Vakantiewoning/appartement kopen

Ook via de plaatselijke makelaar weer een nederlandse doorgekregen die onze verzekering regelt. Dus makkelijk communiceren.

Cassiej op 17 jan 2021 17:02

Is dat ‘toevallig’ ook Rhonda? ;-)

Peter Pos

Ik ben vooral geïnteresseerd in immobiliën in een echt Boerengat in de Alpen. Ik kwam toevallig eens terecht in de Queyras en région Montgenèvre Clavière. Die prijzen vallen best wel mee eigenlijk voor kleine appartementen. Ik vroeg me af hoe ver de prijzen onderhandelbaar zijn in die regio’s? De vraag is al niet enorm denk ik. Dus dat kan wel in het voordeel van de koper zijn!
In Wallonië bijvoorbeeld kan je enkel de prijs of onder de prijs bieden. Dus hier is altijd marge om te onderhandelen.

Bieden verschilt echt per regio. In Trentino kan je vaak wel kopen voor 10 procent minder dan de vraagprijs. Uiteindelijke hangt alles af van vraag en aanbod.

Ma si.

Heel leerzaam allemaal. Zijn er ook mensen met ervaring in Italíë (Trentino)?

fheringa op 16 jan 2021 22:22

Ma si!!! Veel makkelijker dan je denkt. Niet bureaucratisch en binnen maand geclosed tussen 1e bod en sleutel.

👍

Wat wil je precies weten en waar in Trentino ben je aan het kijken.

Ik heb tot nu toe alleen maar verhalen gelezen dat het aankoopproces ingewikkeld zou zijn;

  • dat niet elk koopcontract zomaar toestaat dat je je huis gaat verhuren (of dat je het risico loopt dat je bij verhuur een deel van de inkomsten moet afstaan).
  • dat als de aannemer binnen drie jaar na oplevering failliet gaat het de curator bij wet is toegestaan om alsnog je huis op te eisen (hier is mij ook niet duidelijk of dat veranderd als er sprake is van een rigoreuze verbouwing ipv een nieuw pand).

Mijn interesse gaat uit naar regio’s; Moena - Canazei - Arabba - Badia - Cortina d’Ampezzo. Sterke voorkeur voor Alta Badia binnen een 20 minuten rijden.

Skiwi87 op 16 jan 2021 23:36

Ma si.

Heel leerzaam allemaal. Zijn er ook mensen met ervaring in Italíë (Trentino)?

fheringa op 16 jan 2021 22:22

Ma si!!! Veel makkelijker dan je denkt. Niet bureaucratisch en binnen maand geclosed tussen 1e bod en sleutel.

👍

Wat wil je precies weten en waar in Trentino ben je aan het kijken.

Ik heb tot nu toe alleen maar verhalen gelezen dat het aankoopproces ingewikkeld zou zijn;

  • dat niet elk koopcontract zomaar toestaat dat je je huis gaat verhuren (of dat je het risico loopt dat je bij verhuur een deel van de inkomsten moet afstaan).
  • dat als de aannemer binnen drie jaar na oplevering failliet gaat het de curator bij wet is toegestaan om alsnog je huis op te eisen (hier is mij ook niet duidelijk of dat veranderd als er sprake is van een rigoreuze verbouwing ipv een nieuw pand).

Mijn interesse gaat uit naar regio’s; Moena - Canazei - Arabba - Badia - Cortina d’Ampezzo. Sterke voorkeur voor Alta Badia binnen een 20 minuten rijden.

Skiwi87 op 16 jan 2021 23:36
fheringa op 17 jan 2021 22:53

Nee super simpel. Wellicht als je hele verbouwingsprojecten van rusticos die nieuwe bestemming nodig hebben wel. (Dan ga je de molen van vergunningen in) Maar een normale woning of appartement is echt goed te doen. In al die dorpen die je noemt kan je nog makkelijk een “seconda casa” kopen (in Oostenrijk zweitwohnsitz) zonder veel regels. Alleen sommige nieuwbouw zijn onderhevig aan verplichte verhuur zoals in Oostenrijk. En gewone seconda casa kan je zelf in wanneer je wil of verhuren wanneer je wil. Net als in elk ander alpen land zijn er verschillende constructies mogelijk voor verhuur (met lokale belastingafdracht) en bijv in Nederland de box 3 vrijstelling.

Ps: heb ook de hele keuken en badkamer gesloopt en verbouwd. Was binnen de afgesproken weken klaar. Ze zijn hier in Trentino in dat opzicht hartstikke Duits en zeer goed georganiseerd.

Zijn er nog mensen die een beeld kunnen schetsen bij de kosten en baten van een eigen huis t.b.v. verhuur? Dus denk aan een woning (geen onderdeel van een verhuurconcept in een nieuwbouwcomplex met veel dezelfde woningen). Wat ben je daar per jaar aan kwijt (uiteraard kan ik de rentekosten zelf prima bedenken, maar ik bedoel wat je verder kwijt bent) en wat je qua opbrengsten mag rekenen. Iemand daar een voorbeeldje van? Mag ook via PB…

@MiKeZZa Hangt wel enorm af van de locatie en de grootte van de woning. 4-6 Personen lijkt het best te verhuren/meeste vraag te zijn. Wat is er allemaal op loopafstand, is het alleen winter of ook zomertoerisme, hoe veel parkeergelegenheid is er bij een woning, hoe nieuw en compleet is de woning van binnen, hoe regelmatig wil je de keukenuitzet vernieuwen (kan best in de papieren lopen maar is wel een grote meerwaarde vind ik).
Investeringsmaatschappijen en makelaars rekenen op een rendement van zo’n 8% als je een heel winterseizoen verhuurt en ook in de zomer enkele weken kwijt kunt.

Hi @Bennie,

Maar wat is in deze rendement? Voorbeeld; Je koopt een appartement van 3 ton. Is het dan zo dat 8% inhoudt dat je 24.000 euro over houdt na aftrek vaste lasten (belastingen, onderhoud enz.)?

Maar dat is dus exclusief eventuele hypotheekkosten, eventuele waardestijging enz. enz.? Of hoe bereken je in dit geval rendement?

En dit rendement is uitgaande van zelf geen gebruik maken? Want dát is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Wat ik mij afvraag: als je het per se/primair voor het rendement doet, waarom koop je dan niet iets in Nederland?

Mr. Slow

@Quick met de huidige vastgoed prijzen is het in Nederland lastig in nog zulke rendementen te behalen voor de verhuur. Zeker in de toeristische regio’s zijn de prijzen schrikbarend hoog. Om een indicatie te geven een vrijstaande vakantiewoning uit de jaren 70, 3 slaapkamers en met verouderde keuken en badkamer op ongeveer 500m² eigen grond gaat hier momenteel tussen de 800.000 en 900.000 euro weg. Kleine verouderde bungalows van <50m² op 200m² erfpachtgrond a €1.000 per jaar doen nog altijd 300.000 - 350.000 euro.

Born to Ride

Geen idee @Quick. In mijn geval is het namelijk zeker niet voor het rendement. Maar ik droom wel van een huis in Oostenrijk waar ik regelmatig heen kan. Maar ik ben niet in de financiële gelegenheid om dat even met eigen geld aan te kopen. Dus in die zin is verhuren mijn enige optie om de kosten te drukken en het haalbaar te maken.

Zodoende is het wel relevant wat een huis ‘oplevert’ omdat een huis ook geld ‘kost’. En opleveren minus kosten resultaat in een saldo wat bepaald of het voor mij wel of niet haalbaar is.

Want zeg nou zelf; een huis hebben wat je bijvoorbeeld zonder netto-kosten zelf kunt gebruiken is toch geweldig?

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 23 jan 2021 18:59

@Quick met de huidige vastgoed prijzen is het in Nederland lastig in nog zulke rendementen te behalen voor de verhuur. Zeker in de toeristische regio’s zijn de prijzen schrikbarend hoog. Om een indicatie te geven een vrijstaande vakantiewoning uit de jaren 70, 3 slaapkamers en met verouderde keuken en badkamer op ongeveer 500m² eigen grond gaat hier momenteel tussen de 800.000 en 900.000 euro weg. Kleine verouderde bungalows van <50m² op 200m² erfpachtgrond a €1.000 per jaar doen nog altijd 300.000 - 350.000 euro.

Matthias123 op 23 jan 2021 18:36

Waarom zou je een huis moeten hebben op 500m2 grond in een toeristische regio? Als je rendement wilt maken, kun je toch ook een appartement in een willekeurig dorp of stad kopen en dat verhuren? Volgens mij is dat helemaal niet onhaalbaar hoor.

Mr. Slow

Geen idee @Quick. In mijn geval is het namelijk zeker niet voor het rendement. Maar ik droom wel van een huis in Oostenrijk waar ik regelmatig heen kan. Maar ik ben niet in de financiële gelegenheid om dat even met eigen geld aan te kopen. Dus in die zin is verhuren mijn enige optie om de kosten te drukken en het haalbaar te maken.

Zodoende is het wel relevant wat een huis ‘oplevert’ omdat een huis ook geld ‘kost’. En opleveren minus kosten resultaat in een saldo wat bepaald of het voor mij wel of niet haalbaar is.

Want zeg nou zelf; een huis hebben wat je bijvoorbeeld zonder netto-kosten zelf kunt gebruiken is toch geweldig?

MiKeZZa op 23 jan 2021 18:38

Oké, helder. Persoonlijk zou ik best een appartement in de Alpen willen hebben, maar ik zou het dan vreselijk vinden om te verhuren. Dan kun je net zo goed voor die paar weken dat je gaat zelf iets huren. Voor mij persoonlijk geldt dat ik alleen iets zou kopen als ik het puur voor eigen gebruik/gebruik vrienden en familie zou doen, dus geen commerciële verhuur via websites aan wildvreemden. Wat dat betreft geldt voor mij toch echt: bezit van de zaak, einde van ‘t vermaak.

Ik ben het dus niet eens met je laatste stelling, maar dat is persoonlijk.

*bericht bewerkt door Quick op 23 jan 2021 20:46

Mr. Slow

@Quick met de huidige vastgoed prijzen is het in Nederland lastig in nog zulke rendementen te behalen voor de verhuur. Zeker in de toeristische regio’s zijn de prijzen schrikbarend hoog. Om een indicatie te geven een vrijstaande vakantiewoning uit de jaren 70, 3 slaapkamers en met verouderde keuken en badkamer op ongeveer 500m² eigen grond gaat hier momenteel tussen de 800.000 en 900.000 euro weg. Kleine verouderde bungalows van <50m² op 200m² erfpachtgrond a €1.000 per jaar doen nog altijd 300.000 - 350.000 euro.

Matthias123 op 23 jan 2021 18:36

Waarom zou je een huis moeten hebben op 500m2 grond in een toeristische regio? Als je rendement wilt maken, kun je toch ook een appartement in een willekeurig dorp of stad kopen en dat verhuren? Volgens mij is dat helemaal niet onhaalbaar hoor.

Quick op 23 jan 2021 20:43

Als je wilt verhuren voor rendement is het wel handig om het in een toeristische regio te doen anders zal je het veel minder verhuren en tegen een lagere prijs. Je kan inderdaad hier ook een klein appartementje kopen, maar met dat je aankoopbedrag zakt, zakt ook je verhuurwaarde. Een klein appartement kost misschien maar een kwart van de aanschafwaarde, de verhuurwaarde per week is ook maar een kwart…

Born to Ride

@Quick met de huidige vastgoed prijzen is het in Nederland lastig in nog zulke rendementen te behalen voor de verhuur. Zeker in de toeristische regio’s zijn de prijzen schrikbarend hoog. Om een indicatie te geven een vrijstaande vakantiewoning uit de jaren 70, 3 slaapkamers en met verouderde keuken en badkamer op ongeveer 500m² eigen grond gaat hier momenteel tussen de 800.000 en 900.000 euro weg. Kleine verouderde bungalows van <50m² op 200m² erfpachtgrond a €1.000 per jaar doen nog altijd 300.000 - 350.000 euro.

Matthias123 op 23 jan 2021 18:36

Waarom zou je een huis moeten hebben op 500m2 grond in een toeristische regio? Als je rendement wilt maken, kun je toch ook een appartement in een willekeurig dorp of stad kopen en dat verhuren? Volgens mij is dat helemaal niet onhaalbaar hoor.

Quick op 23 jan 2021 20:43

Als je wilt verhuren voor rendement is het wel handig om het in een toeristische regio te doen anders zal je het veel minder verhuren en tegen een lagere prijs. Je kan inderdaad hier ook een klein appartementje kopen, maar met dat je aankoopbedrag zakt, zakt ook je verhuurwaarde. Een klein appartement kost misschien maar een kwart van de aanschafwaarde, de verhuurwaarde per week is ook maar een kwart…

Matthias123 op 23 jan 2021 20:50

Je kan toch ook verhuren voor permanente bewoning? Gewoon ergens in een stadscentrum een appartementje van 30m2 kopen en dan verhuren voor 1300 euro per maand

@Quick met de huidige vastgoed prijzen is het in Nederland lastig in nog zulke rendementen te behalen voor de verhuur. Zeker in de toeristische regio’s zijn de prijzen schrikbarend hoog. Om een indicatie te geven een vrijstaande vakantiewoning uit de jaren 70, 3 slaapkamers en met verouderde keuken en badkamer op ongeveer 500m² eigen grond gaat hier momenteel tussen de 800.000 en 900.000 euro weg. Kleine verouderde bungalows van <50m² op 200m² erfpachtgrond a €1.000 per jaar doen nog altijd 300.000 - 350.000 euro.

Matthias123 op 23 jan 2021 18:36

Waarom zou je een huis moeten hebben op 500m2 grond in een toeristische regio? Als je rendement wilt maken, kun je toch ook een appartement in een willekeurig dorp of stad kopen en dat verhuren? Volgens mij is dat helemaal niet onhaalbaar hoor.

Quick op 23 jan 2021 20:43

Als je wilt verhuren voor rendement is het wel handig om het in een toeristische regio te doen anders zal je het veel minder verhuren en tegen een lagere prijs. Je kan inderdaad hier ook een klein appartementje kopen, maar met dat je aankoopbedrag zakt, zakt ook je verhuurwaarde. Een klein appartement kost misschien maar een kwart van de aanschafwaarde, de verhuurwaarde per week is ook maar een kwart…

Matthias123 op 23 jan 2021 20:50

Je kan toch ook verhuren voor permanente bewoning? Gewoon ergens in een stadscentrum een appartementje van 30m2 kopen en dan verhuren voor 1300 euro per maand

ThomasG op 23 jan 2021 21:29

Ja maar hier gaat het specifiek over recreatieve verhuur. Huisjesmelken is natuurlijk weer en hele andere tak.

Born to Ride

Je kan toch ook verhuren voor permanente bewoning? Gewoon ergens in een stadscentrum een appartementje van 30m2 kopen en dan verhuren voor 1300 euro per maand

ThomasG op 23 jan 2021 21:29

Been there, done that (in Zell am See). Valt in de praktijk toch nogal tegen. Wil je veel bezetting, moet de prijs/kwaliteit toch wel op orde zijn.
Amsterdam/Den Haag/Utrecht/Nijmegen kom je daar misschien nog wel mee weg, maar dat moet je maar aan mijn koninklijke naamgenoot vragen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in immobiliën in een echt Boerengat in de Alpen. Ik kwam toevallig eens terecht in de Queyras en région Montgenèvre Clavière. Die prijzen vallen best wel mee eigenlijk voor kleine appartementen. Ik vroeg me af hoe ver de prijzen onderhandelbaar zijn in die regio’s? De vraag is al niet enorm denk ik. Dus dat kan wel in het voordeel van de koper zijn!
In Wallonië bijvoorbeeld kan je enkel de prijs of onder de prijs bieden. Dus hier is altijd marge om te onderhandelen.

derjean op 17 jan 2021 22:46

Ik heb ook al zitten denken of je in die regio niet nog gemakkelijk grond kan kopen om een klein huisje/chalet op te zetten. Bv ergens een boerengat in de buurt van Embrun. Lijkt mij een mooie uitvalbasis om heel wat skigebieden aan te rijden. @Rogier weet jij toevallig hoe gemakkelijk dat nog te vinden is in ‘jouw’ streek? Meestal zijn er precies vooral gronden te vinden die deel uitmaken van grotere bouwprojecten etc

Je kunt hier nog vrij makkelijk grond vinden… alleen zijn de prijzen de laatste jaren redelijk gestegen…

Ligt natuurlijk ook heel erg aan je eisen, maar als je serieus zoekt dan vind je leuke dingen!

Click. Click. Peace

Je kunt hier nog vrij makkelijk grond vinden… alleen zijn de prijzen de laatste jaren redelijk gestegen…

Ligt natuurlijk ook heel erg aan je eisen, maar als je serieus zoekt dan vind je leuke dingen!

Rogier op 24 jan 2021 20:30

Mooi! Ik ben er nog niet heel serieus mee bezig geweest, maar het idee lijkt me wel leuk en blijft ergens in mijn hoofd zitten ;)

Persoonlijk zou ik best een appartement in de Alpen willen hebben, maar ik zou het dan vreselijk vinden om te verhuren. Dan kun je net zo goed voor die paar weken dat je gaat zelf iets huren. Voor mij persoonlijk geldt dat ik alleen iets zou kopen als ik het puur voor eigen gebruik/gebruik vrienden en familie zou doen, dus geen commerciële verhuur via websites aan wildvreemden. Wat dat betreft geldt voor mij toch echt: bezit van de zaak, einde van ‘t vermaak.

Quick op 23 jan 2021 20:45

Je zou het ook kunnen doen zoals ik het heb gedaan. Mijn appartement bestaat uit twee delen. Het ene deel (40m2) is vooral voor verhuur of bekenden die komen logeren als ik er zelf ben. Het andere deel (34m2) is voor onszelf. Daar ben ik in de winter vaak een week of tien en in de zomer een week of drie/vier. Als ik er niet ben dan verhuur ik dat ook, al hoeft dat niet. Maar die inkomsten zijn wel lekker meegenomen om uit de kosten te komen.
Ik hoef er geen geld aan over te houden, maar door de verhuur zit ik redelijk goedkoop drie maanden per jaar in Oostenrijk en vanuit daar kan ik gewoon een groot deel van mijn werk blijven doen.

Peter Pos

Kleine inhoudelijke vraag aan de mensen hier die er ervaring mee hebben (of er verstand van); in Oostenrijk kun je tot iets van 60% van de waarde van een (tweede) woning financieren.

Kan iemand me zeggen hoe dat zit met:

  1. Verbouwen; hoort de toekomstige waarde a.g.v. verbouwing bij de som waar je bijvoorbeeld 60% van kunt lenen? Dus stel je wilt een huis van 3 ton kopen maar voor maar liefst 60.000 verbouwen. Kun je dan 60% lenen van 300.000 of van 360.000?
  2. Aflossen; dit is verplicht lees ik overal. Maar ik lees 20 tot 30 jaar als periode, dat verschilt blijkbaar per aanbieder. Maar wat ik eigenlijk nergens (m.u.v. 1 plek waar 1% per jaar genoemd wordt) lees is hoeveel je moet aflossen. Als dat inderdaad 1% is per jaar is dat wel even wat anders dan de verplichting om alles af te lossen in 20 jaar. Uitgaande van die 360.000 uit mijn voorbeeld is dat 3.600 euro om 18.000 euro. Dat is een fors verschil zeg maar…

Een getaxeerde verbouwing kun je meenemen. Van de offertes die ik gezien heb is het linear in 15 of 20 jaar. Wellicht op een hoofdverblijf een iets betere deal te krijgen. Je kunt beter je overwaarde in NL gebruiken.

Indirect heb ik een beetje een zelfde gedeelde systeem. Je bent 100% eigenaar van je eigen woning, opbergruimte en parkeerplaats, echter je bent ook gedeeltelijk eigenaar van alle gedeelde faciliteiten (restaurant, zwembaden, sauna’s, overige parkeerplaatsen). Alle opbrengsten van de 56 appartementen komen in 1 grote pot, ongeacht of je een 2,4,6- of 8 persoons appartement hebt en worden weer naar rato verdeeld gebaseerd op je oorspronkelijke aankoopprijs (duurdere appartementen hebben dus een hoger %). Op deze manier krijg ik dus 1,69% van de opbrengsten, ongeacht of er nu mensen in mijn appartement verbleven, in een 2- persoons appartement of in een dik penthouse met groot dakterras.
In de praktijk verhuren de grotere appartementen beter met kerst, voorjaarsvakantie en zomer en een 2- persoons appartement heeft het hele jaar wat meer doorloop, voor mij een prima concept dus omdat je dan ook opbrengsten hebt de rest van het jaar.
Je mag overigens verblijven wanneer en hoe lang je wilt en ook de aankomstdagen zijn vrij, zo kan ik bijvoorbeeld 6 of juist 9 dagen verblijven met aankomst op vrijdag. Wel zit er een maximum op van 6 weken per jaar wanneer je je BTW hebt afgetrokken bij de aanschaf, anders voldoe je niet meer aan het minimale aantal weken verhuur per jaar. In principe moet je 4 maanden van tevoren aangeven wanneer je er wilt verblijven om het gegarandeerd vast te leggen, mocht je heel last minute je appartement willen blokken en hij is al verhuurd dan proberen ze te schuiven echter kan het zijn dat als dat niet lukt je in 1 van de andere 55 appartementen enkel kunt verblijven.
Het eigen verblijft wordt ´eerlijk’ gemaakt doordat ze voor elk eigen verblijft een bedrag in mindering brengen op je inkomsten die je krijgt, wat ook weer met de verdeelsleutel verdeeld wordt over de rest. Met kerst en februari is dit bedrag veel hoger dan in de overige weken. Wil je dus meer rendement maken dan moet je niet in die weken verblijven, zo wel dan genoegen nemen met iets lager rendement. Dit is overigens natuurlijk precies hetzelfde wanneer je volledig zelf verhuurt, ook dan is je opbrengst stukken lager als je veel in duurdere weken verblijft.

Amelm op 28 aug 2020 13:05

Dank voor alle info in dit topic. Waar ik nog benieuwd naar ben in dit soort constructies is de waarde stijging van het appartement. Los van rendement is investeren in vastgoed ook een spreiding van vermogen. Hoe zit het met een eventuele verkoop van het appartement? Wie bepaald de waarde en na hoeveel tijd zou je weer mogen verkopen?

Als ik het goed heb begrepen dan moet ik 30% van de winst betalen aan de Oostenrijkse belastingdienst als ik mijn appartement binnen tien jaar verkoop. Hoe dat precies zit weet ik niet, ook niet zo belangrijk, want ik ga het toch niet verkopen voor die tijd. Veel te mooi daar ;-)

De waarde… dat bepaal je toch zelf in overleg met een verkopend makelaar?

Peter Pos

Als ik het goed heb begrepen dan moet ik 30% van de winst betalen aan de Oostenrijkse belastingdienst als ik mijn appartement binnen tien jaar verkoop. Hoe dat precies zit weet ik niet, ook niet zo belangrijk, want ik ga het toch niet verkopen voor die tijd. Veel te mooi daar ;-)

De waarde… dat bepaal je toch zelf in overleg met een verkopend makelaar?

peterpos op 23 apr 2021 23:08

Hier inderdaad hetzelfde. mocht je binnen 10 jaar verkopen dan heb je een boete clausule (ook via de gemeente daar die een soort van borg heeft ingehouden die na 10 jaar vrij komt), daarna niet meer. Verder is de verhandelbaarheid gewoon hetzelfde als elk huis op een open markt, je zit niet aan extra eisen vast van de ‘‘operator’’ en kunt het gewoon (al dan niet via hun) verkopen.

*bericht bewerkt door Amelm op 24 apr 2021 21:21

Leuk topic! Zijn bij mij wat vragen bijgekomen die ik zal neerleggen bij mijn connectie. Zit zelf te kijken naar een tweede woning in Davos (Zwitserland) en kwam deze partij tegen: https://firstandsecondhomes.com

Binnenkort een informatiemiddag en wellicht een inspectiereis om de woning op locatie te bezichtigen. Zal hier t.z.t even op terugkomen.

Italie heeft dacht ik de 5 jaar clausule voor verkoop en winst belasting.

Leuk topic! Zijn bij mij wat vragen bijgekomen die ik zal neerleggen bij mijn connectie. Zit zelf te kijken naar een tweede woning in Davos (Zwitserland) en kwam deze partij tegen: https://firstandsecondhomes.com

Binnenkort een informatiemiddag en wellicht een inspectiereis om de woning op locatie te bezichtigen. Zal hier t.z.t even op terugkomen.

KirchMountain op 28 apr 2021 14:37

4 ton voor een bezemkast… vind de prijzen daar “nogal” hoog

Disturbing the peace since 1975

@amelm

Forum gevolgd omdat we voornemens zijn om een appartement te kopen.
Waar onze voorkeur uit gaat is Saalbach, maar andere gebieden met een diversiteit is ook geen probleem.
We merken dat de appartementen snel gaan.
Op meerdere sites gekeken en ook contact gehad met projectontwikkelaars. Wat we niet te zien of te horen krijgen is of je zelf nog moet betalen voor de periode dat je er zelf blijft.
Omdat we helaas niet in de mogelijkheid zijn om naar Oostenrijk te gaan ( pas in augustus) zijn we afhankelijk van hetgeen ze ons laten zien.

We zijn best ver gekomen met de info maar zieken nog net naar dat stukje meer info.

Rendement etc

Mvg Chantal

Plaats een reactie