande camping een keer of 8 geweest. prima uitvalsbasis.

https://www.campingaucoeurdulac.com/nl/m_1_au-coeur-du-lac-c…

Not all who wander are lost

Dank voor het delen. Zal het eens bekijken!

Pyreneeën overwogen? Wij zijn een keer in de zomer in Argeles Gazost geweest, schattig dorpje, en rondom ruige bergen, watervallen (pont d’espagne) en keteldalen (cirque de Gavenie is de bekendste) en genoeg sportieve activiteiten in de omgeving. Wij zijn daarna doorgestoken naar Spanje, via Tunel de Bielsa, een van de mooiste routes die we ooit gereden hebben. Chamonix is voor ons alweer een tijdje geleden, het is een echt bergsport dorp, indrukwekkend met alle gletsjers waarvan het toen (bijna 30 jaar) geleden leek alsof ze in het dorp uitkwamen.

Ik zal Chamonix nooit afraden. Het is er qua omgeving buitengewoon mooi en ze noemen het niet voor niets het "bergsportmekka" van Europa. Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag? Willen jullie camperen of overnachten elders?

Wellicht is Annecy ook een optie/idee? Vanuit daar kan je namelijk vrijwel alles. Je kan de ruige bergen opzoeken, je kan het meer in, fietsen, dag naar Chamonix, maar ook het leuke stadje Annecy in. Annecy is qua stad leuker dan Chamonix, maar ook een stuk groter. Ik weet een prima camping, maar dat ligt natuurlijk ook aan jullie eisen/wensen :).

Edwin. op 3 jul 2020 17:08

Hey Edwin. Bedankt voor de tips. We zijn beide jonge dertigers, en we zoeken ergens een appartementje, we zijn niet zo van het echte kamperen… We verkiezen eigenlijk het logeren in Chamonix omwille van het gevoel echt midden in de bergen te zijn, maar toch ‘s avonds nog wat te kunnen drinken op een terrasje. Klimmen zullen we niet doen, daar hebben we geen ervaring in. Dus het echte ruige werk is niet voor ons. Ik dacht ook al eerder aan L2A en alpe d’ huez, maar Chamonix en haar omgeving lijkt ons dan wel fascinerender?

Ik zal Chamonix nooit afraden. Het is er qua omgeving buitengewoon mooi en ze noemen het niet voor niets het "bergsportmekka" van Europa. Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag? Willen jullie camperen of overnachten elders?

Wellicht is Annecy ook een optie/idee? Vanuit daar kan je namelijk vrijwel alles. Je kan de ruige bergen opzoeken, je kan het meer in, fietsen, dag naar Chamonix, maar ook het leuke stadje Annecy in. Annecy is qua stad leuker dan Chamonix, maar ook een stuk groter. Ik weet een prima camping, maar dat ligt natuurlijk ook aan jullie eisen/wensen :).

Edwin. op 3 jul 2020 17:08

Hey Edwin. Bedankt voor de tips. We zijn beide jonge dertigers, en we zoeken ergens een appartementje, we zijn niet zo van het echte kamperen… We verkiezen eigenlijk het logeren in Chamonix omwille van het gevoel echt midden in de bergen te zijn, maar toch ‘s avonds nog wat te kunnen drinken op een terrasje. Klimmen zullen we niet doen, daar hebben we geen ervaring in. Dus het echte ruige werk is niet voor ons. Ik dacht ook al eerder aan L2A en alpe d’ huez, maar Chamonix en haar omgeving lijkt ons dan wel fascinerender?

boardingtime op 5 jul 2020 09:50

Als de keuze gaat tussen deze drie gebieden dan wint Chamonix hands-down. Maar mountainbiken is in de zomer erg gereguleerd rondom Chamonix.

Als ik je zo lees, zo ik ook zeker mijn thuisgebied (Ecrins / Queyras) met verblijfplaats Briançon aanraden. Leuk stadje, lekker (berg)wandelen (meer mogelijkheden dan cham) lekker mountainbiken (heel veel meer mogelijkheden) en meer meertjes enzo waar je lekker kunt zwemmen.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie