Meer toerski’s en toeren komende winter?

Wat denken jullie? Worden er de komende winter meer toerski’s verkocht? Gaan er meer mensen toeren?
Toen hier in Amerkia in Maart ineens het ene na het andere skigebied dichtging, en vervolgens veel mensen ook niet naar hun werk mochten, schoot de verkoop van toerski’s door het dak.
Ook het aantal mensen op stijgvellen was ineens een veelvoud hoger.

Wordt dat het komende seizoen ook zo? 1 verschil dat ik zie is dat de meeste ski liften wel zullen draaien, dus ik denk dat veel mensen die ‘noodgedwongen’ gingen toeren, komende winter weer lekker in de lift gaan zitten.
Aan de andere kant, er zijn nu veel meer mensen met het materiaal in huis, en liften zouden best wel weer eens (tijdelijk) dicht kunnen gaan. Ook hebben mensen mischien geen zin het risico van lift gebruik te nemen, en blijven ze dus (meer) toeren.

Wat denken julie over de hele ski recreatie wereld gaat gebeuren, en wat zie je voor jezelf gebeuren:
1 Veel meer toeren dan vroeger
2 Beetje meer toeren dan vroeger
3 Net zoveel lift/toeren als vroeger

Wat denken jullie? Worden er de komende winter meer toerski’s verkocht? Gaan er meer mensen toeren?
Toen hier in Noord-Amerika in Maart ineens het ene na het andere skigebied dichtging, en vervolgens veel mensen ook niet naar hun werk mochten, schoot de verkoop van toerski’s door het dak.
Ook het aantal mensen dat daadwerkelijk op pad ging was veel hoger.

Wordt dat het komende seizoen ook zo? 1 verschil dat ik zie is dat de meeste ski liften wel zullen draaien, dus ik denk dat veel mensen die ‘noodgedwongen’ gingen toeren, komende winter weer lekker in de lift gaan zitten.
Aan de andere kant, er zijn nu veel meer mensen met het materiaal in huis, en liften zouden best wel weer eens (tijdelijk) dicht kunnen gaan. Ook hebben mensen mischien geen zin het risico van lift gebruik te nemen, en blijven ze dus (meer) toeren.

Wat denken julie over de hele ski recreatie wereld gaat gebeuren, en wat zie je voor jezelf gebeuren:
1 Veel meer toeren dan vroeger
2 Beetje meer toeren dan vroeger
3 Net zoveel lift/toeren als vroeger

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 27 aug 2020 11:21

Dat zal per continent wel iets verschillen. In NA zal het aantal tourskiers een stuk hoger dan normaal liggen denk ik, omdat het daar een stuk makkelijker is een stukje berg te vinden zonder een skilift erop. Ook lijkt Covid erger te zijn in NA op dit moment waardoor eventuele lockdowns waarschijnlijker worden. Ook zijn veel mensen in NA geen diehard vakantieweekskiers (is dat een woord) en die zullen dus vaker de tourskis pakken voor een dagje. De gemiddelde weekvakantieganger uit Europa gaat echt niet zn gemakkelijke plekje in de liften opgeven voor 1 afdaling per dag waar je ook nog voor moet klimmen. De locals in Europa touren over het algemeen toch al wel, dus zal je hier een veel kleinere toename zien van mensen die de vellen onder gaan binden.

Anyway zo denk ik er over, ben benieuwd of er anderen zijn met ern verschillend inzicht.

*bericht bewerkt door Arnie777 op 26 aug 2020 23:09

Freeride = Life

Zou best kunnen kloppen @Arnie77.
Hoewel ik me wel afvraag welk percentage locals in de Alpen toerskiën. Juist omdat er zo veel liften zijn, en bijvoorbeeld in Oostenrijk zo’n sterke race cultuur, dat veel mensen dan juist gericht blijven op piste skiën, carven en zware skis en schoenen.

En inderdaad, meer liften in de Alpen, maar als die lift nu dicht gaat (en dan zal dat waarchijnlijk voor een hele regio tegelijk zijn), of, in die drukke vakantie week, als de liften maar half vol mogen, zouden er dan meer locals of Nederlandse “vakantieweekskiers” (mooi!) gaan toeren, als de rij voor de lift te lang is?

Ik weet, jij toerde al veel. Ik was sowieso al van plan meer te toeren(ben pas 2 jaar geleden begonnen), dus voor ons tweeën zal Corona misschien niet heel veel schelen in de verhouding toeren/liften.

De meesten hier op het forum zijn wel wat fanatieker dan “vakantieweekskier”, zijn er onder ons nog mensen die nu overwegen (meer) te gaan toeren?

*bericht bewerkt door Slim op 27 aug 2020 16:12

Plaats een reactie