Mega uitbreiding op stapel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

https://www.cervinomonterosaparadise.com/en-gb

Er lijkt een verbinding te komen met het monterosa ski gebied.

Kosten 66mil en referendum is al geweest en geaccepteerd door de plaatselijke bevolking met 85%

Lijkt me een mooie ontwikkeling, ben alleen bang dat liftprijzen nog verder de pan uit zullen reizen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Speelt al een tijdje, ben heel benieuwd. Kom graag in beide gebieden.

Edwin van Riel

Edwin,

Stel je voor dat ze Saas - fee er nog bij betrekken. Daar hebben ook al meerdere plannen voor klaar gelegen alleen nooit van de grond gekomen vanwege onenigheid tussen de inkomsten van de liftgelden. Ik ben benieuwd of met dit plan of ze het onderling al eens zijn de 3 verschillende gebieden over de verdeling van de pas inkomsten.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Dat kan wel een dingetje worden ja. En ook veel ruimte voor toekomstige discussie/onenigheid, zou niet de eerste keer zijn.

Toch, als uitvalsbasis bv frachey en dan kunnen kiezen of het een dagje alagna wordt of cervino/zermatt, het heeft wel wat 😂

Edwin van Riel

Enig idee van wanneer deze info stamt? Het project loopt al een langere tijd en de laatste maanden heb ik het niet meer in het skiforum topic over Cervinia gezien.

Alhoewel ik absoluut voor skiverbinding ben (See verbinden met SFL en Kappl met Ski Arlberg) zouden voor beide dorpen in het Paznauntal bijvoorbeeld een serieuze upgrade zijn), maar dit is belachelijk: zowel Matterhorn Paradise als Monte Rosa Ski zijn groot genoeg en hebben elk hun unieke karakter. Bovendien is het in Zermatt haast nooit druk op de piste en dat zou met deze verbinding misschien wel eens serieus kunnen verslechteren

De burgemeester van Macugnaga wil ook graag aansluiting op het Monte Rosa skigebied, de liften daar zijn al van MonteRosa2000, de maatschappij die de liften van Alagna beheert. Rondje Rosa pisteskiën in de toekomst?

Alhoewel ik absoluut voor skiverbinding ben (See verbinden met SFL en Kappl met Ski Arlberg) zouden voor beide dorpen in het Paznauntal bijvoorbeeld een serieuze upgrade zijn), maar dit is belachelijk: zowel Matterhorn Paradise als Monte Rosa Ski zijn groot genoeg en hebben elk hun unieke karakter. Bovendien is het in Zermatt haast nooit druk op de piste en dat zou met deze verbinding misschien wel eens serieus kunnen verslechteren

Skiwi op 02 sep 2020 20:34

Sluit me hier helemaal bij aan. Compleet overbodig. Ik houd juist van Monte Rosa hoe het nu is. Leuke afdalingen en zeer pittoresk.

Mr. Slow

Plaats een reactie