Capita DOA of Batalon Storm

Hee
ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.

Ik heb al veel informatie opgezocht en ben uit gekomen op 2 boards die mij zouden passen. De batalon storm of de capita DOA.
Maar ik weet niet zo goed welke ik nu zou moeten kiezen.

Even wat informatie over mij.
Ik ben 177 lang en rond de 70 kilo.
Ik snowboard al 11 jaar en geef ook les.
Dus kan echt wel goed boarden.
Ik ben voornamelijk op de piste (carven) te vinden maar wil graag nog wat meer groeien in het park zelf.

Ik zou graag jullie ervaring willen horen en miss kunnen jullie mij helpen met een keuze maken 😊.

Alvast bedankt

Bataleon moet je van houden, ik ben geen fan van de 3bt base met carven. Het board hapt niet snel (maar neem aan dat met jouw ervaring dit geen issue zou moeten zijn) maar je moet echt aardig kanten totdat je edge in de sneeuw staat. Tot die tijd voel je eigenlijk niets. Maar dit is echt iets wat je zelf een keer moet proberen. Anderen vinden dat losse surfy gevoel juist heel fijn en eenmaal op z’n kant carved het prima.
Verder zijn er nog tig boards die zowel aardig kunnen carven als ook in het park goed te gebruiken zijn. Is er nog een reden dat je specifiek je oog hebt laten vallen op deze?
Misschien ook handig om aan te geven wat je nu hebt en eventueel verder als boards hebt gereden en wat je daar wel/ niet fijn aan vond? Geeft iets meer van een richting.

Bataleon moet je van houden, ik ben geen fan van de 3bt base met carven. Het board hapt niet snel (maar neem aan dat met jouw ervaring dit geen issue zou moeten zijn) maar je moet echt aardig kanten totdat je edge in de sneeuw staat. Tot die tijd voel je eigenlijk niets. Maar dit is echt iets wat je zelf een keer moet proberen. Anderen vinden dat losse surfy gevoel juist heel fijn en eenmaal op z’n kant carved het prima.
Verder zijn er nog tig boards die zowel aardig kunnen carven als ook in het park goed te gebruiken zijn. Is er nog een reden dat je specifiek je oog hebt laten vallen op deze?
Misschien ook handig om aan te geven wat je nu hebt en eventueel verder als boards hebt gereden en wat je daar wel/ niet fijn aan vond? Geeft iets meer van een richting.

Tiny-M op 24 aug 2020 12:24

Het is vooral dat veel mensen die ik ken op deze merken rijden. En daar ook allemaal erg blij mee zijn. En dat vanuit daar gekeken wat board het beste bij mij zou passen.

Hiervoor heb ik op een Salomon villan gereden uit (2013 volgens mij). Heerlijk licht board en super relaxte om mee te rijden. Mis alleen wat feedback terug van het board en mist ook soms wat pop.

*bericht bewerkt door NLimbeek op 24 aug 2020 12:40

Als je feedback en pop zoekt, zeker voor de DOA gaan. Tot nu toe een van de beste pops die ik al ervaren heb. Redelijk agressief board waar je echt alles mee kunt.

Ik heb zelf een bataleon en eerlijk gezegd, ben ik er tevreden van. Zeker als je park gaat rijden dan is 3bt echt fijn, het nadeel voor mij is zeker de grip op mindere dagen en het feit dat je meer moet kantelen om op edge te komen.

Het ligt eraan wat je wilt doen, grote jumps pakken of meer de rails pakken?

Edit: las net dat je de villain hebt gehad, ik zou zeggen dat de assasin daarop een logisch vervolg is en een heel goed board.

*bericht bewerkt door Sidinic op 24 aug 2020 17:42

Weet niet of er dit jaar nog testdagen komen, anders zou ik die nog aanraden. Anders via Duivestijn eea testen of is er nog een mogelijkheid van vrienden te testen? Er is echt nog zoveel mogelijk qua wat je wilt.
Persoonlijke ervaring: DOA was ik (denk ik als uitzondering) niet kapot van. Prima board voor het geld, voelde voor mij rechttoe, rechtaan, weinig mis mee, maar voor mij niet beter dan sommige andere boards. Ga je meer richting springen dan zou ik voor wat stijvere agressieve opties gaan, meer rails dan kan een Bataleon weer fijn zijn (mits je 3bt prettig vindt).
Ben zelf dan wel weer fan van Jones. Voor wat speelser een Mountain twin of twin sister (gok dat je vrouw bent, vanwege de bataleon storm als optie) wil je stijver en iets meer piste georiënteerd vond ik de airheart echt top. Zelf heb ik dan weer een rossignol diva, die voor mijn gevoel tussen de twin sister en airheart in zit. Maar er zijn zoveel merken en smaken… ik zou zeggen op jouw niveau: testen!

Plaats een reactie