Bindingen verplaatsen

Mijn zoon heeft verstelbare schoenen van maat 35 tot 38. Toen ze op 35 stonden pasten de bindingen van zijn ski goed, maar nu ik de schoen wil vergroten past de binding niet meer, zelfs niet als ik die op het maximum zet. Dus enige oplossing is de binding losmaken en nieuwe gaten boren. De ski’s zelf (Head) zijn nog wel goed, dus het zou jammer zijn nieuwe te moeten kopen. Maar mag je die binding verplaatsen? En moet je dan de voorste en de achterste allebei verplaatsen of kan je volstaan met 1 van de 2?

Ten eerste:https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/462286/alles-over-…

Bij niet alle bindingen/ski’s kunnen bindingen verplaatst worden. Laat dit door een goede winkel doen. Het is geen rocket-science maar je moet het wel even goed (laten) doen.

Click. Click. Peace

Denk dat je wel weg komt met 1 van de 2 verplaatsen. Even kijken welke het beste uitpakt mbv de streepjes op de ski en schoenzool. Als het zelf wilt doen: oefen even op een plankje en gebruik bij voorkeur een kolomboormachine. Oude gaten opvullen met plasticdopjes (uit de skishop) of epoxy. Nieuwe gaten: voor de schroeven even wat witte houtlijm er in. Zorg voor een goed passende schroevendraaier. Of laat het even doen bij onderhoud, kost je max 25 EUR of zo.

Edwin van Riel

Denk dat je wel weg komt met 1 van de 2 verplaatsen. Even kijken welke het beste uitpakt mbv de streepjes op de ski en schoenzool. Als het zelf wilt doen: oefen even op een plankje en gebruik bij voorkeur een kolomboormachine. Oude gaten opvullen met plasticdopjes (uit de skishop) of epoxy. Nieuwe gaten: voor de schroeven even wat witte houtlijm er in. Zorg voor een goed passende schroevendraaier. Of laat het even doen bij onderhoud, kost je max 25 EUR of zo.

evr66 op 27 aug 2020 13:02

Bij kinderski’s durf ik dit niet zo stellig te zeggen. Soms zit er echt maar heel weinig materiaal in om ski’s te herboren, en soms zijn bindingen maar op een plek te plaatsen.

Click. Click. Peace

Bij onze winkel rekenen ze daar wel aardig wat meer voor dan €25.
Zeker in dit geval, waar het ook nog oude binding verwijderen is.
Maar ook €40 is nog de moeite waard, want je moet ze sowieso toch laten testen, dus als je ze zelf overzet, moet je dat alsnog betalen.
Dan kun je net zo goed meteen de skishop het laten doen, dan zit het testen (meestal) al bij de prijs van montage inbegrepen.

Alleen het merk ski’s vermelden is eigenlijk niet voldoende, kan je geen foto’s plaatsen dan kan men hier een beter oordeel / advies geven.
Set verkopen en een ander terug kopen kan zomaar minder kosten.

.

Wat ik me nog even afvraag, wanneer de schoenen 3 maten groter geworden zijn, zijn de ski’s dan ook niet inmiddels aan de korte kant? Kan met niet voorstellen dat voeten 3 maten groeien en de lichaamslengte nauwelijks hierin mee gaat, maar ben hier zeer zeker geen expert in ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Ik ben benieuwd welk merk schoen dit is? Onze kids hebben merk Roces, dat zijn ook meegroei skischoenen maar dan blijft de bsl van de schoen altijd hetzelfde namelijk.

*bericht bewerkt door Piefke op 28 aug 2020 09:07

LA NORMA😍☃️

Ik ben benieuwd welk merk schoen dit is? Onze kids hebben merk Roces, dat zijn ook meegroei skischoenen maar dan blijft de bsl van de schoen altijd hetzelfde namelijk.

Piefke op 28 aug 2020 09:16

Hadden wij ook. Zoollengte bleef gelijk inderdaad.

Edwin van Riel

Bij full tilt growth verandert de zoollengte. Bij kinderski’s kan je de binding meestal toch gemakkelijk aanpassen ipv te moeten herboren?

Bij full tilt growth verandert de zoollengte. Bij kinderski’s kan je de binding meestal toch gemakkelijk aanpassen ipv te moeten herboren?

Seb op 30 aug 2020 13:16

Dat valt nog tegen, en het probleem bij het verplaatsen is dat het profiel van een kinderski snel van dik (plaats van binding) naar dun gaat (bv rocker) hierdoor kan je de binding niet fatsoenlijk vastzetten je boort soms door het belag heen. Je moet je ook niet blind staren op de lengte van het kind, gewicht en grote van de voet zijn misschien wel interessanter om van uit te gaan icm atletisch vermogen om de lengte van een ski te bepalen.

.

Plaats een reactie