Vraag over toegangsweg en accommodatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Hoewel er nog veel onzekerheden zijn over hoe het komende seizoen eruit gaat zien, is het natuurlijk altijd leuk alvast eens op zoek te gaan naar een leuk skigebied. Na heerlijke vakanties in Alta Badia, Val Gardena en Val di Sole twijfel ik over Kronplatz of Breuil-Cervinia. Ik vraag me vooral af of de eerste bestemming de rest van het gezin een week kan bekoren (vier stuks die makkelijk van elke rode piste komen, ikzelf hou het het liefst bij blauw of makkelijk rood). Vandaar dat ik toch wat naar Breuil-Cervinia neig. Twee vragen: hoe is het laatste stuk omhoog? Steil? Moeilijk rijden? En ten tweede: ik krijg de indruk dat er voornamelijk hotels zijn, en weinig appartementen. Terwijl ik een appartement met het oog op covid-19 wel zo prettig vind. Heeft iemand tips?

De weg naar Cervinia is niet moeilijk. Als het sneeuwt wordt hij snel sneeuwvrij gemaakt. Het is wel een bergweg natuurlijk, maar overal breed genoeg.

De echte uitdaging zit echter aan de Zwitserse kant. Dat betekent dat je best afhankelijk bent van het weer.

Ik heb er nog nooit een enigszins fatsoenlijk appartement kunnen vinden, het is op zijn best enorm gedateerd. Er zijn wel fijne kleine hotels, ook in Valtournenche.

Qua niveau zitten BC en AB niet ver uit elkaar denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb een aantal jaar geleden via HomeAway geboekt.
Hier is redelijk wat aanbod in appartementen, maar zoals al is gezegd zit er veel oude meuk bij.

Bereikbaarheid is geen probleem. Rijden hem in de winter gewoon met caravan.

Zoals @roy83 zegt, als er complicaties zijn, is dat een stukje eerder, Gr St Bernard. Eventueel te omzeilen door via Geneve/Cham te rijden.

Edwin van Riel

Ik zou niet weten waarom je via Zwitserland zou rijden: snelste en makkelijkste weg is via Luxemburg-Frankrijk (A31-A39-A40 langs Metz,Nancy,Dijon,Bourg-en-Bresse,Annemasse en Chamonix) en zo door de Mont Blanc tunnel naar Aosta.
Je hebt dan wel de Franse péage en toltunnel, maar geen vignet voor Zwitserland nodig.

Ik ben alle keren door Zwitserland gereden, ik heb wel eens gekeken naar die route @skiwi maar dat leek voor mij niet sneller.

Overigens heb ik ook in dikke sneeuwval de St. Bernard gedaan. Dat ging prima, het lastigste stuk omzeil je door de tunnel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het ‘lastigste’ deel kun je ook niet rijden in de winter, want de pas is dan dicht… ik vind de route via Zwitserland ook prima, stuk tussen Basel en Bern kan druk zijn, net als rond het Meer van Genève. Wel een erg mooie weg, zeker na Martigny en voor Aosta.

Het laatste stuk het dal in is niet moeilijk, vond het zelfs betrekkelijk makkelijk.

Mr. Slow

Ik ga dit jaar voor het eerst naar dit gebied (Valtournenche). Twee jaar geleden in Kronplatz geweest tijdens krokus. Het voordeel is dat het er niet druk is, nadeel is dat je het na 3-4 dagen wel gezien hebt, ook als niet ervaren skiër. En er zijn nagenoeg geen stoeltjesliften, alleen maar eitjes, dus je bent de hele dag je skis aan en uit aan het doen. De pistes zijn wel goed geprepareerd en door de sneeuwkanonnen ook altijd sneeuw.

Plaats een reactie