Garmin fenix 6

Dennisdemennis10 juli 2020 · 10:03

Heeft iemand ervaringen met de ski kaarten op een garmin fenix 6 is dit een handige toevoeging of een leuke gimmick zonder echte meerwaarde Kun een beetje duidelijk zien waar je bent op de pistes of is dit echt gewoon te klein op het scherm

Alex10 juli 2020 · 12:27

Imo is dit meer een gimmick. Het display is domweg te klein. Ik heb een Fenix 5 en heb daar wel eens dingen gedaan met kaarten, maar daar werd ik niet echt gelukkig van.

When life gets too complicated.... SKI
Rogieradmin10 juli 2020 · 20:35

Imo is dit meer een gimmick. Het display is domweg te klein. Ik heb een Fenix 5 en heb daar wel eens dingen gedaan met kaarten, maar daar werd ik niet echt gelukkig van.

Alex op 10 jul 2020 12:27

Hier ben ik het mee eens. Buiten die kaarten een absoluut geweldig horloge!

Click. Click. Peace
evr6611 juli 2020 · 07:59

5x hier. topklokkie maar het scherm is gewoon te klein om op te navigeren. Als Leuke backup maximaal. Telefoon of gewoon een goede papieren kaart werken beter.

Edwin van Riel
Rogieradmin11 juli 2020 · 19:59

5x hier. topklokkie maar het scherm is gewoon te klein om op te navigeren. Als Leuke backup maximaal. Telefoon of gewoon een goede papieren kaart werken beter.

evr66 op 11 jul 2020 07:59

Vergeet ook niet een goede echt dedicated GPS ;-)

Click. Click. Peace
JeroenPIZS12 juli 2020 · 10:23

5x ook en herkenbaar verhaal boven. Als je tijd hebt dan is telefoon of kaart gewoon beter vind ik.

Wel gebruik ik m bij het rennen (wanneer ik niet steeds wil stoppen) voor lange trails waar je de route van tevoren in de kaart vastlegt en dan wordt de app voor mij althans erg bruikbaar en kan ik zonder kaart/ telefoon op goede wegwijzing vertrouwen. Juiste voorbereidingen treffen, terrein bestuderen, schaal instellen, juiste schermen onder je sneltoetsen voor makkelijk schakelen, etc waardoor je als het ertoe doet goed de nodige details kunt zien en niet bij een kruispunt toch de verkeerde weg inslaat ed zijn ook voor mij ook een belangrijke dingen geweest die het verschil maakten.

Broodkruimelspoor achterlaten feature is ook een handige geweest om als het moet precies dezelfde weg terug te vinden.

Maar goed, op de skies zal het allemaal denk ik minder handig en nodig zijn vergeleken met het gebruiksgemak van kaart en telefoon.

Reneadmin12 juli 2020 · 10:28

En de Garmin Vivo hier. Ik kan enkel een pijl op mn scherm krijgen met vooringeladen routes. En dat is nou niet echt iets wat ik op een skidag voor ogen heb. Met het formaat scherm lijkt me meer info ook bijna niet te doen. Voor wandelen, fietsen en klimmen top, maar ik zou het nooit gebruiken voor pistekaarten.

Don't panic, you will always have your towel...
zeehaasje12 juli 2020 · 11:07

Ik heb zelf de fenix 6 , voor wandelingen is het prima om op je horloge te navigeren samen met de komoot app

To ski or not to ski, that's not a question
Bart1412 juli 2020 · 13:49

Met het skiën/boarden is het ook niet super handig om de hele tijd je mouw omhoog te moeten doen om op je horloge te kijken…

Zelf heb ik de vivoactive 4, leuk ding om wel de activiteit mee te tracken met bijvoorbeeld strava

kjiratsiekoedel12 juli 2020 · 19:37

De Fenix 5 vind ik met wandelen ook kleine kaart hebben. Werkt prima voor vooraf ingeladen routes en wandelen. En dan kan je wel wat navigeren.

Maar de kaart is te klein om op snelheid op de kaart te oriënteren/navigeren

Henrike14 juli 2020 · 19:49

Ik heb pok een vivoactive en gebruik hem voor hardlopen, spinning en het tracken van allerlei cardio zaken. Achteraf terugkijken op de garmin connect app vind ik wel tof. Ook in hybride kaartweergave.

It is an amazing world

Plaats een reactie