Nieuwe website: feedback en bugs

Klopt @fheringa , alleen is dat geen bug. Je kan alleen gebieden toevoegen die op onze site staan. En gezien ons bezoekers profiel niet echt massaal doet aan zo’n verre reizen hebben we ze er niet op staan.

@Vivace @Matthias123 @Piefke We hebben het line break probleem nog eens uitvoerig getest en zijn tot de constatering gekomen dat er geen probleem is. We denken dat jullie iets anders verwachten dan hij doet, maar het systeem werkt zoals het zou moeten.

Dit bericht is op een iPhone geschreven en na deze regel druk ik één keer op enter…
Nu zit ik op de volgende regel. Druk ik nu twee maal op enter zit ik…

hier. Zoals je ziet staan de enters er netjes zonder dat ik nog vaker op enter moet drukken.

Yo-han op 19 okt 2020 17:35

@Yo-han
mogelijk is er toch iets raars aan de hand, maar niet bij gewone tekst.
b.v. bij deze post van bartvwg in het auto-topichttps://www.wintersport.nl/forum/topic/32079?page=69…

valt ook de eerste letter van de quote weg.

Bij mijn vorige post ging het ook mis omwille van een link naar een video.
De verdachte situaties zijn dus links en quotes.

PS ik doe alles via een Windows PC met Chrome

null

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 20 okt 2020 11:23

Glide on!

@Yo-han

nu ook weer
in mijn reply ben ik na een quote op de lijn onder de verwijzing naar jouw naam Yo-han op 19 okt 2020 17:35 vertrokken,
maar de site herschikt alles en zet mijn tekst zelf in een 2de quote

null

Glide on!

@Vivace Was toch weer een enter probleem. Als je op de quote knop klikt zet hij de quote in het tekst vak en de cursor meteen actief twee enters onder de quote. Wat er nu gebeurt is denk dat je met de hand de cursor weer precies onder de quote zet. Daar gaat het mis denk ik. Ik heb weer even de enter toegevoegd en voila alles staat netjes.

null

Dit staat trouwens al op ons lijstje want dit gaat vaker fout zien we. Maar een goede oplossing die voor iedereen werkt is nog even lastig.

MAND!

@Vivace @Matthias123 @Piefke We hebben het line break probleem nog eens uitvoerig getest en zijn tot de constatering gekomen dat er geen probleem is. We denken dat jullie iets anders verwachten dan hij doet, maar het systeem werkt zoals het zou moeten.

Dit bericht is op een iPhone geschreven en na deze regel druk ik één keer op enter…
Nu zit ik op de volgende regel. Druk ik nu twee maal op enter zit ik…

hier. Zoals je ziet staan de enters er netjes zonder dat ik nog vaker op enter moet drukken.

Yo-han op 19 okt 2020 17:35

Voor de breaks die jij aangeeft heeft ik toch over 1 enter extra nodig dan jij hier aangeeft.

Na deze regel druk ik 1x op enter… En na deze regel druk ik 2x op enter…
En na deze regel druk ik 3x op enter…

Er zit toch gewoon ergens iets niet lekker in de line breaks. Wat dat betreft zou ik adviseren snel terug te gaan naar het oude format. Het plaatsen van reacties en de lay-out daarvan werkte een stuk beter.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 20 okt 2020 11:30

Born to Ride

Omdat we het systeem zo hebben ingericht dat links naar youtube/vimeo, gewone links en afbeeldingen automatisch herkend worden en juist getoond is het voor de gebruiker een stuk makkelijker dynamische zaken te delen. Nadeel is wel dat zoiets heel gevoelig is voor enters en spaties. Zodra er voor of achter de link een spatie mist werkt het niet. Zo ook met quotes.

MAND!

@Matthias123 Aan hoe we omgaan met line breaks is niets veranderd. We gebruiken een standaard textfield zoals het hele internet en slaan line breaks zonder een bewerking op. We hebben het getest op Android en iOS en niemand van ons had een probleem. Heb je niet een custom toetsenbord op je mobiel misschien aan staan?

MAND!

@Matthias123 Aan hoe we omgaan met line breaks is niets veranderd. We gebruiken een standaard textfield zoals het hele internet en slaan line breaks zonder een bewerking op. We hebben het getest op Android en iOS en niemand van ons had een probleem. Heb je niet een custom toetsenbord op je mobiel misschien aan staan?

Yo-han op 20 okt 2020 11:32

Ik zou niet eens weten hoe ik een custom toetsenbord op mijn mobiel moet plaatsen 🙈

Born to Ride

Voor de breaks die jij aangeeft heeft ik toch over 1 enter extra nodig dan jij hier aangeeft.

Na deze regel druk ik 1x op enter… En na deze regel druk ik 2x op enter…
En na deze regel druk ik 3x op enter…

Er zit toch gewoon ergens iets niet lekker in de line breaks. Wat dat betreft zou ik adviseren snel terug te gaan naar het oude format. Het plaatsen van reacties en de lay-out daarvan werkte een stuk beter.

Matthias123 op 20 okt 2020 11:29

Heb je post in de db bekeken en in tegenstelling tot onze posts komen jouw line breaks niet goed door. De eerste mist altijd. Ik denk toch dat je dit moet zoeken in de instellingen van je mobiel. Als de enter niet doorkomt bij ons kunnen we hem namelijk ook niet tonen.

MAND!

Voor de breaks die jij aangeeft heeft ik toch over 1 enter extra nodig dan jij hier aangeeft.

Na deze regel druk ik 1x op enter… En na deze regel druk ik 2x op enter…
En na deze regel druk ik 3x op enter…

Er zit toch gewoon ergens iets niet lekker in de line breaks. Wat dat betreft zou ik adviseren snel terug te gaan naar het oude format. Het plaatsen van reacties en de lay-out daarvan werkte een stuk beter.

Matthias123 op 20 okt 2020 11:29

Heb je post in de db bekeken en in tegenstelling tot onze posts komen jouw line breaks niet goed door. De eerste mist altijd. Ik denk toch dat je dit moet zoeken in de instellingen van je mobiel. Als de enter niet doorkomt bij ons kunnen we hem namelijk ook niet tonen.

Yo-han op 20 okt 2020 11:35

Het is wel bijzonder dat dit de enige plaats is waar ik dit probleem heb. Email, Whatsapp, social media nergens heb ik het probleem dat er een enter wegvalt.

Born to Ride

@Matthias123 Email, Whatsapp en social media apps zijn geen websites en gebruiken native code. Dat werkt dus heel anders. Ik wil je heel graag helpen hoor maar als wij de line breaks niet binnen krijgen kunnen we er ook niets mee doen. En omdat het op al onze testtoestellen wel goed gaat is het ook heel lastig om een probleem te vinden als het er is. Op google is er ook niet over te vinden.

MAND!

@Yo-han aangezien in de inbox geen afbeeldingen gepost kunnen worden doe ik het even zo.
Ik krijg dus dit te zien:

null

Born to Ride

In het volgende nieuwsbericht zie ik staan dat er 4 reacties zijn maar ik zie er geen enkele.
Vanochtend toen het bericht onlinekwam kon ik niet eens reageren omdat het bericht nog niet gepubliceerd zou zijn. Geen idee of dit een bug is of een instelling.
Ik heb wel vaker het idee dat er wel een melding is van een nieuw bericht maar als ik dan kijk dan is er geen nieuw bericht. (Wat eventueel zou kunnen omdat het laatste bericht verwijderd zou zijn)
https://www.wintersport.nl/nieuws/22/10/2020/gondelgordijn-i…

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Als ik naar het bericht ga zie ik er gewoon vier reacties onder staan. Op wel type apparaat zie je ze niet? Misschien dan het daar aan ligt?

En waar krijg je precies meldingen van een nieuw bericht? Want volgens mij hebben we daar geen notificaties voor aan staan, of bedoel je wat anders?

MAND!

@RFKANGOO Kan het zijn dat je in een andere tijd zone zit dan de Nederlandse? Of staat de tijd zone op je telefoon of computer op een andere dan de onze misschien? We denken dat daar het probleem misschien zit. We gaan het zoiezo even bekijken en oplossen uiteraard.

MAND!

@RFKANGOO Kan het zijn dat je in een andere tijd zone zit dan de Nederlandse? Of staat de tijd zone op je telefoon of computer op een andere dan de onze misschien? We denken dat daar het probleem misschien zit. We gaan het zoiezo even bekijken en oplossen uiteraard.

Dat laatste zou kunnen omdat ik via de wifi op mijn werk zit. Dit was met de laptop met Chrome.

Yo-han op 22 okt 2020 11:26
Übung macht den meister!!!

Ik krijg de laatste tijd erg vaak vooraf (niet door mij zelf) uitgedeelde duimpjes bij reacties als ik een topic open. Herlaad ik de pagina, staan de duimpjes weer bij andere berichten in dat topic.

*bericht bewerkt door ThomJ op 24 okt 2020 11:15

Voor de mensen die problemen hadden met posten op het forum, het is opgelost!

MAND!

Ik krijg de laatste tijd erg vaak vooraf (niet door mij zelf) uitgedeelde duimpjes bij reacties als ik een topic open. Herlaad ik de pagina, staan de duimpjes weer bij andere berichten in dat topic.

ThomJ op 24 okt 2020 11:15

Klopt, de duimpjes vragen een extra refresh om juist weer te geven Yo-han.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Fix voor de duimpjes is gemaakt en wordt op dit moment getest. Gaat mee met de volgende release.

MAND!

De weersverwachtingen lijken al sinds donderdag niet meer geupdate te zijn.

Born to Ride

De weersverwachtingen lijken al sinds donderdag niet meer geupdate te zijn.

Matthias123 op 27 okt 2020 08:42

Klopt. De GFS bestanden op basis waarvan we het weer berekenen zijn al sinds donderdag niet meer te downloaden. We zijn druk met de ‘leverancier’ bezig om dit op te lossen.

MAND!

Zou er een optie kunnen komen om reacties van bepaalde forumleden te verbergen?
Lijkt me erg prettig de extreme voor- en tegenstanders van Corona maatregelen en elektrisch rijden niet meer te hoeven lezen…

@Mike6, daar schiet je volgens mij niets mee op anders dan mensen lekker in hun eigen bubbel te laten.

@Yo-Han

Niet dat ik er wakker van lig (🤔, maar :

Wanneer je achteraf iets wil verbeteren in wat je hebt geschreven is de @naam NIET meer in 't blauw.

Born to run. B.S.

Ik kan deze weblog op de een of andere manier niet openen:https://www.wintersport.nl/weblog/01/11/2020/aangename-kenni…

Mr. Slow

Ik kan deze weblog op de een of andere manier niet openen:https://www.wintersport.nl/weblog/01/11/2020/aangename-kenni…

Quick op 01 nov 2020 10:01

Dito

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik kan deze weblog op de een of andere manier niet openen:https://www.wintersport.nl/weblog/01/11/2020/aangename-kenni…

Quick op 01 nov 2020 10:01

Dito

Shane op 01 nov 2020 13:10

##metoo

Bla, bla, bla.

Klopt @Quick, @Shane en @bartvwg. Maar hier wel https://www.wintersport.be/weblog/01/11/2020/aangename-kenni….

Het is een Belgisch weblog speciaal voor wintersport.be geschreven. Die staan standaard niet op wintersport.nl omdat ze bedoeld zijn voor onze Belgische gebruikers.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 nov 2020 13:26

MAND!

Hoe bizar, ik dacht dat er maar 1 wintersportforum bestond. Blijken het er 2 te zijn. 😳

*bericht bewerkt door bartvwg op 01 nov 2020 14:14

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie