Betrouwbaarheid pistekaarten

Hi allemaal!
Ik ga in december een tattoo laten zetten en wil graag de bergen van mijn wintersportdorp laten zetten. Nu is het ontwerp hiervan nog een beetje een ding, omdat een schets maken a.d.h.v. foto’s best moeilijk is.
Weet iemand of de bergen, zoals ze afgebeeld staan op een pistekaart, natuurgetrouw zijn getekend? Dat zou dan namelijk een ideale basis voor mijn ontwerp zijn.
Alvast bedankt voor je reactie!

Edit: en met natuurgetrouw bedoel ik natuurlijk niet dat elke getekende boom ook daadwerkelijk daar staat. Gaat me echt om de vorm/lijn van de bergen en evt. schaduwen.

*bericht bewerkt door JufRamona op 06 sep 2020 13:16

Gaat een echte tatoo-artist niet eerst zelf aan de slag met een eigen schetsboekje om wat voorstellen te maken?
Het is niet dat er een tekening die jij hebt gekozen op je arm geprint wordt he (tenzij je echt voor een line-art tatoo gaat).
Ik zou alvast (als ik ooit al een tatoo zou willen laten zetten) dit niet laten doen in een tatoo-shop waar je op 1 dag zomaar binnenloopt en gemerkt buitenwandeld.

Glide on!

Beter de tattoo artist een schets laten maken op basis van een foto van het gebied i.p.v. een pistenkaart. Zie Google afbeeldingen bijv.

Bedankt voor jullie reacties!
Aangezien ik zo natuurgetrouw mogelijk wil (en nogal perfectionistisch ben) heb ik met de tattoo artist afgesproken dat ik zelf een hele ruwe schets maak die hij daarna uitwerkt.
Ik ben inderdaad al bezig met foto’s, maar om zoiets als een berg omgezet te krijgen naar het platte vlak (gezien de stijl die ik wil, die is ook redelijk ‘plat’) is nog best lastig. Daarom leek de pistekaart me een mooi uitgangspunt voor de contouren van de bergen. Maar is inderdaad niet helemaal realistisch zie ik nu a.d.h.v. de link van Bennie. Dus nu ben ik met behulp van foto’s zelf de opzet aan het maken. Wat ook nog niet meevalt.
Maar m’n afspraak staat voor 12 december, dus ik heb nog even ;)
Bedankt voor het meedenken!

Plaats een reactie