Waar ski's kopen omgeving Noord- of Zuid-Holland of Utrecht

Hoi!

Ik wil mij graag goed laten adviseren voor de aanschaf van een ski-set. Waar kan ik dit het beste laten doen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?Omgeving Amsterdam, Utrecht of Zuid-Holland is allemaal prima.

Ik hoor het graag!

Bij MK skiservice (Bilthoven) zijn wij meerdere keren naar alle tevredenheid geadviseerd en geholpen.

*bericht bewerkt door Marije77 op 23 jul 2020 23:35

❄️

Skicentrum Heemskerk!

mama on a mission in the snow

Soellaart in Haarlem. Die nemen echt de tijd voor je en weten er veel vanaf. Goed en eerlijk advies en tot nu toe zonder testen nog nooit een miskoop gedaan.

Duijvesteijn (alleen ervaring met Zoetermeer) voordeel hier is dat je ook spullen kan testen.

🏂

Voor advies MK Skiservice, om te testen Duivesteijn (en eventueel hier wat test suggesties vragen). Skicentrum Heemskerk hoor ik veel goede dingen over (van zeer kritische mensen), maar ben ik zelf nog nooit geweest.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hier kun je ook de vraag stellen wat bij je zou passen. Adviseurs genoeg.
Alleen even vertellen hoe ervaren je bent, gewicht, leeftijd, on/off piste, wat zoek je in een ski, enzovoort.

Aftellen maar!

Hier kun je ook de vraag stellen wat bij je zou passen. Adviseurs genoeg.
Alleen even vertellen hoe ervaren je bent, gewicht, leeftijd, on/off piste, wat zoek je in een ski, enzovoort.

Matthieu op 24 jul 2020 08:26

Hoi! Bedoel je op deze forum?

@Jeanine Ja, bekijk het Materiaal en Techniek forum-onderdeel maar eens.
Raar eigenlijk: volgens je profiel ben je al 338 weken lid van dit forum en je zou de vele advies-aanvragen gemist hebben?

Lees https://www.wintersport.nl/forum/topic/417398 en begin een topic met als titel “ski-advies voor …” in het Material en Techniek forum en er zijn zeker mensen hier die je willen helpen (in de zomer is het wel veel rustiger qua respons, maar ook nu zal je wel wat nuttige tips krijgen).

Glide on!

@Jeanine Ja, bekijk het Materiaal en Techniek forum-onderdeel maar eens.
Raar eigenlijk: volgens je profiel ben je al 338 weken lid van dit forum en je zou de vele advies-aanvragen gemist hebben?

Lees https://www.wintersport.nl/forum/topic/417398 en begin een topic met als titel “ski-advies voor …” in het Material en Techniek forum en er zijn zeker mensen hier die je willen helpen (in de zomer is het wel veel rustiger qua respons, maar ook nu zal je wel wat nuttige tips krijgen).

Vivace op 24 jul 2020 10:17

Bedankt voor de tip. Ik weet al aardig goed wat ik wil, maar zal zeker nog even kijken. Ik heb nooit een advies-aanvraag gehad omdat mijn notificaties van deze website uit stonden. Ik heb ze nu aan gezet.

@Jeanine Notificaties worden er niet mee bedoeld. Ik denk dat er sommigen hier vanuit gaan dat je met zo veel weken lidmaatschap vast wel eens een "help, ik zoek een ski" topic voorbij hebt zien komen of hebt aangeklikt.
Zoveel weken lid betekent natuurlijk niet dat je ook al die weken hier het forum hebt bekeken 😉

*bericht bewerkt door Bennie op 24 jul 2020 13:18

@Jeanine Notificaties worden er niet mee bedoeld. Ik denk dat er sommigen hier vanuit gaan dat je met zo veel weken lidmaatschap vast wel eens een "help, ik zoek een ski" topic voorbij hebt zien komen of hebt aangeklikt.
Zoveel weken lid betekent natuurlijk niet dat je ook al die weken hier het forum hebt bekeken 😉

Bennie op 24 jul 2020 13:13

Oké, ja ik snap het. Zit inderdaad voor het eerst sinds jaren weer eens op de forum. Maar ik ben dus vooral opzoek naar een goede skishop met personeel dat adviseert. Zeker in de aanschaf van skischoenen niet onbelangrijk.

@Jeanine Notificaties worden er niet mee bedoeld. Ik denk dat er sommigen hier vanuit gaan dat je met zo veel weken lidmaatschap vast wel eens een "help, ik zoek een ski" topic voorbij hebt zien komen of hebt aangeklikt.
Zoveel weken lid betekent natuurlijk niet dat je ook al die weken hier het forum hebt bekeken 😉

Bennie op 24 jul 2020 13:13

Oké, ja ik snap het. Zit inderdaad voor het eerst sinds jaren weer eens op de forum. Maar ik ben dus vooral opzoek naar een goede skishop met personeel dat adviseert. Zeker in de aanschaf van skischoenen niet onbelangrijk.

Aha, dat bedoel je met een ski-set: ski’s én schoenen.
Voor schoenen zie deze tips voordat je een winkel binnenloopt:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/327814/skischoenen…

Aftellen maar!

Zou erg helpen als je hier een video van jezelf zou plaatsen skiënd naar beneden van ondere opgenomen .
Dan zijn hier div. juiste adviezen gauw gegeven (niet door mij hoor)
Overgens nooit zomaar ski’s kopen zonder eerst te testen in de sneeuw.
Hier weten we dat allemaal wel. Maar jij blijkbaar (nog) niet 😉

Zou erg helpen als je hier een video van jezelf zou plaatsen skiënd naar beneden van ondere opgenomen .
Dan zijn hier div. juiste adviezen gauw gegeven (niet door mij hoor)
Overgens nooit zomaar ski’s kopen zonder eerst te testen in de sneeuw.
Hier weten we dat allemaal wel. Maar jij blijkbaar (nog) niet 😉

Hooykaas op 24 jul 2020 14:42

Oké, bedankt. Ik ben sneeuwsport leraar (snowboard en ski), dus ik weet al wat ik nodig heb ben ruimschoots geadviseerd door de Einheimischen, maar wil toch skischoenen even passen. Dank voor alle adviezen ik wil eigenlijk gewoon weten welke skishop professioneel personeel heeft.

Zou erg helpen als je hier een video van jezelf zou plaatsen skiënd naar beneden van ondere opgenomen .
Dan zijn hier div. juiste adviezen gauw gegeven (niet door mij hoor)
Overgens nooit zomaar ski’s kopen zonder eerst te testen in de sneeuw.
Hier weten we dat allemaal wel. Maar jij blijkbaar (nog) niet 😉

Hooykaas op 24 jul 2020 14:42

Oké, bedankt. Ik ben sneeuwsport leraar (snowboard en ski), dus ik weet al wat ik nodig heb ben ruimschoots geadviseerd door de Einheimischen, maar wil toch skischoenen even passen. Dank voor alle adviezen ik wil eigenlijk gewoon weten welke skishop professioneel personeel heeft.

Voor skischoenen kan ik ook Norbert Maier in Rotterdam aanraden.

Snowcountry in Leusden mag ook nog op de lijst. Al hebben die (volgens mij) met name hybride/toer schoenen.

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 25 jul 2020 08:33

Dat beeld heb ik ook van Snowcountry, maar daar werken wel mannen met verstand van zaken, inderdaad.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zelf goede ervaringen met OutdoorXL in Barendrecht.

@Marco. Je was wel erg vroeg wakker of laat op. Heb ook goede ervaringen met Outdoor XL.

Hen48

Hier al jaren een tevreden klant van skishop Nieuwegein.
Kleine tip (maar volgens mij geldt dat voor alle shops) ga op een doordeweekse dag en pak er een paar uur vooruit.

Hierboven al genoemd in Zuid Holland:
-Norbert Maier in Rotterdam. Al sinds hij in de jaren 90 nog bij Daka stond al een liefhebber en expert.
-OutdoorXL in Barendrecht. Sommigen denken dat dat een dozenschuiver of zo is, maar niets is minder waar. Er staan daar een paar fanatieke (toer)skiërs die echt kennis van zaken hebben. In het weekend kan het daar erg druk zijn: doordeweeks of gelijk 's ochtends vroeg gaan.

MK in Bilthoven voor schoenen (en ski’s). Beste kun je m.i. verschillende ski’s huren in een gebied en daarna een dergelijke set aanschaffen.

VS Sport in Gouda is een aanrader voor de schoenen! Even een afspraak maken en je kunt achter de zaak kosteloos parkeren, waarna hij vervolgens alle tijd voor je neemt.

Uitrusten doen we thuis wel!

Skiwinkel Hoofddorp.
In ieder geval voor je schoenen !
Kan prima schoenen aanmeten .
Aanbod ski’ s is daar niet zo groot .

Persoonlijk kan ik Norbert Maier Sport in Rotterdam erg aanraden. zelf laatst mijn 2e paar ski’s daar gekocht en qua schoenen heb ik daar ook niks te klagen gehad.

Plaats een reactie